טפירו: "הופתעתי שלא רצו שאמשיך בנס ציונה"

טפירו בנס ציונה. רצה להישאר
טפירו בנס ציונה. רצה להישאר | צילום: באדיבות מנהלת הליגה

בגיל 40, הגארד נודד לקריית גת: "רוצה לעשות את הדבר שאני הכי אוהב"

(גודל טקסט)

בגיל 40 וארבעה חודשים, מאיר טפירו לא עוצר. לאחר שנתיים בעירוני נס ציונה, הוא נאלץ לארוז בניגוד לרצונו את חפציו ולרדת דרומה, אל מכבי קריית גת – העולה החדשה לליגת העל בכדורסל.

 

זוהי למעשה המומחיות של ותיק שחקני הליגה מאז שעזב לפני חמש שנים את הפועל ירושלים. אז השתלב טפירו בפרויקט במכבי אשדוד, שעלתה לליגה הבכירה ובזכות הגארד תקעה יתד בליגת העל. ההמשך היה בנס ציונה שאף היא העפילה מהליגה הלאומית, ולאחר שנתיים הוא ממשיך לנדוד.

 

 

טפירו לא שבע ועדיין רוצה לשחק. אימון לא מדבר אליו בשלב הזה, למרות שיותר ממחצית ממאמני ליגת העל צעירים ממנו. המספרים שלו לא שגרתיים. 21 עונות מאחוריו ובמאזנו 5,309 נק' (13 בטבלת קלעי כל הזמנים). לזכותו רשומים חמישה טריפל-דאבל בליגה ועוד שניים באירופה עם הפועל ירושלים. את הקריירה החל השחקן בקריית מוצקין ובגיל 19 מצא את עצמו בהפועל ת"א. לאחר שנתיים נדד לעוד שתי עונות לאילת, חזר למכבי חיפה והגיע לירושלים, שבשורותיה שיחק לסירוגין שש עונות. היעדים הבאים היו בני השרון (שלוש עונות), מכבי ראשל"צ (עונה אחת) וכאמור אשדוד ונס-ציונה.

 

בנוסף לטפירו חתומים בקריית גת הזר פול דילייני (שיחק בעבר בנהריה ובגבעת שמואל), הפורוורד יוני ניר והמתאזרח סטו דאגלאס.

 

טפירו, כדורסל עדיין מרגש אותך?

"מאוד. אני כבר מחכה לאימון הראשון בקריית גת. זו קבוצה חדשה ואתגר חדש, יש בהחלט למה לצפות".

 

הופתעת שעירוני נס ציונה נפרדה ממך?

 

"המטרה שלי הייתה להישאר בנס ציונה. הרגשתי שם מצוין. ברגע שזה לא הסתדר להם, המשכתי הלאה. הם הלכו עם המחשבות שלהם, וזה כנראה מה שהם רצו. היו לי שם שנתיים נפלאות. לא נפגעתי, אבל בהחלט הופתעתי שלא רצו שאשאר שם".

 

בעונה שעברה במדי נס ציונה נגד הפועל תל אביב (עדי אבישי)

 

דיברת עם המאמן נתי כהן? הוא מייעד לך תפקיד מרכזי?

 

"לא דיברנו עליי. דיברנו על איך הוא רוצה שתראה הקבוצה. דיברנו על כדורסל. והוא אמר מה חשוב לו".

 

ומה חשוב למאיר טפירו?

 

"לבוא וליהנות. לעשות את הדבר שאני הכי אוהב בעולם. אמרתי לנתי שאווירה טובה וחיבור לקהילה זה הדבר הכי חשוב".

 

יש לקבוצה בעיה, אין לה אולם ביתי.

 

"קצת לא ברור איך זה יהיה לשחק באשקלון. אני מקווה שלא רק אוהדי קריית גת יעודדו ויתמכו בנו, אלא גם תושבי אשקלון והמושבים שמסביב. אם יהיה חיבור טוב, הקהילה תתמוך בנו. לדעתי לא תהיה משמעות לעובדה שנשחק מחוץ לקריה".

 

פול דילייני. ישתף פעולה עם טפירו בקריית גת (דני מרון)

 

אחרי 21 עונות בליגת העל, קשה להכין את הגוף לקראת עונה חדשה?

 

"חלק נכבד מהקיץ מוקדש אצלי להכנות לקראת העונה. המטרה שלי היא לפתוח את העונה בכושר טוב. ידוע שככל שהעונה מתפתחת, הכושר משתפר. אני צריך להגיע לעונה מוכן".

 

נבחרת ישראל פתחה בהכנות לקראת אליפות אירופה, מדגדג לך?

"15 שנה הייתי בנבחרת. הייתי מחכה לרגעים האלה. יש לנו נבחרת טובה ומוכשרת. לצערי, כמה שחקנים מרכזיים יחמיצו את האליפות וזו ההזדמנות של הצעירים לתפוס את מקומם. יש המון שחקנים צעירים ומוכשרים".

 

כמה הדור הזה כישרוני בעיניך?

"לכל דור יש את השחקנים המעניינים שלו, שחקנים שכיף לראות. גם הפעם. אני אצפה בנבחרת ומבטיח להיות האוהד מספר אחת שלה, כי הנבחרת מעל הכל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי