"בנינו את הפועל ת"א כדי להגיע לפיינל פור"

האדומים פתחו עונה
האדומים פתחו עונה | צילום: יוני אריאלי

האדומים מכוונים גבוה. שרון אברהמי: "רוצים להפוך את הדרייב-אין למבצר"

(גודל טקסט)

הפועל ת"א, שבעונה שעברה כפסע היה בינה לעלייה לפיינל פור, מכוונה העונה גבוה והמטרה המוצהרת של האדומים היא לעשות את קפיצת המדרגה המקווה ולהימנות על 4 הקבוצות הגדולות וגם לזכות באחד הכרטיסים המבטיחים הופעה באחד המפעלים באירופה.

 

הערב ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים רשמית לקראת פתיחת עונת 2016/07. האדומים  אותם ימשיך לאמן שרון אברהמי  שזכה לסיוע מצידו של אפי בירנבוים הותיק שישמש כמנהל מיקצועי במועדון. הקבוצה  התחזקה בשלושה זרים עם עבר בליגה – אלאנדו טאקר (קריית גת), ריצ'רד האואל (נהריה) ואדריאן בנקס (לשעבר אליצור נתניה, גלבוע גליל)  – בנוסף הצטרף לקבוצה הסנטר דרל וויליאמס מפרטיזן בלגרד. אל הסגל הישראלי הצטרפו תומר גינת ואור לאומי שבלטו בשנתיים האחרונות בליגה הלאומית.

 

 

"בלי לשים לב, אנחנו מציינים השנה עשור להקמת הקבוצה ועד היום עמדנו ברוב היעדים שהצבנו", אמר היו"ר רמי כהן, "מגיע לאוהדים של הפועל ת"א שהיא תחזור למקום שהיא ראויה להיות בו. לשם כך בנינו קבוצה במטרה אחת ויחידה: לעשות פיינל פור. זה משהו שהיינו לידו בארבע השנים האחרונות ואנחנו מאוד מאמינים ביכולות שלנו לעשות את זה. בנינו קבוצה חזקה, שעבדה לפי התוכניות שלנו. חשוב לנו להשקיע בצעירים ואני שמח שקיבצנו פה כמה מהצעירים המוכשרים ביותר בכדורסל הישראלי לצד זרים מאוד איכותיים. יש לנו עוד חודש עד תחילת העונה ואנחנו בדרך לעבור את ה-2,500 מנויים. צריך לזכור שכדורסל זה הנאה, אני מקווה שכולם ייהנו".

 

כהן (במרכז), "מגיע לאוהדים שנחזור למקום הראוי שלנו" (יוני אריאלי)

 

גם המאמן שרון אברהמי מודע לגודל הציפיות: "המטרה היא להראות כמו בחלק האחרון של העונה שעברה ולשמור על איזושהי יציבות במהלך העונה. אנחנו רוצים להפוך את הדרייב-אין למבצר. הייתה לנו בעיה של משחקים צמודים שנפתרה. ניסינו להביא שחקנים עם הדנ"א של הפועל. יש שחקנים שקשה להם להצליח במועדון ובגלל זה ניסינו להביא שחקנים שיתאימו".

 

"עיקר המטרות שלנו בקיץ היה ללכת על זרים כמה שיותר מוכחים", הסביר אברהמי, "כאלו ששיחקו בארץ ואנחנו יודעים פחות או יותר מה נקבל מהם. לשמחתי הצלחנו להביא שלושה זרים שהיו פה כבר ואפשר להגיד שהם 'באנקרים'. אלו זרים שפחות צפויות הפתעות איתם וגם דרל וויליאמס, שהוא זר מנוסה, נראה טוב בינתיים. היה לנו חשוב לשלב לצד מתן נאור ורביב לימונד שחקנים צעירים. אם לפני שנה תמיר בלאט ודניאל איידן עשו עונת פריצה, היה לנו חשוב להביא את תומר גינת ביחד עם אור לאומי וצוף בן משה ששיחקו בנבחרת העתודה".

 

"רוצים לשמור על יציבות", אברהמי (יוני אריאלי)

 

אברהמי מוסיף: "אנחנו מאוד שמחים עם הסגל שבנינו, למרות הפציעה של רביב שמעיבה קצת על ההכנות. אני לא יודע אם הוא ישוב למחזור הראשון או השני, אבל אנחנו מחכים לו. אפי בירנבוים הצטרף למועדון ומבחינתי זה צעד חשוב שיוסיף לנו המון. עוזר המאמן יוסי בונן חזר לקדנציה שנייה בהפועל אחרי שהוא היה איתנו בליגה הלאומית. אני גאה להיות פה ולהתחיל שנה שלישית כמאמן ראשי בהפועל, אני מאוד נרגש לקראת פתיחת העונה".

 

על החתמתו של עודד ברנדוויין על חוזה זמני אמר אברהמי: "תמיר בלאט עשה בשנה שעברה פריצה בזכות עצמו. אני לשמחתי הכרתי אותו לפני כן בנבחרת הנוער ומאוד האמנתי בו. הוא עבר ברוטציה שחקן שהיה יותר יקר ממנו ובזכות. לא הבאנו שני זרים גארדים כדי שתמיר יוכל להמשיך את ההתקדמות שלו. עם כל הכבוד לו, הוא לא יכול לשחק 40 דקות והיה ברור שלתקופה שבה לימונד פצוע, נביא גיבוי בדמות שחקן טוב כמו עודד ברנדוויין".

 

"אני מתחיל עוד שנה בהפועל, ואני מאוד גאה להיות פה", אמר מתן נאור, "אני יכול להגיד שמהניסיון שלי וממה שעברתי לאורך השנים, לצערי התוצאה הסופית היא מה שקובע ופחות הדרך. הפועל מבחינתי קצת שונה מהבחינה הזו וזו אחת הסיבות הגדולות שאני כאן. הסיבה העיקרית שאני פה היא כי אני רוצה לעשות עוד צעד אחד קדימה ביחס לשנים הקודמות. אני לא לוקח את הקבוצה כמובן מאליו, זה שיש קבוצת אוהדים שהגיעה לסיטואציה הזו הוא דבר גדול מבחינתי".

 

"רוצה לעשות עוד צעד קדימה", נאור (יוני אריאלי)

 

המנהל המקצועי אפי בירנבוים: "כמו שרמי אמר, אנחנו מחפשים המשכיות. המעבר מנוער לבוגרים הוא הכי קשה בספורט ואנחנו משתדלים לעשות אותו. לגבי העונה שעברה, אני למדתי שמה שהיה אתמול הוא היסטוריה. אני בכלל לא מתעסק בזה. חזרנו ממחנה אימון שנתן לנו המון. לפעמים שלושה ימים ביחד נותנים המון מבחינת כימיה החלק שלי בבניית הקבוצה הוא מובן מאליו: יש פה צוות מאמנים וסקאוטר שהולך להיות דוקטור. זה מועדון מאוד בריא, שעשה כברת דרך יפהפייה".

 

על תפקידו כמנהל מקצועי: "הלכתי לקורס הראשון בארץ של מנהלים ספורטיביים, רוב האנשים שם היו מהכדורגל. למדתי ונהניתי מאוד כי הבנתי שזה מה שאני רוצה. למה זה לא עובד עד היום? מה שחשוב זה שזה יעבוד. הרבה אנשי כדורסל ותיקים רוצים שאצליח כדי שזו תהיה פריצת דרך וסימן שזו הדרך הנכונה".

 

מצפים לעונת 2016/17 (יוני אריאלי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי