אדלשטיין: יש פציעות, אבל הן לא מהוות תירוץ

מנסה להטמיע את הדרך שלו. אדלשטיין
מנסה להטמיע את הדרך שלו. אדלשטיין |

מכבי ת"א פתחה עונה. מזרחי: "צפינו לפני ארבע שנים שירושלים תוכתר"

(גודל טקסט)

לאחר שהפסידה בשני משחקי ההכנה האחרונים לעונה הקרובה, מכבי תל אביב ערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן ארז אדלשטיין, היו"ר שמעון מזרחי, המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' ומנכ"ל הקבוצה חגי בדש. שחקני הקבוצה נכחוגם הם באירוע.

 

עוד לפני תחילת מסיבת העיתונאים הקליפ החגיגי לא עבד בצורה חלקה, נתקע ואף לא היה לו שמע. יהיו כאלו שיוכלו לראות בכך מעין אלגוריה לפתיחת העונה של הצהובים.

 

 

מזרחי, שפותח את עונתו ה-48 בתפקיד: "הקבוצה קיימה שני טורנירי הכנה עם קבוצות מרמת היורוליג הגבוהה. ערכנו משחק הוקרה לאנתוני פארקר ודיוויד בלאט בנוכחתו של ג'ורדי ברתומאו שחלק לנו כבוד. לא חסכנו בשום משאבים העונה, הצוות המקצועי עשה עבודת הכנה טובה מאוד, השחקנים מתחילים להתלכד ואני מאחל לכולנו שנה טובה.

 

מזרחי: "נערוך בדיקה פנימית בנוגע לפציעות" (עדי אבישי)

 

בהמשך, השיב היו"ר המיתולוגי לשאלות, דיבר על מכת הפציעות ואף חשף כי תיערך בדיקה: "מכת פציעות כזאת לא פקדה אותנו עשורים רבים. האינטנסיביות של המשחקים גדלה, המרווחים בין המשחקים קטנים יותר, בעונה הם יהיו עוד יותר קטנים, יהיו 5 שבועות עם 3 משחקים בשבוע. יש לנו צוות רפואי מעולה, החלטנו על בדיקה של הנושא ולראות היכן ניתן לשפר דברים. יש פציעות שקורות, כמו עם גיא גודס, ולכן אין לתלות את האשם באיש, אלא בחוסר מזל".

 

מזרחי התייחס ליריבה באדום וסיפר: "אם יראו פרוטוקולים מהישיבות לפני 3-4 שנים, צפינו שהפועל ירושלים תגיע למה שהיא תגיע וחשבנו שזה טוב לכדורסל הישראלי שיהיו אתגרים והתמודדויות אחרות, וכולם יבינו שכולם צריכים לטפס במעלה ההר ולא למשוך קבוצות אחרות במדרון התלול".

 

בהמשך, תקף מזרחי קשות את מנהלת הליגה על רקע חיוב הקבוצות לפרסם את סגל השחקנים כיממה לפני המשחק וגם בשל חוק הזרים: "אם ביום ראשון צריך לשחק בנהריה, ועד שבת בערב צריך להודיע מי השחקנים שצריכים לשחק, זה אבסורד. בכדורגל זה ממש לא קורה ככה, יש בכלל קבוצות שלא יכולות להתאמן בשבת באולם עירוני. איך מאמן יכול לדעת מי ההרכב שלו? מה זה צריך להיות? בגלל שיש חמישה זרים צריך לקבוע? כמה אפשר להעניש קבוצות עם חמישה זרים? לפני שנתיים כתבתי מכתב בנושא, תקנת הזרים היא אבסורדית שהמועדונים לא יכולים לעמוד בה".

 

מזרחי: "תקנות המנהלת – אבסורד" (עדי אבישי)

 

חגי בדש,המנכ"ל החדש של המועדון, הסביר על המבנה הניהולי ועל החידושים שנעשו: "עשינו התאמה במבנה הארגוני של המועדון וחילקנו סמכויות כל אחת מהמחלקות. עם התקציב הגדול ביותר של המועדון בשנים האחרונות מעל 100 מיליון שקל חייבים לעשות את הדברים באופן מסודר. לשמחתנו יש הרבה מאוד גופים עסקיים שנמצאים בקשר אתנו והרשימה רק גדלה. יצאנו עם אתר חדש ועם אפליקציה והכל כדי לפתח את המותג הזה שנקרא מכבי תל אביב".

 

בדש גם דיבר על כך שהמטרות של המועדון הן בין היתר יצירת תכנית עבודה רב שנתית ופיתוח בסיס האוהדים. את הפורמט החדש של היורוליג, שהצטמצם ל-16 מועדונים, הוא כינה: "ה-NBA של אירופה". המנכ"ל התייחס גם לתקציב: "התקציב שלנו מטפס, אבל לא רק שלנו, גם שאר הקבוצות ביורוליג לא נחו על זרי הדפנה והגדילו את התקציב. התקציב שלנו נמצא בין מקום 8 למקום 9, התקציב שלנו הוא התקציב הגבוה ביותר בהיסטוריה של הקבוצה, מעל 100 מיליון ש"ח".

 

בדש: "התקציב מעל 100 מיליון ש"ח – הגבוה בהיסטוריה של המועדון" (עדי אבישי)

 

המנהל המקצועי, ניקולה וויצ'יץ', שקיבל באופן רשמי את התפקיד: "אני מתחיל את עונתי העשירית בתפקידי השלישי בקבוצה. אני נרגש. התחלנו בכמה מהלכים מקצועיים, ואני שמח שחגי תומך בזה.  חשוב שנמשיך לקדם את הפרויקט, אני מאמין בכשרונות צעירים ושחשוב לתת להם להתפתח במועדון".

 

המאמן החדש, ארז אדלשטיין, היה אחרון הדוברים: "אני ארבעה חודשים במועדון", אמר, וגילה שהסיכום עמו נעשה כבר בערב חג השבועות. "בארבעת החודשים האלה גיליתי מערכת שמבחוץ אי אפשר להבין את העוצמה שלה. זה משהו מדהים, אין את זה בשום מקום, רק ככה אפשר להבין מה יש פה".

 

"אנחנו מסיימים את השבוע השישי של ההכנה שלנו. הייתה לנו הכנה אינטנסיבית, ממוקדת, ידענו מה אנחנו רוצים לעשות, היו משחקי אימון ברמה הגבוהה ביותר. מתחילים את הדבר האמיתי ביום ראשון בליגה הישראלית וביום חמישי במבנה החדש של היורוליג. אנחנו הולכים לעונה שגם מאמנים מאוד מנוסים באירופה לא יודעים איך לאכול את הפורמט החדש של היורוליג. אם אנחנו לא נהיה ביחד, כי יהיו לנו הרבה עליות ויהיו לנו גם ירידות זה המסר שלי לקהל ולשחקנים. הקהל מצפה מהקבוצה להשאיר כל ערב 150% מעצמנו".

 

אדלשטיין פנה ספק בצחוק, ספק ברצינות לבדש: "ראיתי במצגת שלך שדיברת על קובי ברייאנט ועל אחוזים, נראה לי שמנכ"ל זה רק על הדרך, המטרה האמיתית שלך היא להיות עוזר מאמן לא?". אגב, בדש היה חניכו של מאמן מכבי כשאדלשטיין היה מאמן נבחרת הקדטים.

אדלשטיין: הקהל מצפה ל-150% מהקבוצה (עדי אבישי)

מאמן מכבי ת"א התייחס גם למכת הפציעות שעברה הקבוצה מתחילת ההכנות: "קודם כל אני מאחל החלמה מהירה לסוני ווימס.  היה מי שאמר לי שאם זה קורה בתחילת העונה אז הן לא יקרו במהלכה".

"ניסינו לגבש איזושהי זהות לקבוצה, שיטת משחק, דרך, כדי לנצל את חומר השחקנים שיש פה", המשיך המאמן. "חלק מההחתמות נעשו לפני שהגעתי, ומאוד שמחתי עליהן, וחלק נעשו אחרי שהגענו, וניסו לתת איזושהי התאמה לפילוסופית המשחק שלי. ניסינו להטמיע איזושהי שיטה, דרך. לפעמים עושים משחקי אימון נגד יריבות קלות בשביל לקבל ביטחון, כך גם אחת הקבוצה ששיחקנו נגדה בטורניר צסק"א, שילמה לקבוצה מהליגה השנייה כדי לשחק נגדה. אנחנו רצינו לשחק נגד הקבוצה ברמה הכי גבוהה, גילינו ככה הרבה חסרונות, לצערי לא שיחקנו בכל המשחקים עם אותו סגל בגלל כל מיני אילוצים, אבל אלו סיטואציות שיהיו לנו גם בעונה, ונצטרך לדעת להתמודד איתן".

 

"לדעת להתמודד עם אילוצים – זה מאתגר", הודה אדלשטיין. "יש דברים יומיומיים, כל יום מקבלים טלפון על שחקן כזה או אחר שנפצע או חולה. ככה היה לנו ביוון. חייב לציין את גיא פניני, שהגיע לאחת הקבוצות שלו כשחקן עשירי, ומאז הוא הפך לשחקן חמישייה בנבחרת וקפטן מכבי תל אביב".

 

אדלשטיין: "לדעת להתמודד עם אילוצים – זה מאתגר" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי