אוחיון: "לא ראינו סרט שזה יקרה. לא מאמין"

לעוף בחצי הגמר? הצהובים לא חשבו שזה אפשרי
לעוף בחצי הגמר? הצהובים לא חשבו שזה אפשרי | צילום: ערן לוף

הלם במכבי ת"א לאחר שאיבדו את האליפות שנה שניה ברצף. טבק יעזוב

(גודל טקסט)

הרגע בו הזריקה האחרונה משלוש של גיא פניני לא צללה פנימה הכתה בכל מי שגדל על הכדורסל הישראלי. זו השנה השניה ברציפות שמכבי תל אביב לא אלופה, אירוע שקרה לאחרונה בדיוק לפני 50 שנה. הקבוצה הגרועה ביותר של הצהובים נכנעה 71:69 בארנה למכבי ראשון לציון, שעלתה לגמר הפיינל פור. 

"אמרתי לשחקנים שאנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה", סיכם המאמן ז'אן טבק, שלא צפוי להמשיך במועדון. "מבחינה התקפית אני לא יודע איך המשחק שלנו אמור היה לעבוד. היינו נלהבים מדי, לא היינו חכמים. היו לנו יותר מדי זריקות פנויות שלא ניצלנו. הובאתי למכבי כדי לתקן בעיה קיימת, בחלק הצלחתי ובחלק לא. הבעיה הייתה קיימת עוד קודם לכן. אני מרגיש מרוקן. אני לי מושג אם אמשיך, הכל בידיים של האנשים שמקבלים את ההחלטות".


ז'אן טבק, בדרך הביתה (ערן לוף)

"התחושות קשות. לתת את התואר הזה לירושלים זה קשה מאוד", אמר בסיום יוגב אוחיון. "ציפיתי שנבוא ונשאיר את כל העונה הזו מאחור, אני פשוט לא מאמין שזה קרה. אני חושב שלא שטפנו, ההפסקה הארוכה מדי עצרה לנו את שטף המשחק. לא הצגנו את הכדורסל שהצגנו בשבועות האחרונים. הייתה לנו הזדמנות להציל משהו מהעונה, באמת האמנו. פשוט לא היינו חדים, פשוט לא שיחקנו כדורסל. שיחקנו אחד על 5, לא היינו צריכים להיראות ככה. לא ראינו סרט כזה שאנחנו נשלחים הביתה כבר בחצי הגמר. קשה לי גם לשמוע את השירים כאן, אני רוצה ללכת". 

"ז'אן אחלה גבר, הוא בא לעבוד, ג'נטלמן אמיתי והיה יותר אופטימי מכולנו", המשיך אוחיון. "זו אותה הרגשה של השנה שעברה. ניסו לבנות פה, מאמין שיסיקו את המסקנות. אלה לא ההחלטות שלי מה לעשות, תפקידי הוא לעשות את המקסימום. חובה להגיד מילה טובה לקהל שלנו, שהגיע למרות שזו תקופה לא קלה. אנחנו מתנצלים שוב, אין לי מילים אחרות".

"לא ככה רצינו לסיים את העונה, זה הספורט. מגיע כל הכבוד לראשון. אכזבה גדולה מאוד, אבל זה חלק מהעסק", ניסה גל מקל לשמור על איפוק. "הם עשו חילופים על הכל, הוציאו אותנו ממשחק הפיק-אנד-רול. לקחנו לנו זמן להיכנס למשחק. עצוב מאוד, מאכזב מאוד. מאוד רציתי לזכות באליפות הזאת, אבל זה חלק מהחיים שלנו".


פניני, החטיא את הניסיון האחרון (ערן לוף)

"אני לא יודע מה קורה. הם החטיאו כמה זריקות, אנחנו קלענו", אמר בסיום דריל מונרו ההמום. "היה לי מיס-מאץ' כל המשחק, החברים עזרו ולמזלי קלעתי. החברים הם המצטיינים במשחק, לא אני. יאללה ראשון. אליפות? למה לא, בשביל זה אנחנו כאן". 

אריק שיבק, שהעיף את מכבי ת"א בחצי הגמר זו השנה השניה ברציפות, הגיב: "אני פשוט אוהב לנצח, זה לא נגד מכבי. זה בהחלט אחד הניצחונות הגדולים שלי. השחקנים שלי גדולים, הם עשו עד עכשיו פלייאוף הירואי. לא פשוט לשחק נגד מכבי במשחק אחד. לא אהבתי את זה שעשו ממכבי מסכנים, יש להם הרבה מאוד שחקנים. היינו במינוס 4 שתיים-שלוש דקות לסוף ודריל שוב הוכיח שהוא גדול". 

"ההישג הגדול בקריירה שלי היה עם נבחרת העתודה ב-2004, אז היינו במקום השני", הבהיר שיבק: "אני ביחסים מצוינים עם אנשי אילת".


מונרו ודוסון, דרסו חיה פצועה (ערן לוף)

"אני מרגיש נהדר, המאמן הכין תכנית נהדרת וביצענו אותה מצוין", אמר מארק ליונס. "אנחנו רוצים להישאר מרוכזים ולזכות באליפות. לא סתם מונרו הוא ה-MVP. הלכנו אליו, הוא תמיד עושה את העבודה בשבילנו. אני רוצה להודות לשרון דרוקר, שגם עשה איתנו עבודה נהדרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי