אלון: לדונטה חוזה לעוד עונה, למה שלא יישאר?

רוצים לקחת אליפות
רוצים לקחת אליפות | צילום: דני מרון

בעלי ירושלים ל-103FM: "אני אחליט על פרנקו, ת"א הוכיחה שכסף זה לא הכל"

(גודל טקסט)

אורי אלון נשם לרווחה. הפועל ירושלים שלו, שנראה היה שלא צפויה להיתקל בהרבה בעיות בדרך לפיינל פור שמתקיים אצל בארנה, כמעט וסיימה את העונה מוקדם מדי, אך בסופו של דבר הצליחה לנצח ברגע האחרון את משחק מספר 5 נגד הפועל תל אביב ולתפוס את המקום האחרון באירוע השיא של הכדורסל הישראלי.

 

יממה לאחר ה-84:86 הדרמטי בארנה, התפנה בעלי הפועל ירושלים לשוחח בתכנית הספורט של 103FM על הסדרה הדרמטית, הכוכב הגדול שלו וגם מעט על מעמדו הלא ברור של המאמן דני פרנקו.

 

 

"לדונטה יש חוזה לעוד עונה, למה שהוא לא יהיה פה?"

"האמנתי שנצליח לקום, אבל לא הייתי בטוח בזה", הגיב אלון לשאלה כיצד הרגיש כאשר ראה את קבוצתו בפיגור של 18 נקודות, והתפנה להחמיא ליריבה: "הסתכלתי על הפועל ת"א. לראות את הקבוצה שהם בנו עם התקציב שלהם, זה לא פחות ממדהים מבחינתי. אנחנו הוצאנו הרבה יותר כסף מהם. זה מראה שכסף זה לא הכל. צריך למצוא את השחקנים הנכונים עם האופי המתאים וזה מה שהיה להם, היה להם את הקשיחות הזאת. זה משהו שמאוד חשוב לי, גם באירופה וגם בארץ, וכל הכבוד להם".

 

ידוע שהוא מגיע למשחקים גדולים. סמית' (דור קדמי)

 

בהמשך, התייחס אלון לדונטה סמית', שבתצוגת שיא של 33 נקודות ו-8 ריבאונדים ניצח את המשחק: "בגלל זה החתמתי אותו. ידוע שהוא מגיע למשחקים גדולים. זו גם הסיבה שהבאתי אותו, ראיתי אותו בפלייאוף עם מכבי חיפה ומה שהוא עשה לנו. הוא שחקן באמת מיוחד".

 

אלון גם שם סוף לספקולציות והבהיר שסמית' ימשיך באדום בעונה הבאה: "יש לי עוד שנה איתו, יש לו חוזה לעוד עונה. היה לו חוזה לשלוש שנים ועברו שנתיים, אז למה שהוא לא יהיה פה? אם יקרה משהו יוצא דופן, אם יגיע מאמן אחר, למרות שגם את זה אני לא רואה קורה, אז אולי. כרגע יש לו חוזה לעוד שנה, אני מאוד מרוצה ממנו ואין בכלל דיבור כזה. אי ההצלחה באירופה? היו בעיות אחרות. הבעיה לא הייתה דונטה. בבעיות האלה נטפל".

 

"הנטייה שפרנקו ימשיך. הלפרין ואליהו צריכים להסתכל במראה"

אלון התייחס גם לסוגייה שמוזכרת בתקופה האחרונה רבות, והיא האם המאמן דני פרנקו ימשיך לאמן את האדומים גם לאחר הקיץ, אז יסתיים החוזה שלו. "בואו נחכה עד סוף העונה ונקבל את ההחלטה. הנטייה שלי שהוא ימשיך. אני מקבל את ההחלטות האלה, היחיד שמחליט בהפועל ירושלים זה אני, ואני אומר שהמעמד של פרנקו הוא לא מה שאומרים". יחד עם זאת, אלון לא שלל את האפשרות שבעונה הבאה יועסק במועדון גם מנהל מקצועי.

 

אלון נוטה להמשיך עם פרנקו, אולי עם מנהל מקצועי מעליו (דני מרון)

 

הבעלים דיבר גם על שני הכוכבים הישראלים של האלופה, ליאור אליהו ויותם הלפרין, שהיו חלשים במיוחד במשחק מספר 5 (הלפרין קלע 2 נקודות ב-1/4 מהשדה, אליהו קלע 6 נקודות ואיבד 6 כדורים): "מה אפשר להגיד? אני לא מאוכזב. כל שחקן צריך להסתכל על עצמו במראה ולשאול האם הוא נתן את הכל, ואני מאמין ששניהם נתנו את הכל. לפעמים זה עובד ולפעמים זה פחות עובד".

 

"פחות עבד להם במשחק החמישי, אבל מה שהם הביאו לנו השנה – עברנו ליגה של 33 מחזורים ואני לא זוכר עונה שהדומיננטיות שלנו בליגה הייתה מדהימה, הרבה בזכות ליאור ויותם. חבל שבמשחק 5 דונטה התבלט ולשאר היה משחק פחות טוב. בואו נראה לשבוע הבא, אתם תראו מהם דברים הרבה יותר טובים".

 

כל אחד צריך להסתכל במראה. אליהו (דור קדמי)

 

הפועל ת"א שיחקו כמו גברים

אלון התייחס בהרחבה גם ליריבה העיקשת, שהפתיעה רבים כשגררה את ירושלים לשניות האחרונות של משחק מספר 5: "הפועל תל אביב היא לא מקום שמיני. אם נייט רובינסון היה שם מההתחלה, אני לא יודע אם הם לא בארבע האחרונות", המשיך הבעלים להחמיא ליריבה. "שחקן אחד זה הבדל משמעותי, ראה ערך דונטה סמית', סטף קרי ולברון ג'יימס. שחקן אחד יכול לשנות קבוצה וזה מה שהוא עשה להם. וזה לא רק נייט. לפעמים חסר לך גרוש ללירה, ויש שם שחקנים מצוינים".

 

"אני רוצה לתת להם את הקרדיט יותר מאשר לבקר את הקבוצה שלי", אמר אלון ועבר לדבר על הפועל ירושלים: "אני רוצה להאמין באותה קבוצה שניצחה 16 ניצחונות בליגה. היה לנו סיבוב שלישי מושלם, סיימנו מקום ראשון בהפרש ענק מהמקום השני. אני לא זוכר כזה הפרש, שקבוצה סיימה שלושה משחקים מעל מכבי ת"א כששובר השוויון הוא שלנו. זו אותה קבוצה. בואו ניתן את הקרדיט להפועל ת"א שנלחמו, זה לא מעיד עלינו, זה מעיד על החוזק שלהם".

 

"הפועל ת"א התחילה מדהים, קלעה 35 נקודות ברבע הראשון, נייט קלע שתי שלשות מאיפה שאני ישבתי בערך, אבל החבר'ה חזרו. זה מראה על אופי מדהים ומנטליות. התחלנו את המשחק בצורה לא טובה, והחוכמה היא למצוא את הכוחות והרוח של הקבוצה לחזור ממה לא נעים. עשינו את זה בישראל פעם אחר פעם העונה. זה מאוד משמח אותי כי בהפועל ירושלים שאני הכרתי ואהדתי כילד, הדברים האלה לא תמיד היו קורים. היום אני מרגיש שיש לנו חוזק מנטלי, יש לנו את הקהל. לראות קהל כזה שבא, לא במשחק נגד ריאל מדריד או מכבי תל אביב, 10,000 איש הגיעו. לפני שנתיים לקבוצה היו 1,800 מנויים באולם של 2,000 איש עם אולי 3,000-4,000 אוהדים שהיו הולכים איתה לכל מקום. יש פה עוצמה. אני מקווה שכל הסיפור הזה יסתיים בצורה חיובית בשבוע הבא, ונעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות".

 

שחקני הפועל ת"א. "נלחמו כמו גברים" (דני מרון)

 

רוצים לשמור על התואר

אלון נשאל כיצד הסדרה המתישה יכולה להשפיע על הפועל ירושלים לקראת הפיינל פור בשבוע הבא, והשיב: "זה יכול ללכת לכל דרך. זה יכול להיות משהו טוב או לא טוב, זה תלוי בדני והצוות המקצועי, לאן שהם יקחו את זה. אני מאמין שזה טוב לנו כי עברנו פה משהו קשה מאוד מנטאלית. ניקח את זה לשלב הבא נגד אילת, שהיא יריבה לא קלה".

 

"אני מאמין ששבוע הבא אתם תראו הפועל ירושלים שרוצה חזק לשמור על התואר שלה, כי מדובר בהצהרה שחשוב לנו לעשות. לקחת באק-טו-באק שזה משהו שאנחנו רוצים. זה לא יהיה קל, יש קבוצות מאוד טובות. אם הפועל ת"א היא מקום שמיני אז לראות קבוצות כמו ראשון לציון, שראיתי חלק מהמשחקים שלה, מכבי ת"א ואילת – זה לא יהיה קל".

 

המטרה – אליפות שנייה ברצף (עדי אבישי)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי