אמארה סטודמאייר חתם וישחק בהפועל ירושלים

|

הפורוורד: "פשוט התאהבתי בישראל". אורי אלון: "נוכחותו תגביר עניין בליגה בישראל"

(גודל טקסט)

זה היה באוויר, אך היום (שני) זה הפך לרשמי: אמארה סטודמאייר יצטרף להפועל ירושלים לאחר שחתם על חוזה לשנתיים. השחקן עצמו, שיגיע לארץ ביום שני ה-8 באוגוסט, אמר מיד לאחר החתימה: "אני מצפה בכיליון עיניים לשחק עבור הפועל ירושלים ולעזור לקבוצה להתמודד על תארים. משפחתי ואני נרגשים לקראת הפרק החדש בחיינו, בישראל, מדינה שפשוט התאהבתי בה".

 

השחקן המנוסה, שנמנה בעבר על בעלי המניות של הקבוצה, מכר את אחזקותיו לאלון עם החתימה על החוזה כשחקן. "אנחנו שמחים ששחקן בקנה מידה של אמארה ישחק בקבוצה שלנו, הוא בלי שום ספק השחקן הגדול ביותר שהגיע לישראל", אמר אורי אלון בהודעה לתקשורת. "לאמארה היו מספר הצעות מה-NBA הקיץ שהוא דחה בשביל לשחק בירושלים בשנתיים הבאות, וזאת הצהרה חשובה". 

Amar's Stoudemire posing with his Haopel Jerusalem jersey. pic.twitter.com/mpl6N49ElW

— Ian Begley (@IanBegley) August 1, 2016

 

"ההצטרפות של שחקן בסדר גודל שלו מקבעת את המעמד שלנו בכדורסל הישראלי והאירופאי", הוסיף אלון. "אבל יותר מכך, צירופו של אמארה לירושלים מעלה את הפרופיל של הכדורסל הישראלי ואנחנו מקווים ומאמינים שהנוכחות שלו כאן תגביר את העניין סביב הליגה ותמשוך את תשומת לבם של אוהדי כדורסל מכל העולם כמו גם של שחקנים מוכשרים שירצו להגיע בעקבותיו. ירושלים היא מקום מיוחד ואמארה הוא שחקן מיוחד, זה יהיה שילוב נהדר. כל העיר חוגגת עכשיו, אלה יהיו שנתיים נפלאות".

 

 

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'יאני, ששוחח מספר פעמים עם השחקן לפני הצטרפותו, התייחס גם הוא להחתמה המרעישה: "הדבר שהכי הרשים אותי בשיחות שניהלנו היה הרצון העז של אמארה לבוא לשחק בהפועל ירושלים. כמובן שהניסיון הרב שלו יתרום לנו רבות. אני משוכנע שהנוכחות שלו איתנו תשפיע באופן חיובי מאוד על העונה שלנו ואני מצפה לכך".

 

"זה מאפשר לי להמשיך שתי מטרות עיקריות: להמשיך לשחק וגם ללמוד תרבות חדשה – ואין דרך טובה יותר מלעשות את זה בירושלים" הוסיף סטודמאייר. "זה לא נוסע לאסוף שיקים באירופה, מדובר במסע רוחני. האפשרות לשחק כאן תאפשר לי לגדול כאב, בעל ואדם באופן כללי, זאת ברכה".

 

"יש בקבוצה מנטאליות מנצחת ואני מקווה שניקח את זה קדימה ונזכה גם ביורוקאפ. זאת היתה החלטה קשה מאוד, קשה לשנות את הדרכים שלך ככל שאתה מתבגר. למה האוהדים צריכים לצפות? שיכנסו ליו טיוב ויחפשו את 100 המהלכים הגדולים של אמארה סטודמאייר". 

 

OFFICIAL: Six-time NBA All-Star Amar'e Stoudemire joins Hapoel Jerusalem! https://t.co/tAEQWbLr9e#ShalomAmarepic.twitter.com/DVAKmcDy7R

— Hapoel Jerusalem B.C (@JerusalemBasket) August 1, 2016

 

על סיום הקריירה בליגה הטובה בעולם: "לא הודעתי על הפרישה, אלא על 'סיום הלימודים ב-NBA', אני ממשיך לשלב הבא. רציתי לסיים את הקריירה בצורה חיובית, אחרי עונה טובה במיאמי, לא רציתי למשוך את זה".

 

סטודמאייר יגיע בטיסה עם עומרי כספי ומספר שחקני NBA נוספים ביום שני ויקיים סדנא לילדי מחלקת הנוער של הקבוצה, ילדים ממזרח ירושלים וילדים מדימונה אותם הוא מאמץ. אשתו תצטרף אליו במטרה לבחון בתי ספר לילדיהם ולבחור את הדירה בה יגורו.

הפורוורד בן ה-33 נבחר במקום התשיעי בדראפט 2002 כשחקן תיכון. הוא לקח חלק ב-846 משחקי NBA והעמיד ממוצעים של 18.9 נקודות, 7.8 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים ו-1.2 חסימות לערב. בעונה החולפת ציפה לשחק יותר במדי מיאמי, אבל שותף ב-52 משחקים בלבד וסיפק 5.8 נק' ו-4.3 ריב' בממוצע למשחק.

 

אורי אלון. ידע לנצל את ההזדמנות (דני מרון)

 

הפורוורד/סנטר החל את דרכו בליגה במדי פיניקס, המשיך לניו יורק, עשה ניסיון קצר בדאלאס ובעונה האחרונה שיחק במיאמי, לפני שקיבל חוזה טקסי בניקס. הוא נבחר לרוקי השנה ב-2003, הופיע שש פעמים באולסטאר וגם עשה לא מעט כסף לצד פציעות ברכיים חריפות. במהלך השנים טען סטודמאייר שיש לו שורשים יהודיים וכן שימש כעוזר מאמן נבחרת קנדה במכביה.

 

תחת המאמן האיטלקי סימונה פיאנג'יאני אלופת 2015 כבר הספיקה לצרף את ג'רום דייסון, טרנס מקינזי, טראוויס פיטרסון, שון ג'ונס, קרטיס ג'רלס וכן את הישראלים אייזק רוזפלט ורועי הובר, שיושאל בעונה הקרובה לאחת מקבוצות ליגת העל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי