ארז אדלשטיין יהיה מאמן מכבי תל אביב

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין |

מאמן נבחרת ישראל יחליף את טבק, שהגיב: "זו הייתה חוויה אינטנסיבית"

(גודל טקסט)

ארז אדלשטיין יהיה המאמן הבא של מכבי תל אביב, זאת לאחר שהועדף על פני מועמדים אחרים מחו"ל. מאמן נבחרת ישראל, שזוהה בעבר עם הפועל תל אביב והדריך בשתי קדנציות את הפועל ירושלים, יהיה האיש שינסה להחזיר את הדומיננטיות לצהובים וסגר לעונה עם אופציה לשנה נוספת. 

לצד החתמתו הצפויה של אלדשטיין, שיחליף את ז'אן טבק על הקווים, אמור תקציב מכבי תל אביב לצמוח כדי לשפר את ההתמודדות ביורוליג ובמסגרות השונות. במהלך העונה החולפת הצהובים אמנם זכו בגביע ווינר ובגביע המדינה, אבל עפו בשלב מוקדם מהמסגרת האירופאית וגם הודחו על ידי מכבי ראשון לציון בחצי גמר הפיינל הפור. 

בנוסף למאמן, במכבי תל אביב כבר מכינים גם מהפכה בסגל. עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי עתידו של דווין סמית', אולם מספר שחקנים זרים כבר סגרו במועדון. מדובר בסנטר מייק צירבס, בגארד קווינסי מילר, בסמול-פורוורד סוני ווימס ובגארד די.ג'יי סילי, ששיחק עד לאחרונה בגראן קנאריה מהליגה הספרדית. 

בכל הנוגע לסגל הישראלי, יוגב אוחיון, גל מקל, גיא פניני ואיתי שגב אמורים להמשיך, כאשר לגבי מרבית השחקנים האחרים טרם התקבלה הכרעה.


ארז אדלשטיין, מאדום דרך כחול לצהוב (עדי אבישי)

 

מהצלחה בגליל ור"ג, דרך שתי קדנציות בהפועל ת"א וירושלים ועד הנבחרת

אדלשטיין פרץ לתודה כשהוליך את גליל עליון לחצי גמר הפלייאוף שנתיים ברציפות בסוף האלף הקודם, כשעוד קודם לכן שימש כעוזרו של פיני גרשון בהפועל ירושלים, כאשר השניים זכו בגביע שהיה גם התואר הראשון של הקבוצה מהבירה. מגליל עבר אדלשטיין למכבי רמת גן, אותה הצליח להוליך לגמר הפלייאוף אחרי ניצחון בחצי הגמר על הירושלמים.

 

ההצלחה הגדולה שלו סידרה לו חוזה בבירה, אבל גל הפיגועים שתקף את ירושלים פגע בהכנות לעונה, הקבוצה לא הצליחה והמאמן עזב באמצע העונה. משם הוא עבר להפועל תל אביב, אותה הוליך לעונה מוצלחת בה הגיעה לגמר הפלייאוף ולחצי גמר היורופליג. משם שב אדלשטיין לירושלים, שם העמיד ארקדי גאידמק תקציב גבוה. אדלשטיין הוליך את האדומים לחצי גמר יול"ב קאפ, אך חמישה הפסדים למכבי תל אביב, כולל בגמרי הגביע והפלייאוף, חתמו את העונה בטעם חמוץ.

 

אחרי כמה שנים כעוזר מאמן של פיני גרשון באולימפיאקוס וצביקה שרף בנבחרת ישראל, חזר אדלשטיין לאמן את הפועל ת"א, החזיר אותה לליגת העל והפך אותה לקבוצה לגיטימית בליגה העל. מהאדומים עבר אדלשטיין לאמן את הנבחרת הלאומית, אותה הוליך ליורובאסקט, בו סיימה במקום במקום העשירי עם מאזן כולל של 3:3.

מהמועדון נמסרה בהמשך ההודעה הבאה: "הנהלת מכבי נפגשה הערב עם ז'אן טבק וסוכם כי לא תמומש האופציה לעונה הבאה. מכבי רוצה להודות לטבק – מקצוען אמיתי, איש עבודה איכותי ובעל אישיות מרשימה. אנו מאחלים לטבק הצלחה בהמשך דרכו ובטוחים שדרכינו עוד יצטלבו". הקרואטי הגיב: "היה לי הכבוד לאמן את מכבי תל אביב. אני רוצה להודות להנהלה, לארגון, לכלי התקשורת וכמובן לאוהדים. זו הייתה חוויה אינטנסיבית".

אגב, מכבי ת"א הוציאה הודעת הכחשה רשמית בנוגע לאפשרות שאלי דריקס יודח מתפקידו כמנכ"ל המועדון: "הוא לא יודח מתפקיד המנכ"ל. אין בכוונת הנהלת הקבוצה לדון בנושא כלל", נמסר מהמועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי