ברנדווין: רובינסון לא היה מרוכז, הוא דיבר יותר מדי

דיבר יותר מדי
דיבר יותר מדי |

גארד נהריה סיפר איך עצר את הכוכב של הפועל ת"א: "נכנסתי לו לראש"

(גודל טקסט)

למרות שהוא הישראלי הראשון שהצליח להוציא משיווי משקל את נייט רובינסון, לא בטוח שרכז עירוני נהריה, עודד ברנדווין, ייכנס לתוכנית הפריים טיים של ג'ימי קימל. למרות זאת, הוא יכול להתנחם בכך שעם 17 נקודות הוא היה אחד הבולטים בניצחון 88:89 הדרמטי של הקבוצה הצפונית על הפועל תל אביב אחרי שתי הארכות, שהבטיח לה כמעט סופית מקום בפלייאוף.

 

ברנדווין (28), שצעיר מרובינסון בארבע שנים וגבוה ממנו ב־4 ס"מ (1.79), גרם ללהיט התורן של הליגה הישראלית להחטיא בדקות ההכרעה, לבצע טעויות לא אופייניות, לספוג עבירה בלתי ספורטיבית ולהיגרר לסמול טוק מיותר עם ששיחק לפני שלוש שנים בליגה הפולנית, ומי שהיה בעונה שעברה שותף לירידה של גלבוע/גליל לליגה הלאומית.

 

 

העונה הפך ברנדווין לשותף פעיל בהצלחה המסחררת של עירוני נהריה, ששמונה מחזורים לסיום העונה מדורגת במקום הרביעי בטבלת ליגת העל. לאחר הניצחון הגדול, כשהוא רגוע ונינוח הוא סיפר בראיון בלעדי: "הצלחתי להיכנס לראש של נייט. הוא התחיל לדבר איתי קצת יותר. הרגשתי שאני יכול לגרום לו להמשיך לדבר ופחות לשחק. אני מקווה שזה משהו שעזר לנו לנצח".

 

הרגשת שהוא לחוץ?

"בכלל לא. הוא פשוט לא היה מרוכז במשחק, הוא דיבר יותר מדי. הייתה לי תחושת בטן שאם אמשיך לדבר איתו ואשב לו על האוזן הוא יתרכז יותר בי ופחות במשחק".

 

גרם לרובינסון להתרכז בו ופחות במשחק. ברנדווין (ערן לוף)

 

לברון ג'יימס וקובי ברייאנט לא הצליחו לעשות את מה שאתה עשית לו.

"מי היה מאמין".

 

אולי עכשיו תוזכר באחת מתוכניות הפריים טיים בארה"ב. לך תדע.

"מי יודע. מדובר בנקודת ציון בקריירה שלי. החיים בכדורסל לא מפסיקים להפתיע אותך. זה לא היה מתוכנן, אין ספק שזה הפך לרגע מכונן מבחינתי. העיקר שניצחנו".

 

מי היה מאמין שגם ברנדווין יעצור את רובינסון (gettyimages)

 

בשנה שעברה ירדת ליגה עם גלבוע/גליל והיום אתה בקבוצת צמרת.

"לשחק בקבוצה שנאבקת בתחתית ולשחק בכזאת שנמצאת במאבקי צמרת זה הבדל גדול. בגלבוע נאבקנו כמעט מהמחזור הראשון ועד האחרון, כשמהטרה הייתה רק לשרוד בליגה. העונה פתחנו ממש טוב, הסיטואציה שונה לחלוטין, וברור שההרגשה הרבה יותר טובה. כיף לשחק בקבוצת צמרת ואני שמח שאני מצליח להציג את היכולות שלי".

 

שיחקת בפולין וחזרת לישראל, אין כמו בבית?

"כיף לי בנהריה. שיחקתי שלוש עונות בפולין, וזו הייתה תקופה נהדרת בשבילי. יצאתי לשם בגיל צעיר. התנאים בחוץ שונים, רוב הזמן הייתי לבד, בלי משפחה, חברים ובת הזוג שלי. בארץ הכל שונה".

התקופה בפולין נתנה לך לגיטימציה לשחק בליגת העל?

"את היסודות קיבלתי בהרצליה, שם השתפשפתי, ואת קפיצת המדרגה עשיתי בפולין. חזרתי לארץ והייתי בשל להוביל קבוצה".

 

בשל להוביל קבוצה. עם החברים בנהריה (ערן לוף)

 

מה סוד ההצלחה של עירוני נהריה העונה?

"אני נמצא באימונים ורואה את השחקנים עצמם בחדר ההלבשה. מדובר בקבוצה מגובשת, כך שאותי ההצלחה לא הפתיעה. אף אחד, כולל אני, לא חשב בתחילת העונה שנאבק על מקום בפלייאוף. יש בנהריה חבורה של שחקנים נהדרים עם צוות מקצועי וניהולי מעולה. אנחנו מרוויחים את ההצלחה שלנו ביושר".

 

בתחילת העונה אף אחד מהישראלים של נהריה לא היה מוצא מקום בחצי מקבוצות הליגה. בגעתון  אתם מלכים.

"ערן אסנטי ואני שיחקנו יחד בנבחרת הנוער. הוא מסוג השחקנים שמחברים קבוצה. מכיוון שהוא לא קולע הרבה יש נטייה בארץ פחות לספור אותו, אבל הוא מסוג השחקנים ששמים את הגוף ואת הנשמה בכל משחק. הוא נכס".

 

נותן את הלב והנשמה, תענוג לשחק איתו. קוקיה (אודי ציטיאט)

 

החזרתם לחיים את אורי קוקיה.

"עוד שחקן שנותן את הלב והנשמה. שחקן חכם שנלחם ומשאיר את הכל על המגרש. תענוג לשחק איתו".

 

ומה עם ניב ברקוביץ'?

"יש בינינו חיבור מעולה. אנחנו חברים במגרש ומחוצה לו. אנחנו משלימים אחד את השני בסגנונות המשחק שלנו. אנחנו מאוד אוהבים לשחק יחד ומדברים על זה המון. בכל דקה שאנחנו יחד על המגרש זה גורם להנאה גדולה".

 

מה בעצם המטרות של עירוני נהריה?

"המטרה בגדול היא להגיע לפיינל פור ולהשתייך לארבע הגדולות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי