ברקוביץ': נס ציונה חייבת קבוצה בליגת העל

ברקוביץ'. אף אחד לא עשה דברים בזדון
ברקוביץ'. אף אחד לא עשה דברים בזדון | צילום: דני מרון

המאמן בראיון לאחר הירידה: "יש לנו חוב לקהילה, צריך לסגור אותו ומהר"

(גודל טקסט)

לפני עשור לקח על עצמו עופר ברקוביץ', מאמן מוכח בליגת העל עם הצלחות לא מעטות, פרויקט מעניין כשהחל את דרכו כמנהל המקצועי של עירוני נס ציונה. לפני שנתיים הצליחה הקבוצה הצנועה מהשפלה, זו שחיה תמיד בצילה של האחות הבכירה מראשל"צ, להעפיל לליגת העל.

 

אלה היו שנתיים נפלאות. ההימור של היו"ר יניב מזרחי על ברקוביץ' הוכיח את עצמו, אלא שהעונה, כך נדמה, נעשו שם כל הטעויות האפשריות, שהסתיימו בירידה חזרה לליגה הלאומית. אף אחד בנס ציונה לא יודה שהוויתור על מאיר טפירו הוא הסיבה לירידה. או החוזה המוזר שנחתם עם דיימון סימפסון, לו היה חוזה יציאה מהקבוצה בחודש פברואר.

 

 

מאז שסימפסון, השחקן מספר 1 של נס ציונה, עזב – החלה ההתדרדרות. עוד קודם לכן פוטר המאמן נדב זילברשטיין, שאימן את הקבוצה שבע שנים ברציפות והיה זה שהעלה אותה לליגת העל. גם ללא פרשת האלכוהול הרשומה על שמו של דיינטה גיינס, הכיוון של הקבוצה היה רק כלפי מטה.

 

"הכי כואב לי שאנשים פה עושים עבודה קשה וזה התגמול שהם קיבלו", אומר ברקוביץ' בראיון, "הפכנו את נס ציונה לעיר של כדורסל בעשור הזה. ראית פה את הקהל, ואלה לא אוהדים, אלא בשר מבשרה של המערכת. אחת התחושות הכי קשות שלי פה היא האכזבה והחוב העצום שיצרנו לקהילה. צריך לסגור אותו כמה שיותר מהר, כי זה מקום שחייב קבוצה בליגת העל".

 

אוהדי נס ציונה. "בשר מבשרה של המערכת" (דני מרון)

 

באופן אישי, כמי שעומד בראש המערכת המקצועית, מה המסקנות שלך?

"אני מאוכזב מאוד. היינו צריכים לעשות את העבודה במשחקים הקודמים ולא לחכות למשחק האחרון נגד הפועל ירושלים. היינו צריכים לנצח כשהיו לנו קרבות ראש בראש נגד יריבות מהתחתית. אחרי הכל, בנינו מועדון לתפארת. נס ציונה לא הייתה ידועה כעיר של כדורסל ועכשיו היא כן. זו אחת השנים הכי קשות שלי כמאמן. אכזבנו את הקהל המדהים שלנו, אבל עם כל הכאב, יש כאן מועדון וארגון מצוין ונעשה כל מה שאפשר כדי לחזור כמה שיותר מהר. הירידה כואבת, אבל נאסוף את עצמנו".

 

הכל טרי, הספקת כבר לחשוב על העתיד?

"מה שקרה הוא כבר בגדר היסטוריה. בימים הקרובים נתחיל להתארגן ונראה מה עושים. נס ציונה זה הרבה אנשים, לא רק עופר ברקוביץ. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, לא לפני שתהיה תוכנית וננתח את מה שקרה".

 

אבל אפשר לומר שהמטרה היא לחזור תוך שנה?

"זה לא תלוי רק בנו, אלא בתקציב ובתמיכה. אני רוצה להאמין שלראש העיר יוסי שבו יהיה חשוב שהקבוצה תהיה בליגת העל".

 

קרפלס ודן לאחר הירידה. "נעשה הכל כדי לחזור" (דני מרון)

 

נחזור לשלב המסקנות. אולי הבעיה הייתה העזיבה של דיימון סימפסון בסוף פברואר?

"לא חושב שהעזיבה של דיימון חרצה את גורלנו. כשהוא עזב היינו במצב סביר. לא טוב, אבל עדיין בתוך התחרות. לא הייתי מפיל את התיק על העזיבה של דיימון. היו הרבה דברים שגרמו למה שקרה לנו. בגדול, התלכיד שלנו לא היה טוב".

 

מיטשל וואט, מחליפו של סימפסון, אכזב אותך?

"הוא עשה את שציפינו ממנו. לא בנינו על שחקן בודד, אלא על קבוצה. וכקבוצה לא היינו טובים".

 

קצת סטטיסטיקה. ב-21 משחקים עם סימפסון ניצחה נס ציונה שבעה משחקים. עם וואט, ב-12 משחקים, היא ניצחה שלושה בלבד. סימפסון רשם 15.6 נק' למשחק ו-10.7 ריב'. וואט סיים עם 11.4 נק' ו-6.9 ריב'.

 

עופר, אולי טעיתם כשהחתמתם זר חמישי וזה גרם לבלבול?

"לצערי ההחתמה של טריקו ווייט לא שיפרה אותנו".

 

טפירו. "לא יודע אם הוא יחזור אלינו בלאומית" (עדי אבישי)

 

אתה מצטער על הוויתור על מאיר טפירו?

"אני אוהב את מאיר ואני לא רוצה להיכנס לגופו של אדם זה או אחר. מאיר עשה המון דברים בקריירה שלו כשחקן. הוא עזר לנו לתקוע יתד בליגת העל והשנה עזר לקריית גת להישאר בליגה".

 

תרצה שהוא יעזור לכם לחזור לליגת העל?

"לא יודע אם טפירו יחזור אלינו בלאומית. לא רוצה סתם להפציץ. אנחנו מועדון מסודר ומתוכנן שעובד עם תוכנית".

 

באופן אישי, למאמן, ירידת ליגה מהווה כתם?

"זו נקודה עצובה. יש תקופות למאמן שהם פחות טובות. אני לא לוקח כלום כמשהו אישי. נצטרך כמערכת לייצב את השורות ולחזור בכוחות מחודשים. אין כאן כתמים. אף אחד לא עשה דברים בזדון. נלמד מהטעויות ונשתפר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי