דאנקן חוזר, הפועל ירושלים תאבד את האליפות?

רובינסון בין גבוהי ירושלים. יצליח להשלים את הסנסציה?
רובינסון בין גבוהי ירושלים. יצליח להשלים את הסנסציה? | צילום: דני מרון

בבירה חוששים מהפסד להפועל ת"א, נייט רובינסון רוצה לחולל סנסציה

(גודל טקסט)

כל העונה הפגינה האלופה מירושלים דומיננטיות בליגה, והחשש הגדול של אורי אלון היה שהקבוצה שלו תאבד את האליפות באחד ממשחקי הפיינל פור הבודדים. אולם, באופן מפתיע למדי, דווקא בסדרת הפלייאוף, בה היא נהנית מיתרון הביתיות ומשחקת נגד הקבוצה האחרונה שהשתחלה למעמד, ירושלים נגררה למשחק חמישי ועשויה למצוא את עצמה מחוץ לפיינל פור, שיתקיים בבירה. מי שתמתין בחצי הגמר למנצחת המותשת היא הפועל אילת, שעלתה לפיינל פור אחרי סוויפ קליל על עירוני נהריה.

לפי הדיווחים שמגיעים מהבירה, קיימת בהלת כרטיסים והארנה צפויה להתמלא ברבבת צופים. גם השחקנים עצמם הדגישו לפני המשחק את החשיבות של הקהל הביתי.

 

"אנחנו משחקים טוב בארנה. אני מאמין ומקווה שהקהל ימלא את האולם, ייתן לנו דחיפה אדירה וייתן לנו תחושה של בית. במשחקים הקודמים זה עבד", אמר ליאור אליהו, שנמצא בירידה מתמדת בסדרה הנוכחית (18 נקודות במשחק הראשון, 14 בשני, 10 בשלישי ורק 6 ברביעי), אולם הוא מהווה את ההבדל הגדול בסדרה הזו בין ניצחונות והפסדים: לעומת 23.5 נקודות מדד בניצחונות, הוא צובר רק 6.5 בהפסדים. הוא ייעזר בצבע באיליי הולמן, שבפחות מ-24 דקות בממוצע בסדרה קולע 14 נקודות למשחק ובג'וש דאנקן, שאחרי שהחמיץ שני משחקים בשל מחלה ישוב לסגל. אדגר סוסה, שנרשם למשחק הקודם ואכזב בדקות המעטות שקיבל, לא נרשם הפעם.

 

אליהו: "המפתח הוא אגרסיביות" (דני מרון)

 

"אנחנו מגיעים למשחק מאוד קריטי, למעשה משחק של להיות או לחדול", המשיך אליהו. "אנחנו באים בכל הכוח, מתכוננים כבר יומיים למשחק הזה. נקווה שנעמוד בציפיות. המפתח למשחקים כמו שהיה עד עכשיו זה אגרסיביות, ראינו שהקבוצה ששיחקה יותר אגרסיבי גם ניצחה. כל פעם ששיחקנו יותר אגרסיבי ניצחנו, אני מקווה שנבוא אגרסיביים לפחות כמו במשחק מספר 3 ונגמור את המשחק".

 

"עבדנו שנה שלמה ועשינו ליגה נהדרת כדי שהמשחקים המכריעים של העונה יהיו אצלנו בבית, במיוחד אחרי שהארנה כבר הוכיחה את הכוח שלה העונה כמעט בכל מסגרת אפשרית", אמר המאמן דני פרנקו. "אנחנו נקווה לראות אולם מלא עם קהל שמרים אותנו בהרבה מאוד משחקים גם כשפחות הלך לנו לא נתן לנו להוריד את הראש לרגע. אנחנו נבוא, ניתן את כל מה שיש לנו במטרה לצאת עם ניצחון".

 

"אנחנו צריכים להיות אגרסיביים, פיזיים ולהישאר מפוקסים", אמר אי ג'יי רולנד. "כל כדור חשוב. בהגנה וגם בהתקפה אנחנו צריכים לחשוב על התמונה הגדולה ולהתמקד בכל כדור ולא לחשוב 'הנה הלך המשחק' אחרי חמש דקות. לשחק כדור אחרי כדור, לעשות את הדברים בצורה הנכונה וככה נגיע לאיפה שאנחנו רוצים להיות. הקהל שלנו הוא אחת הסיבות שנאבקנו כל כך קשה כל השנה כדי להשיג את יתרון הביתיות. יש לנו את האוהדים הכי טובים בישראל, אני מקווה שהם יגיעו בהמוניהם ויתמכו בנו. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו".

 

רולנד: כל כדור חשוב (דני מרון)

 

רובינסון רוצה להופיע שוב בארנה

הפועל תל אביב מצדה סבלה מעליות ומורדות רבים במהלך העונה, ועד שלב מאוחר גם לא הבטיחה את הישארותה. אבל באמצע חודש מארס קיבלה העונה שלה תפנית אדירה, כאשר כוכב ה-NBA נייט רובינסון נענה לקריאתו של חברו הטוב טרה סימונס, נחת בארץ ושדרג באופן מיידי את האדומים של שרון אברהמי. בחודשיים שלו בארץ הקודש ניתן להבין בדיוק למה הוא שיחק בליגה הטובה בעולם, ולמה הוא גם לא נמצא שם.

 

בפלייאוף הזה רובינסון נמצא בשיאו, ואחרי 45 הנקודות שלו במשחק הראשון, שהסתיים בהפסד, 25 הנקודות שלו במשחק מספר 4 גררו את הסדרה למשחק החמישי, בדרך אולי לסנסציה. גם אם האדומים מתל אביב יפסידו את המשחק ויסיימו את העונה, הם יוכלו להתגאות במאמץ הגדול שהם הפגינו נגד ירושלים, אולם נראה שעם האוכל בא התיאבון ונייט רובינסון יעשה הכל בשביל שבשבוע הבא הוא יופיע שוב בארנה.

 

אוהדי הקבוצה ממשיכים להביע בה אמון, וכל הכרטיסים שהוקצו להם נחטפו. בירושלים וגם במשטרה מבהירים כי שני הקהלים יופרדו, ואוהדי תל אביב שיגיעו עם כרטיסים ליציעי ירושלים לא יורשו להיכנס. הכרטיסים ימתינו לקהל החוץ ביציע המזרחי באצטדיון טדי.

 

25 נקודות שכפו משחק רביעי ומכריע. רובינסון מסוגל לסיים את המלאכה? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי