ה-3 של דונטה או ה-1 של מונרו? 21:05: מחלקים צלחת

הם ידפקו הערב הופעה. מונרו וסמית'
הם ידפקו הערב הופעה. מונרו וסמית' |

הארנה תהיה מלאה בגמר בין ירושלים וראשל"צ. הכדורים צריכים ללכת לכוכבים

(גודל טקסט)

מכבי ראשון לציון בפעם הראשונה בתולדותיה, או הפועל ירושלים בפעם השנייה ברציפות? אחת משתי הקבוצות האלה תחגוג הערב (21:05) אליפות בסיום משחק גמר הפיינל פור ביניהן בארנה בירושלים. האלופה המכהנת נחשבת לפייבוריטית במשחק, אבל אסור לזלזל בקבוצה הנחושה של אריק שיבק, שבדרך לגמר חלפה על פני מכבי תל אביב ומכבי חיפה.

 

האלופה צפויה להנות מרוב ביציעים, כשההערכה היא ש-8,000 אוהדים אדומים ידחפו אותם, לעומת כ-3,000 כתומים. בעיר היין הספיקו להתלונן על מחטף לטענתם של אוהדי ירושלים, שהשתלטו על כרטיסים שיועדו להם. בעקבות לחצים שהופעלו על רכבת ישראל, הוחלט להוציא רכבת לתל אביב בסיום המשחק מהתחנה הסמוכה בארנה.

 

 

8,000 אדומים יבטיחו אווירה ביתית (דני מרון)

 

מתח שלא נפסק

אוהדי שתי הקבוצות כבר יודעים: המשחקים שלהן צמודים ומותחים. שיא הדרמה נרשמה בחצי הגמר בין ראשל"צ למכבי ת"א, אז היתרון החליף ידיים לא פחות מ-32 פעמים, ובמהלך 19 רגעים שונים במהלך המשחק נרשם שוויון. אף קבוצה לא החזיקה ביתרון יותר משתי התקפות במהלך המשחק.

 

ירושלים מצדה מתחה את אוהדיה לאורך כל משחקי הפלייאוף, ובשלושה מארבעת המשחקים שהתקיימו בארנה נכנסה לבור עמוק: במשחק מספר 1 נגד הפועל ת"א היא פיגרה ב-9 נקודות שש דקות לסיום, במשחק מספר 5 חזרה מפיגור 18 נקודות וביום שני הפכה פיגור 76:72 נגד אילת ברבע האחרון עם רצת 2:10. גם במשחק מספר 2 היא חזרה מפיגור גדול ורצה 2:20 עד שספגה מרביב לימונד סל ניצחון.

 

משתבח ככל שהפלייאוף מתקדם. מונרו (ערן לוף)

 

הכסף פה, גם דונטה ומונרו

מעבר למתח, המשחק יפגיש בין שניים מהשחקנים הטובים בליגה, אם לא הטובים שבה, השניים שסחבו את הקבוצות כל הדרך עד הגמר: דונטה סמית' ודריל מונרו. מונרו מציג מאני טיים: בשלושת משחקי הפלייאוף הראשונים הוא העדיף למסור (5.3 אסיסטים בממוצע) מאשר לקלוע (רק 12.7 נקודות), אבל לאחר מכן הוא שינה את הגישה. סנטר העונה בליגה הוליך את הקלעים הכתומים בשלושת המשחקים הבאים עם 21, 27 ו-20 נקודות בהתאמה, כאשר מספר האסיסטים ירד באופן ל-2.3 למשחק.

 

אם מונרו הוא האיש של שיבק, דונטה סמית' הוא התשובה של פרנקו והוא מוכיח שגם הוא ראוי לכינוי מר מאני טיים. הפורוורד של ירושלים הגיע לגמר הפלייאוף בכל אחת מארבע העונות שלו בליגה, זכה בשתי אליפויות ופספס את השלישית על חודו של סל בהארכה. הממוצעים שלו במשחקי גמר שנערכים באולמו הביתי גבוהים במיוחד: 20.3 נקודות, 20/33 מהשדה (61%), 18/21 מהקו (86%), 8.0 ריבאונדים, 7.0 אסיסטים, חסימה אחת, 1.7 חטיפות ומדד 29. מי מבין השניים יחייך גם בסוף הערב?

 

ישלים אליפות שלישית בארבע שנים? סמית' (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי