היסטוריה: מכבי ראשון לציון זכתה באליפות

שיכורים ולא מיין
שיכורים ולא מיין |

מונרו ודוסון סיפקו הצגה ב-77:83 על ירושלים בבירה וחגגו תואר ראשון אי פעם

(גודל טקסט)

מכבי ראשון לציון אלופת המדינה לשנת 2015/16, מי היה מאמין שנרשום את המשפט הזה בתחילת העונה? הכתומים גברו 77:83 על האלופה היוצאת הפועל ירושלים והניפו צלחת ראשונה בהיסטוריה של המועדון.

 

הכתומים הסתמכו בעיקר על שני הכוכבים שלהם – דריל מונרו (29 נקודות) ושון דוסון (21) שקלעו 60% מהנקודות של הקבוצה והיו שם כדי לקחת את היתרון מירושלים ולשמור עליו ברגעי האמת. בצד השני היו אלה רק טוני גפני (20 נק') וארל רולנד (16) שהגיעו למשחק, בעוד דונטה סמית', ליאור אליהו ויותם הלפרין נעלמו לחלוטין.

 

 

הקבוצה מעיר היין היתה המרעננת הרשמית של הכדורסל הישראלי העונה, כאשר הצליחה להעפיל לרבע גמר היורופקאפ והוכיחה, בפעם-המי-יודע-כמה, שהצלחה באירופה בדרך כלל מתרגמת גם להצלחה בזירה המקומית.

 

מונרו. השחקן המצטיין במשחק (דני מרון)

 

הירושלמים פתחו חזק את הרבע הראשון וכבר עלו ליתרון דו ספרתי, אך השחקנים של אריק שיבק לא נבהלו, עבור לאיזורית ברבע השני ולאט לאט נגסו ביתרון. שלוש שלשות רצופות של דוסון ברבע השלישי נתנו את היתרון לראשל"צ, שלא איבדה אותו עד הסיום.

 

ירושלים, ששלטה ללא עוררין בליגה במהלך העונה, לא ידעה להגיע בכושר הנכון לרגעי האמת ולאחר עונה היסטורית בה זכו באליפות, סיימו עונה מאכזבת ללא תואר מקומי ועם הדחה מוקדמת נוספת באירופה. אין ספק שאנחנו צפויים לקיץ עמוס בבירה.

 

מהצד השני, נותר לראות האם ראשל"צ תוכל לשחזר את ההצלחה הגדולה שלה באירופה ובליגה או האם, בדומה ליתר הקבוצות שזכו באליפות בעשור האחרון, תראה שהעונה האחרונה היתה הבלחה חד פעמית וניצול פורמט הפיינל פור. 

 

סמית'. הפעם הוא לא הגיע במאני טיים (דני מרון)

 

קלעי ראשל"צ: דריל מונרו 29 נקודות, שון דוסון 21, כריס רייט 13, מארק ליונס 11, אבי בן שימול 4, קווין פאלמר 3, ניצן חנוכי 2. שיחקו ולא קלעו: טוני יאנגר ועידן זלמנסון.

קלעי ירושלים: טוני גפני 20, ארל רולנד 16, דונטה סמית' 14, ליאור אליהו 9, איליי הולמן 8, בר טימור 8, רפי מנקו 2. שיחק ולא קלע: יותם הלפרין.

דוסון. הביא אליפות ראשונה לעיר היין (דני מורן)

 

המים נשפכו כיין. שחקני ראשל"צ חוגגים אליפות ראשונה (דני מרון)

 

פאלמר. הצליח בניסיון שני (דני מרון)

 

שיבק. הגיע באמצע העונה וצליח לקחת אליפות (דני מרון)

 

צלחת ראשונה בעיר היין (דני מרון)

 

מהלך המשחק

רבע ראשון

הם השלימו ריצת 0:13 ועלו ליתרון 7:15. האדומים לא עצרו, קלעו מכל פינה, כשגם עבירה שניה של סמית' לא עצרה את המומנטום (15:26). רייט המשיך להיות השחקן היחיד שהופיע בשורות ראשל"צ עם דאנק נוסף, אך שתיה קליעות עונשין של הולמן סיימו את הרבע בהפרש דו ספרתי. 17:28 לירושלים.

 

גפני. מצטיין הרבע הראשון (דני מרון)

 

רבע שני

הולמן המשיך את החגיגה, אך פאלמר עצר את השטף עם שלשה משלו (30:20). הכתומים עברו לאזורית, מסרו כדורים למונרו בצבע והמשיכו לצמק את ההפרש (35:28). למרות סל של רולנד, השחקנים של שיבק לא ויתרו ואחרי סל של בן שימול ההפרש ירד לשלוש בלבד (39:36). רולנד וגפני קלעו שני סלים רצופים, לפני שמונרו קבע את תוצאת המחצית, 38:43 לירושלים.

 

דוסון. צימק את ההפרש (דני מרון)

 

רבע שלישי

הכתומים התחילו לשלוח כדורים לצבע ומונרו סיפק את הסחורה. הירושלמים כיווצו את ההגנה ודוסון ניצל את זה כדי לקלוע שלוש שלשות רצופות והקבוצה של שיבק כבר עלתה ליתרון ארבע (47:51). גפני ורולנד המשיכו להיות היחידים שתפקדו בשורות האלופה, כאשר סל של הרכז השווה את התוצאה (51:51). ליונס קלע גם הוא שלשה שהכריחה את פרנקו לקחת פסק זמן (51:56). רייט המשיך את המומנטום (55:60), אך סל של הולמן קבע שהרבע האחרון יהיה צמוד-צמוד. 61:64 לראשל"צ.

 

מונרו. באנקר בצבע (דני מרון)

 

רבע רביעי

סמית' צימק לנקודה בלבד (64:63), אך הכתומים לא נבהלו כאשר סל קל של בן שימול החזיר את היתרון לשלוש (68:71). ירושלים התחילה ללכת אל הקו, אך לא הצליחה להכניס את הכדור לסל. דוסון ניצל את זה ובדאנק ששווה אליפות הגדיל ל-70:75. שלוש נקודות רצופות של אליהו הורידו את ההפרש, אך ירושלים נתקעה והשחקנים של שיבק לחצו על הדוושה והבטיחו ניצחון ואליפות ראשונה. 77:83 לראשל"צ.

 

חגיגה כתומה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי