יאללה בלאגן: הפועל ת"א מצאה דרך לנצח את ירושלים

רובינסון. מורה רוחני
רובינסון. מורה רוחני |

האדומים מובילים את הסדרה למקומות שנוחים לה. וגם: מכבי ת"א מגמגמת

(גודל טקסט)

כדורסל רחוב. בכדי להפוך את הסדרה שלה מול הפועל ירושלים למותחת הייתה הפועל תל אביב חייבת לבלגן אותה לחלוטין, ועד  עכשיו היא מצליחה במשימה בגדול. היא מצליחה בזכות נייט רובינסון, שמצד אחד אין גבול לזלזול שהוא מפגין כלפי הכדורסל בארץ וכלפי אנשי קבוצתו, אך מצד שני נתן במשחק הראשון הצגה בסדר גודל באמת יוצא דופן, שהכניסה את קבוצתו לעניינים והלחיצה את יריבתה.

 

היא מצליחה בזכות רביעיית הישראלים הנהדרת – רביב לימונד, מתן נאור, דניאל איידן ותמיר בלאט, שמרביצים, נושכים ומתסכלים את כוכבי האלופה, ומצליחים בזכות כך לשלוט גם במשחק בו הם נחותים בכמעט כל פרמטר סטטיסטי. היא גם מצליחה בזכות מאמנה, שרון אברהמי, שאומנם לא היטב (שוב) לנהל את דקות ההכרעה, אך הכין את קבוצתו בצורה יעילה לסדרה.

 

 

הגנת האדומים המתבססת על הרכבים נמוכים ושימוש לאורך דקות משמעותיות בהגנה אזורית מקשה מאד על חניכיו של דני פרנקו, והקרדיט הרב שמעניק אברהמי לאיידן ובלאט מלאי האנרגיה נראה גם כן עד עכשיו כמהלך נכון.

 

איידן. מרביץ, נושך ומתסכל את האלופה (דני מרון)

 

וכשהבלגן חוגג והלחץ מתחיל לחלחל מתגלה הפועל ירושלים במערומיה. הקבוצה ששייטה בנחת לאורך הסיבוב השלישי נראית לפתע ממש כמו לפני שלושה חודשים – מתקשה לתפקד מול אזורית ולדייק מעבר לקשת (14 מ-49 לשלוש בשני המשחקים בסדרה). היא אנמית מבחינה הגנתית, וללא כל תרומה משמעותית מצדם של הלפרין שכלל לא זורק ודאנקן שכמעט ולא משחק.

 

האלופה, שהייתה רחוקה שריקה אחת מלהיות היום בפיגור 0:2 סנסציוני תהיה חייבת להתנפל על יריבתה בתחילת המשחק השלישי ולהפגין רמה שונה לחלוטין של מחויבות בכדי לא להסתבך עוד יותר בסדרה. במידה והאדומים של אברהמי יצליחו לצלוח את  סערת דקות הפתיחה (בעזרת שליטה בקצב, עצירת המתפרצות הירושלמיות והפגנת רמה גבוהה אף יותר של אגרסיביות) ולהביא למשחק צמוד, יכול מד הלחץ בירושלים לטפס לרמות חדשות. דונטה סמית ואי ג'י רולנד חזק בעניינים, אך יהיו חייבים לקבל עזרה מחבריהם, משום שמולם נמצאים לימונד בכושר שיא ורובינסון, שלך תדע מה הוא מכין לנו לקראת משחק מספר שלוש.

 

קופת חולים מכבי. בכדי להפוך את הסדרה שלה מול מכבי ת"א למותחת הייתה בני הרצליה צריכה בסך הכל להפגין משחק סביר, משום שהיריבה מולה היא מתמודדת היא פשוט קבוצה בינונית. אבל  הקבוצה של מיקי גורקה משחקת לאחרונה כדורסל נוראי ותסיים ככל הנראה את העונה שלה, שהייתה מוצלחת לאורך חלקים רבים ממנה, עם שמונה הפסדים רצופים וטעם מר בפה.

 

קרופורד. סיומת מאכזבת לעונה (עדי אבישי)

 

הצהובים היו מתקשים הרבה יותר מול כל אחת משבע הקבוצות האחרות שהעפילו לפליאוף, ואנשיה מבינים בוודאי שהבשורה היחידה עבורם מהניצחון החלק המסתמן בסדרה היא השגת כמה ימי חופשה והחלמה נחוצים. נראה שהאנשים החשובים ביותר במערכת הצהובה כרגע הם רופאי הקבוצה והפיזיותרפיסטים שלה. משום שרק ניסים מצדם  והחזרת חלק מהפצועים לתפקוד קרוב למלא יעניקו לקבוצה של טבק סיכוי סביר לא רק להעפיל לפיינל פור, אלא גם לנצח בו.

 

עניין של ניסיון: מכבי ראשון לציון והפועל אילת נמצאות במרחק 40 דקות מניצחון מפתיע בסדרות שלהן בזכות הניסיון. בסדרה בין אילת לנהריה עושה את ההבדל אפיק ניסים, שלאחר הופעת שיא במשחק הראשון סיפק תצוגת MONEY TIME  מזהירה בסיומו של המשחק השני.

 

ניסים וחבריו המנוסים בהרבה מיריביהם במאבקי פליאוף חזרו פעמיים מפיגורים גדולים ונמצאים במרחק של משחק אחד מהעפלה רביעית ברציפות לפיינל פור, אבל הסדרה עדיין לא גמורה, בעיקר בשל הסגל הקצר של אילת הנשענת לחלוטין על ששה שחקנים.

 

שיבק עם הדר. יתרון הניסיון (דני מרון)

 

מכבי ראשון לציון נהנית בעיקר מהניסיון הרב של מאמנה אריק שיבק, שמתגלה בשנתיים האחרונות כמומחה לסדרות. הכתומים מצליחים להצר את צעדיו של גרגורי ורגאס, הלב והשכל של חיפה, מסתדרים עם הלחץ החיפאי בזכות שליטה בקצב ומשחק אחראי יחסית, ונהנים מהיכולת של טוני יאנגר שזוכה לדקות רבות ממאמנו ומחזיר עם שלשות שעוזרות מאד בריווח המשחק.

 

מכבי חיפה שנראית לא טוב מאז אותו ניצחון גדול על מכבי ת"א משלמת את המחיר על אי פתירת הבעיות שליוו אותה לאורך כל העונה. התלות האבסולוטית בורגאס והתפקוד הלקוי בדקות ההכרעה, עושיים להוביל לכך שיסיימו את העונה שהבטיחה רבות, בצורה מאכזבת במיוחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי