כל אחת ובעיותיה: חיפה ואשדוד ראש בראש הערב

ינסו לעצור את המפולת. סוואן ושולדבנרד
ינסו לעצור את המפולת. סוואן ושולדבנרד |

הירוקים בסכנת איבוד המקום ה-3, הדרומיים הפסידו 4 פעמים וכרגע מחוץ לפלייאוף

(גודל טקסט)

המחזור ה-27 של ליגת העל ייפתח כבר הערב עם משחק מוקדם בין מכבי חיפה ומכבי אשדוד (19:00).

 

הירוקים מגיעים לאחר שני הפסדים לשתי המוליכות, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, והם מרגישים כי המקום השלישי נמצא גם הוא בסכנה, לאחר שהפער ביניהם לבין בני הרצליה ועירוני נהריה צומצם למשחק אחד בלבד. מבחינתם הם קיבלו את היריבה המושלמת לצאת מהמשבר – מכבי אשדוד, שנמצאת ברצף של ארבעה הפסדים – הגבוה ביותר שלה מאז תחילת העונה.

 

 

המפתח של חיפה – הגנה (ערן לוף)

 

רצף ההפסדים של אשדוד החל מיד לאחר ניצחון הליגה האחרון שלהם – נגד אותה מכבי חיפה לפני כחודש. הקבוצה של צביקה שרף, שהגדילה את הציפיות ממנה לאחר שניצחה את הפועל ירושלים, פעמיים את מכבי תל אביב ואף הגיעה לגמר הגביע, נמצאת כעת מחוץ לשמינייה המובילה ומיקומה בפלייאוף נמצא בסכנה. יתרה מכך, אם הדרומיים לא יתחילו לנצח בזמן הקרוב הם עשויים למצוא את עצמם מתמודדים נגד הירידה, לא פחות מכך, בשל העובדה שהפער ביניהם לבין נס ציונה, האחרונה בטבלה, עומד על שלושה ניצחונות בלבד.

 

מבחינה מקצועית, המפתח לניצחון נמצא בהתקפה של אשדוד, או לחלופין בהגנה של חיפה. כשהיא מנצחת, הקבוצה של רמי הדר מצליחה לעצור את יריבותיה על 68.7 נקודות בלבד, לעומת 83 בהפסדים. השחקנים של שרף לעומת זאת קולעים 90 נקודות בניצחונות לעומת 77.2 נקודות בהפסדים. השחקן שמושפע הכי הרבה מתוצאת המשחק, או לחלופין משפיע הכי הרבה, הוא אייזיה סוואן, שקולע 20.1 נקודות ב-46% משלוש בניצחונות, לעומת 12.9 נקודות ו-35% מחוץ לקשת בהפסדים.

 

שרף יגרום לסוואן להוביל את אשדוד לניצחון? (לירון מולדובן, מנהלת הליגה)

 

אשדוד תיאלץ להתאפס ולהפגין יכולת גבוהה מחוץ לבית – העונה היא ניצחה בחוץ רק פעמיים מתוך 13 משחקים, את מכבי ת"א ונס ציונה, והפעם האחרונה התרחשה אי שם בנובמבר. חיפה דווקא לא רעה בבית, אולם הפסידה שניים משלושת משחקיה האחרונים ברוממה.

 

המחזור ה-27 ימשיך במוצאי שבת עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד מכבי תל אביב תצא להרצליה. ביום ראשון ייערך המשחק המרכזי של המחזור כאשר מכבי ראשון לציון המידרדרת תארח את הפועל ירושלים, וביום שני יינעל המחזור עם משחק באילת בין הפועל המקומית לבין הפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי