מאיר טפירו: "מנעו ממני אליפות עם הפועל י-ם"

אם הלב ירצה
אם הלב ירצה | צילום: אודי ציטיאט

רכז מכבי קריית גת חוגג 41, נערך לקרבות ההישרדות ומדבר על הכל

(גודל טקסט)

מאיר טפירו, ותיק שחקני ליגת העל בכדורסל ומהבכירים שבהם, חוגג היום 41. טפירו, שהחל את הקריירה בעונת 1994/5 במכבי קרית מוצקין, הגיע עונה לאחר מכן להפועל ת"א ומאז הפך לאחד מהשחקנים המעוטרים בליגת העל, למרות שמעולם לא זכה באליפות (אך זכה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים ועם נאנסי מצרפת). טפירו הטביע את חותמו כמעט בכל אחת מהקבוצות ששיחקו בליגה הבכירה, למעט מכבי תל אביב והפועל חולון.

 

טפירו רשם עד עתה 502 משחקים בליגת העל. הוא מדורג 13 בין קלעי כל הזמנים של הכדורסל הישראלי עם 5,466 נקודות, והוא גם היה מלך האסיסטים במשך חמש שנים. השחקן הוותיק שיתף פעולה עם ג'ו דאוסן בהפועל אילת ועם בנו שון במכבי ראשון לציון, והוא גם שיתף פעולה בהפועל תל אביב עם מיקי ברקוביץ, ושנים לאחר מכן שיחק נגד שני בניו, יניב ורועי. אם יפתח גם את עונת 2017/18, ישבור טפירו את שיאו של ארל וויליאמס, שפרש ממשחק בגיל 42 ושבעה חודשים.

 

 

התרגש. עם תואר ה-MVP של האולסטאר (עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

בסוף השבוע האחרון זכה טפירו בתואר ה-MVP באולסטאר ליגת העל שהתקיים באילת. טפירו, שלווה ע"י בנו אור, היה גאה: "הייתי חוויה גדולה. כל הכבוד למנהלת על מה שהם עשו ולשחקנים שנתנו לי כבוד. זה ריגש אותי. כולם היו שם והרגשתי ממש טוב".

 

מאיר, 22 שנה בליגת העל קולט?

"לא כל כך. אולי אני לא רוצה לחשוב על זה, כי מבחינתי אני רוצה להמשיך ולשחק כמה שיותר. לעבור את ארל וויליאמס? זה שיא שעוד לא חשבתי עליו. אני צריך להחליט עם עצמי מה אני רוצה ומה אני הולך לעשות. המטרה היא לסיים את העונה הנוכחית, ואולי נשחק עוד שנה. נראה, כי הגוף מגיב. מה שהלב יגיד, נעשה".

 

טפירו יחליט בסוף העונה אם להמשיך (עדי אבישי)

 

מעולם לא ירדת עם קבוצה ליגה, מכבי קרית גת תישאר בליגה?

"אני מאוד מקווה, אנחנו עושים הכל כדי להישאר. יש לנו קבוצה טובה, והמטרה היא לדעת לסגור משחקים ב-3-5 הדקות האחרונות. אנחנו שולטים במשחקים, מובילים בבטחה, אבל לקראת הסיום מאבדים את היתרון".

 

במשחק האחרון שלכם באשדוד ניצחתם לאחר הארכה. זה מראה על כיוון חדש?

"הלוואי. כשהתחלנו את העונה ידענו שלא יהיה קל. אין לנו אולם ביתי, והקהל מתקשה להגיע לאשקלון. הלוואי שיגיע יותר קהל. המטרה של קרית גת היא להישאר בליגה. נקודה".

 

המטרה – להישאר בליגה (לירון מולדובן, מנהלת הליגה)

 

הבן שלך אור הולך בדרכך?

"אור בן 10 וחצי, הוא משחק שנה שנייה בקט סל א' בהפועל ת"א. קשה לדעת אם קיים בו פוטנציאל, כי מדובר בגיל צעיר. הוא גבוה לגילו, אבל מוקדם לדעת מה יקרה איתו".

 

איזה טיפ הייתי נותן לו ולכל שחקן אחר?

"להאמין במה שאתה עושה. לעבוד קשה. זו קלישאה להגיד את הדברים שאני אומר, אבל זה נכון. צריך כל הזמן לתחזק את הגוף, סביב השעון. חדר כושר, מאמן אישי. זה מה שאני עשיתי וזה מה שאני ממליץ לכל שחקן".

 

צריך לתחזק את כל הגוף. טפירו (עדי אבישי)

 

היית מוכן לחזור במנהרת הזמן 22 שנה לאחור?

"הייתי חוזר אחורה בכיף. במחשבה שנייה, אני שמח על כל בחירה שעשיתי ולא מתחרט על כלום. הגעתי למה שהגעתי ואני שמח על כך. קשה לחשוב מה הייתי עושה אם הייתי חוזר לשנה כזו או אחרת. מדובר במסע ארוך, מסע שבו התמודדתי עם לא מעט קשיים. זה היה מסע כיפי שעדיין לא הסתיים. הייתי חוזר על אותו מסלול שעברתי".

 

קריירה כל כך מפוארת, לא חסרה  לך צלחת האליפות?

"היה כיף אם הייתי זוכה באליפות. בסופו של דבר, המהות של כל ספורטאי היא לזכות בתארים. לא זכיתי באליפות, למרות שהיה מצב שכמעט זכיתי, אך היא נמנעה ממני ומהקבוצה שבה שיחקתי, הפועל ירושלים. אין לי צלחת וזה לא מפריע לי. בגדול, השגתי את כל מה שרציתי והעובדה שאין ברזומה שלי תואר אליפות לא מציקה לי ביום-יום".

 

אליפות אין, אבל אבל ה-MVP של העשור יש (עדי אבישי, מנהלת הליגה)

 

טפירו וירושלים היו קרובים לזכות באליפות בעונת 2007, כשהוליכו ביתרון לאורך כל משחק גמר הפיינל-פור מול מכבי ת"א בהיכל נוקיה. באותו משחק הורחק טפירו בידי השופט סמי בכר לאחר ביצוע שתי עבירות מצד טפירו על דריק שארפ, עבירות שלגביהן היה ספק גדול ביותר ואף העלו לא מעט סימני שאלה ותהיות. הזיכרון הצרוב שנותר מאותו משחק, אותו ניצחו הצהובים 78:80 בזכות סל ניצחון של ג'יימי ארנולד 2 שניות לסיום, היו הדברים שהטיח טפירו בבכר עם הרחקתו: "אתה לא מתבייש סמי? כל הקריירה חיכיתי לזה".

 

יצא לך מאז לשוחח עם בכר מאז?

"ממש לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי