מוקדם מהצפוי: אדלשטיין פוטר מאימון מכבי ת"א

לא רק מאמן זמני?
לא רק מאמן זמני? | צילום: עדי אבישי

המועדון הוציא הודעה לילית בה הודיע על הפרידה. מזרחי: "מינוי רמי הדר למאמן קבוע"

(גודל טקסט)

זעזוע בכדורסל הישראלי. ארז אדלשטיין פוטר בלילה ממכבי תל אביב, זאת בסיום ישיבה לילית שהתקיימה שעות ספורות לאחר ניצחון 72:81 על הפועל חולון. 

אחרי שני משחקי יורוליג בלבד ולאחר ניצחון ליגה נוסף, מההמועדון נמסרה באישון לילה ההודעה הבאה: "בתום פגישה לילית בין הבעלים וההנהלה של מועדון הכדורסל מכבי פוקס תל אביב לבין ארז אדלשטיין, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם המאמן, לאור אי התאמה בין הצדדים. רמי הדר ישמש כמאמן הראשי". 

אדלשטיין, מאמן נבחרת ישראל, מונה הקיץ בגיל 55 לתפקיד, אך העסק חרק כבר מההתחלה. הקבוצה אמנם ניצחה את שלושת משחקי הליגה הראשונים שלה, אך כשלה בשני משחקי הפתיחה ביורוליג – בחוץ מול מילאנו וובית נגד ריאל מדריד –  ואף הובסה על ידי היריבה המרכזית שלה, הפועל ירושלים, בגמר גביע ווינר.

מדובר בהחלטה דרמטית במיוחד, זאת על אף הספקות שהיו בנוגע להתאמה בין המאמן הלאומי למכבי תל אביב. הצהובים נמצאים בסך הכל בתחילתה של העונה ולמרות שני ההפסדים ביורוליג נראה שהסגל מתחיל להתחבר ולהתאקלם בתוך שיטתו של המאמן. באופן מפתיע, דווקא מאמן הפועל חולון שהפסידה אמש לצהובים, דן שמיר, הוא אחד השמות הבולטים שהוזכרו בתור מי שיירש את אדלשטיין.

אחד ההסברים לפיטוריו של המאמן היא מערכת היחסים הלא טובה שלו עם חלק מהשחקנים הזרים. מדובר בכוכבים גדולים בסדר גודל אירופאי כמו סוני ווימס ואנדרו גאודלוק, שלא אהבו את הגישה של אדלשטיין, שנחשב למאמן קפדן שלא עושה הנחות לאף אחד. לפי מקורבים למועדון, השחקנים נפגשו בינם לבין עצמם במהלך סוף השבוע האחרון, והתלוננו על היחס מהמאמן.


דן שמיר. יעבור למי שניצחה אותו אתמול? (עדי אבישי)

אסור לשכוח, כמו כן, שזוהי העונה השניה ברציפות בה מכבי תל אביב נפרדת ממאמן בשלב מוקדם של העונה. בעונה שעברה היה זה גיא גודס שפינה את מקומו והוחלף בז'אן טבק, שלא נחל הצלחה עם הצהובים. 

"לעיתוי אין חשיבות מיוחדת, ההודעה מסמנת בדיוק את הסיבה, לא הייתה התאמה", אמר בעלי הצהובים שמעון מזרחי בראיון לגלי צה"ל. "לא קל להודיע למאמן על הפסקת עבודתו, ההחלטה התגבשה במהלך 48 השעות האחרונות".

מזרחי נשאל האם לשחקנים היה חלק בפיטוריו של אדלשטיין: "עם כל הכבוד להם הם לא הגורם הבלעדי להפסקת עבודתו של המאמן. זה היה אוסף של דברים שצצו כמו חוסר הבנות והתאמות ולכן הגיעה ההודעה".


ווימס. השחקנים הכריעו? (עדי אבישי)

על רמי הדר: "הוא מונה בתור מאמן, אין חיפושים אחר מאמן אחר. הוא זכה עם מכבי חיפה באליפות (הטעות במקור). הוא יודע ומבין כדורסל, בחודשיים וחצי שהוא נמצא עם הקבוצה הוא למד להכיר את סגל השחקנים, וכולנו תקווה שהוא יצליח להתגבר על המכשולים שיגיעו".

ההחלטה על מינוי מאמן ישראלי והפניה לאדלשטיין הייתה בשלב ההוא הייתה נכונה לחלוטין. פנאתינייקוס את המאמן שלה לפני שבוע, קליבלנד פיטרה את דייויד בלאט, יש דברים שלא מתיישבים בין מועדון למאמן, זה לא דבר חדש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי