מכבי ת"א גירדה 74:77 על הרצליה בדרך לחצי

נשמו לרווחה. ווימס וסמית' חוגגים
נשמו לרווחה. ווימס וסמית' חוגגים | צילום: ערן לוף

גביע ווינר: חניכיו של אדלשטיין כמעט נעקצו. וויימס התעורר ברבע הרביעי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ניצחה 74:77 את בני הרצליה ברבע גמר גביע ווינר, והייתה לעולה השלישית לחצי הגמר יחד עם מכבי ראשל"צ ועירוני נהריה.

 

קלעו למכבי ת"א: לנדסברג 18 נק', אוחיון 13 ו-5 אס', מקל 11, ווימס 9, צירבס 8 ו-9 ריב', סמית' 7, אייברסון 5 ו-8 ריב', פניני ואלכסנדר 3 כ"א. סילי ושגב שותפו ולא קלעו

קלעו לבני הרצליה: אדריאן 24 נק' ו-8 ריב', דניס 13 ו-5 אס', קנאסביץ' 9, משעור 8 ו-9 ריב', ג'קו 7, רובין 5, גרין 3, מעיין 2.

 

המשחק הראשון של הצהובים על אדמת ישראל ב-2016/17 היה רחוק מלהרשים. למרות השקעה מאסיבית בקיץ והחתמת ארז אדלשטיין על הקווים, מכבי התקשתה מאוד בפתיחה והרבתה לאבד כדורים בדרך לפיגור 10 ברבע השני (30:20), כאשר סוני ווימס ומאיק צירבס מתקשים לייצר נקודות וחסרונו של אנדרו גאודולוק הפצוע הורגש.

 

ניצחון דחוק. אדלשטיין (ערן לוף)

 

 

אך לאדלשטיין סגל רחב. למרות הפציעה של גאודלוק והעובדה שויקטור ראד ודגן יבזורי לא התלבשו, המאמן הזעיק את סילבן לנדסברג מהספסל והמתאזרח סיפק את הסחורה. 18 נקודות היו לגארד במשחק, 12 מהן ברבע השני, והוא כמעט בלעדית דאג להפוך את התוצאה ולהעלות את מחזיקת הגביע ליתרון דו ספרתי משלה.

 

לוחם וסקורר. לנדסברג (ערן לוף)

 

הרצליה מצידה הראתה אופי. ג'ף אדריאן עבד קשה מתחת לסלים, סטיבן דניס צלף מבחוץ וכארם משעור תרם הרבה אנרגיות, ולאט לאט הכחולים חזרו למשחק ואף שבו להוביל בדקות הסיום. אך אז ווימס התעורר.

 

שליטה בצבע. אדריאן (ערן לוף)

 

הרכש אולי הכי גדול של מכבי ת"א בקיץ לקח אחריות למרות ערב קליעה גרוע, וברגעי ההכרעה הכדורים צללו פנימה. הפורוורד הוביל את הצהובים ליתרון 3 בשניות הסיום, והרצליה פספסה הזדמנות מחוץ לקשת לשלוח את המשחק להארכה.

 

השתיים הכי מרשימות שלו הערב. ווימס (ערן לוף)

 

זה היה קשה, בשיניים ומאוד לא מרשים. אבל מכבי ת"א רושמת "וי" ראשון על המשחק הראשון בטורניר שפותח את העונה. הרצליה חוזרת עם מחמאות, אך סופגת הפסד 18 ברציפות מול הצהובים.

 

בחצי הגמר. הצהובים עוברים שלב (ערן לוף)

 

    מהלך המשחק:

    אדלשטיין התחיל להתרגל לחוק הרוסי ועלה בחמישיה עם גל מקל, סוני ווימס, דווין סמית', ג'ו אלכסנדר ומאיק צירבס. בעוד בצד השני דני רובין, כארם משעור, טוריאן, ג'ף אדריאן וחליל קנאסביץ'.

     

    ההשקעה הגדולה בקיץ לא באה לידי ביטוי בפתיחה. הצהובים נראו מבולבלים, הרבו לאבד כדורים (7 איבודים ברבע הראשון) ולא מספיק מחוברים בהתקפה. קנאסביץ' ניצל זאת כדי להעלות את הרצליה ליתרון 3:9 מוקדם. כמה דקות טובות החזירו את מכבי ת"א למשחק כאשר ג'ו אלכסנדר קובע 12:14 לטובתה, אחרי שש דקות. אך הכחולים הגיבו מיד עם ריצה משלהם, שכלל דאנק אדיר של אדום ג'קו, בדרך ל-16:22 אחרי עשר דקות.

     

    ג'קו (ימין), דאנק מרשים (ערן לוף)

     

    המומנטום של הקבוצה מהשרון נמשך. סטיבן דניס וכארם משעור עם שני סלים מהירים העלו את הרצליה כבר לפלוס 10 (20:30), שתי דקות וחצי בתוך הרבע השני. אך אז אדלשטיין הזעיק את סילבן לנדסברג, שדאג כמעט בלעדית למהפך.המתאזרח קלע מכל מקום, שמר טוב והוביל את הצהובים לריצת 7:23 וליתרון 6 בהפסקה (37:43), כשהוא חתום על 12 נקודות, כולן ברבע השני.

     

    פתיחת החצי השני הייתה המשיך ישיר לסוף הראשון. לנדסברג עלה חד וממוקד, הרצליה הרבה פחות. הגארד יחד עם צירבס ויוגב אוחיון דאגו לריצת 0:6 והצהובים כבר ביתרון דו ספרתי (37:49). מחזיקת הגביע קצת הורידה הילוך ואיפשרה לכחולים לכרסם את דרכם בחזרה, בשניות הסיום של הרבע סטיבן דניס קלע שלשה על הפנים של גל מקל וקיצץ את הפער לארבע בלבד, 55:59 לצהובים אחרי שלושה רבעים.

     

    לקח אחריות. דניס (ערו לוף)

     

    המומנטום היה עם הרצליה. משעור ושלשה של דניס סידרה מהפך נוסף (61:62), דקה בתוך הרבע האחרון. מכאן החלה נדנדה של בעיקר החטאות, כשאף אחת לא מצליחה לברוח.

     

    דניס העלה את הכחולים ליתרון 3 (69:72), שלוש דקות לסיום, אך אז סוני וויימס – שעד אז זסבל מערב נוראי – התעורר ועם שש נקודות בדקות הסיום הפך בחזרה את התוצאה והעלה את הצהובים ליתרון 74:77, 20 שניות לסיום. כארם משעור הספיק לזרוק פעמיים מחוץ לקשת, אך שתי הזריקות לא מצאו את הרשת והצהובים חילצו ניצחון דחוק.

     

    אפשר היה לחייך בסיום. מקל על הספסל (ערן לוף)

    מה דעתך על הכתבה?

    אהבתי
    לא אהבתי