מכבי ת"א הביסה 77:95 את אילת, גאודלוק בלט

שוב להט. גאודלוק
שוב להט. גאודלוק | צילום: עדי אבישי

הצהובים רשמו ניצחון רגע לפני ריאל. שיא קריירה ליפתח זיו בניצחון אשדוד

(גודל טקסט)

זה לא היה קל, אבל בסופו של דבר מכבי תל אביב הצליחה להביס 77:95 את הפועל אילת במסגרת המחזור השני, במשחק הבכורה הרשמי שלה ביד אליהו, רגע לפני שריאל מדריד תגיע להיכל ביום חמישי.

הצהובים הוליכו לאורך כל המשחק בהפרשים לא גבוהים, ונראה היה שאילת מצליחה לחזור לעניינים כשעם רצף סלים הורידה את ההפרש לפער חד ספרתי בסיום הרבע השלישי, אבל התפוצצות של השחקנים של ארז אדלשטיין ברבע האחרון, אותו הם פתחו עם חמש שלשות (ריצת 0:15), הכריעה את המשחק הרבה לפני סיומו.

מי שכרגיל הגיע לעבודה הוא אנדרו גאודלוק, שסיים כקלע המצטיין עם 22 נקודות. גם סילבן לנדסברג בלט עם 20 נקודות, כשחמש השלשות של גיא פניני הציבו אותו במקום השלישי אצל הצהובים עם 15. סוני ווימס סיים את הופעת הבכורה שלו עם 11 נקודות. מהעבר השני הצטיין סירדומיניק פוינטר, שצפוי לעזוב, עם 20 נקודות. גם לנדון מילבורן (18 נקודות) ורוברט רות'בארט (10) בלטו.

שוב הצטיין. גאודלוק (עדי אבישי)

מכבי תל אביב כאמור עלתה ל-0:2 בליגה, והיא תתחיל להתכונן למשחק הגדול של השבוע מבחינתה, ביום חמישי נגד ריאל מדריד. למרות היריבה הקשה, הצהובים ינסו לנצח ולא לפתוח את העונה האירופית בשנה השנייה ברציפות במאזן 2:0. אם הכדורים יצללו פנימה, כמו שהם צללו נגד אילת, קיים סיכוי לא רע שזה יקרה. אילת לעומת זאת ירדה ל-2:0, והיא תארח במחזור הבא את הפועל תל אביב.

מהלך המשחק:

מכבי תל אביב פתחה את המשחק עם יוגב אוחיון, אנדרו גאודלוק, סילבן לנדסברג, ויקטור ראד ומאיק ציברס. קטש מהעבר השני העלה את פריאיי הנרי, לנדון מילבורן, סרדומיניק פוינטר, אלון ספיר ורוברט רות'בארט.

פוינטר קלע ראשון, אבל גאודלוק לקח את העניינים על הידיים שלו ועם עשר נקודות הטיס את המקומיים ל-9:17. אדלשטיין החליף את הכוכב הגדול בסוני ווימס, לו היו אלה דקות ראשונות העונה, והדהירה בצהוב לא נפסקה כשמנגד ההגנה של אילת בכלל לא הייתה קיימת. לנדסברג להט גם הוא וחתם את הרבע הראשון עם 11 נקודות ו-17:27 למקומיים.

פתח בסערה. גאודלוק (עדי אבישי)

הצהובים המשיכו לדרוס ברבע השני, וגיא פניני חתם ריצת 0:7 בדרך ל-17:34, שגרם לקטש להזעיק פסק זמן. אילת קלעה 4 נקודות מהירות, אבל גאודלוק הלוהט המשיך לקלוע מכל טווח והגיע כבר ל-15 נקודות. יחד עם פניני ואייברסון הצהובים טסו ל-21:42.

ארבע נקודות נוספות של רות'בארט ודנינו גרמו לאדלשטיין להזעיק פסק זמן משלו. המגמה המשיכה ואילת השלימה ריצת 0:8, עד שלנדסברג החזיר מהר ל-29:46. רות'בארט ופוינטרו השאיר את קטש בעניינים, אבל לנדסברג לא הפסיק ללהוט וכבר הגיע ל-17 נקודות. ווימס וניסים החליפו שלשות ולוח התוצאות הראה 42:53 במחצית.

17 נקודות במחצית. לנדסברג (עדי אבישי)

אילת פתחה את המחצית השנייה בצורה טובה, נסים והנרי כבר הורידו את ההפרש לפער חד ספרתי, אבל לנדסברג הלוהט הגיע ל-20 נקודות, ויחד עם מקל ההפרש טיפס שוב והתוצאה עלתה ל-46:60.שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה, ציברס החטיא מהעונשין והתוצאה ברבע סירבה לטפס. מי שמצליחים בכל זאת לקלוע הם ויקטור רד בצד הצהוב, עם 5 נקודות רצופות, ורוברט רות'בארט עם 10. ריצת 0:7 של אילת עם סיום הרבע הורידה אותה בסיום הרבע בפיגור מינימלי של 69:61.

השחקנים של אדלשטיין לא נבהלו ופתחו את הרבע השלישי עם חמש שלשות רצופות של פניני (שתי שלשות), גאודלוק, ווימס ומקל, שעבורו זו הייתה שלשה ראשונה העונה. בכך הם השלימו ריצת 0:15 שקבעה 61:84. מהנקודה הזאת החל גארבג' טיים ארוך, כשפניני לא מחטיא מחוץ לקשת (5/6), כשהתוצאה בסוף נעצרה על 77:95.

חושב כבר על ריאל מדריד. אדלשטיין (עדי אבישי)

שיא קריירה ליפתח זיו, אשדוד ב-0:2

במשחק נוסף שהתקיים הערב, יפתח זיו הוביל את מכבי אשדוד לניצחון 75:77 דרמטי אצל גלבוע/גליל. זיו קבע שיא קריירה של 23 נקודות, כולל שלשה גדולה שהעבירה את היתרון לאורחים חצי דקה לסיום המשחק. הקבוצה של מאיר טפירו עלתה למאזן 0:2, בעוד המארחת ירדה למאזן הפוך של 2:0.

מלבד זיו בלטו גם ג'ייק כהן (17 נקודות), צ'ייס סיימון (11), אד דניאל (10) ודניאל יואינג (8 נקודות, 7 ריבאונדים ו-9 אסיסטים). משחק טוב של מרפי הולוואי (23 נקודות ו-14 ריבאונדים) ומייקל קוואלס (15 נקודות) לא הספיק לגלבוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי