מכבי ת"א הודיעה על צירוף צירבס ומילר

מאיק צירבס
מאיק צירבס | צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

שני השחקנים חתמו לשנתיים, הצהובים לא ייצאו למסע ההכנה בארצות הברית

(גודל טקסט)

לראשונה מזה שנים מכבי תל אביב לא תצא לסיבוב משחקים בארצות הברית מול קבוצות מה-NBA. ההחלטה התקבלה גם בשל לוח המשחקים הצפוף המצפה לקבוצה עם השיטה החדשה במשחקי היורוליג, כשבכל מקרה צפויים 16 משחקים בשלב הראשון. מצטרפים ראשונים כבר הוכרזו באופן רשמי. 

מכבי ת"א הודיעה על החתמתם של מאיק צירבס וקווינסי לואיס על חוזה לשנתיים כל אחד. הסנטר הגרמני (בן 26, 2.08 מטרים) נחשב לשחקן אגרסיבי ודומיננטי מאוד באיזור הצבע. את הקריירה המקצוענית כשחקן בן 17 פתח בקבוצת טרייר הגרמנית, בה שיחק 5 עונות. בעונתו האחרונה שם, ב-2012, העמיד ממוצעים של 10.6 נקודות ו-7 ריבאונדים ונבחר לשחקן המשתפר של העונה בליגה הגרמנית, עובדה ששידרגה אותו והשיגה לו חוזה באלופת גרמניה באמברג, בשורותיה שיחק בשנתיים הבאות.

ב-2013 ערך צירבס את הבכורה שלו ביורוליג, ומאז הוא משחק במפעל האירופאי הבכיר. במדי באמברג העמיד ביורוליג ממוצעים של 8.2 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק. בקיץ 2014 חתם בכוכב האדום בלגרד הסרבית, בה שיחק במשך שנתיים. העונה האחרונה הייתה עונת השיא שלו, אותה סיים עם ממוצעים של 12.4 נקודות ו-6.1 ריבאונדים למשחק ביורוליג.


צירבס, כוח משמעותי בצבע (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בליגה האדריאטית תרם העונה צירבס 13.2 נק' ו-5.9 ריב', כשהוא מדורג שני בליגה באחוז מהשדה (68 אחוז) ונבחר לחמישיית העונה. כמו כן נבחר ל-MVP של סדרת הגמר בסרביה, בה ניצחה הכוכב האדום בדרבי את פרטיזן בלגרד (1:3). 

קווינסי מילר (בן 23, 2.06 מטרים) הוא פורוורד אמריקני אתלטי, גבוה ומגוון מאוד, שנחשב בעל קליעה טובה מחוץ לקשת ושחקן המנצל את יתרון הזריזות שלו כדי לחדור לסל על שומרים גבוהים. כמו כן הוא חוסם טוב ושחקן עם הרבה אנרגיה.

מילר, יליד שיקגו, כיכב כבר בתיכונים והיה בין עשרת שחקני התיכון המצטיינים בארה"ב במחזור של 2011, והצטיין גם במדי נבחרת ארה"ב עד גיל 18 באליפות "פיב"א אמריקה", אז זכתה ארה"ב כצפוי במדליית הזהב. הוא שיחק רק שנה אחת בקולג', באוניברסיטת  ביילור, במדיה העמיד ממוצעים של 10.6 נק' ו-5 ריב' בממוצע למשחק וזכה בתואר פרשמן השנה במחוז שלו.

בקיץ 2012 נבחר בדראפט במקום ה-38 על ידי דנבר נאגטס. ב-2013 שיחק בעיקר בליגת הפיתוח וב-2014 שיחק במדי דנבר 52 משחקים ותרם 4.9 נקודות ו-2.8 ריבאונדים למשחק. ב-2015 שיחק תקופות קצרות בסקרמנטו ודטרויט וכן בליגת הפיתוח.


לואיס, פורוורד גבוה ואתלטי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בקיץ שעבר הצטרף לכוכב האדום בלגרד והפך מהר מאוד לאחד השחקנים החמים ביורוליג (בארבעה משחקים רצופים קלע למעלה מ-20 נקודות). מילר הוביל את הסרבים לראשונה בהיסטוריה של המועדון לשלב ההצלבה של 8 הגדולות עם ממוצעים מרשימים של 14.1 נקודות (שביעי ביורוליג) ,5.7 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק (שני ביורוליג). 

מילר נבחר לחמישיה השניה של העונה ביורוליג והפך לשחקן השני בסך הכל בתולדות המועדון שעושה זאת, אחרי בובאן מריאנוביץ' (כיום סנטר סן אנטוניו). הוא הוביל בעונה החולפת את הכוכב האדום לזכיה באליפות סרביה ובאליפות הליגה האדריאטית, במסגרתה סיים עם ממוצעים של 12 נק' ו-5.8 ריב' למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי