עם הבאזר: נאור סידר ניצחון ענק להפועל ת"א

מתן נאור. שלשה מנצחת
מתן נאור. שלשה מנצחת |

11 לרובינסון ב-78:81 על קרית גת. נס ציונה ניצחה לראשונה אחרי 6 הפסדים

(גודל טקסט)

שני משחקים השלימו את המחזור ה־26 בליגת העל, שניהם בעלי השלכות לתחתית ולמיקומי הפלייאוף, שניהם הסתיימו בצורה דרמטית. מכבי ראשון לציון שבה לליגה, התארחה אצל האחרונה בטבלה נס ציונה, ונוצחה 90:89 לאחר הארכה – ניצחון ראשון לעופר ברקוביץ' אחרי 6 הפסדים רצופים. הפועל תל אביב התאוששה מההפסד לנהריה עם 78:81 על קרית גת משלשה על הבאזר של מתן נאור.  

 

 

הפועל תל אביב – מכבי קרית גת 78:81
המזל נגמר לעולה החדשה, שניצחה את שני משחקיה הקודמים עם הבאזר. הפעם היא למדה על בשרה את התחושה להפסיד בשניה האחרונה. שלשה של מתן נאור עם הבאזר העניקה לאדומים ניצחון יקר, בו המארחים לא הצליחו להתעלות כשרדפו ברוב דקות המשחק אחר היריבה, ששיחקה ללא רגשי נחיתות.

 

לפני שריקת הפתיחה נערך בהיכל קבוצת שלמה טקס מרגש במלאת שנה לפטירתו של מנהל הפועל ת"א לשעבר אורי שלף ז"ל. אלמנתו תמר ספדה לו ועל המסך הוקרן סרטון על המנוח.

זוכרים את אורי שלף ז"ל (אודי ציטיאט)

 

קריית גת במשחק צמוד בדרייב אין (אודי ציטיאט)

 

נייט רובינסון לא הצליח להתעלות, אך לזכותו האסיסט לנאור שהכריע את המשחק. הגארד התזזיתי לא חיכה לראות אם הכדור צולל פנימה ורץ לחגוג. הוא סיים עם 11 נקודות ומי שהיו במיטבם בנוסף לנאור (3 מ-4 לשלוש) היו רביב לימונד 22 נק' וג'ף אלן עם 15 נק' ו-15 ריבאונדים. ארבעת הזרים של קרית גת קלעו יחד 51 נקודות, כשאלאנדו טאקר היה הבולט עם 20 נק'. מרקו קילינגסוורת' הסתפק ב-8 ופול דילייני ב-15, פועל יוצא של ההגנה האגרסיבית של האדומים שנהנו מעידוד מאסיבי מצד האוהדים הנאמנים שלהם.

 

 

קלעו להפועל ת"א: רביב לימונד 22 נקודות, ג'ף אלן (15 ריבאונדים) 15, נייט רובינסון ודמיטריוס קונגר 11 כל אחד, טרה סימונס 10, מתן נאור 9, רוברט רות'בארט (10 ריבאונדים) 3. לקריית גת: אלאנדו טאקר 20 נקודות, פול דילייני 15, דשון סימס, סטו דגלאס ומרקו קילינגסוורת' (9 ריבאונדים) 8 כל אחד, נמרוד טישמן, מאיר טפירו ויוני ניר 5 כל אחד, בן אלטיט 4.

 

עירוני נס ציונה – מכבי ראשון לציון 89:90 (אחרי הארכה)
רגע לפני שליגת העל בורחת לה, אירחה נועלת הטבלה את הקבוצה של שרון דרוקר לדרבי השפלה. השחקנים של עופר ברקוביץ', שרשמו עד למפגש שישה הפסדי ליגה רצופים, התאוששו דווקא מול ראשל"צ, שסיימה בשבוע שעבר את דרכה באירופה.

 

קאמבק ענק של ראשל"צ בנס ציונה (אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ)

 

סל ניצחון של  סנדיאטה גיינס 13.8 שניות מסיום ההארכה העניק לעירוני נס ציונה ניצחון דרמטי על האחות בכתום, כאשר מארק ליונס בערב בינוני ניסה בשניות האחרונות להכריע את המשחק, אך החטיא ניסיון זריקה משלוש ומזער את סיכויי קבוצתו לסיים את העונה הסדירה במקום הרביעי.

 

עירוני נס ציונה השיגה את הניצחון הקודם שלה בליגה לפני 7 מחזורים – 83:89 על מכבי ראשל"צ בחוץ. מאז ידעו שחקניו של עופר ברקוביץ' הפסדים שדרדרו את הקבוצה אל המקום האחרון בטבלה.

 

ברבע השני הצליחו שחקניו של ברקוביץ לעלות ליתרון 15 נק', שנמחקו ברבע שלישי יעיל של ראשון לציון, שהצליחה להשוות (55:55). דריל מונרו חיפה על היעדרו של כריס רייט הפצוע. יחד עם קווין פאלמר ושון דוסון, שהתאושש לאחר מחצית ראשונה חלשה, נראו כמי שחוזרים לעצמם. 8 דקות מהסיום עלו שחקני עיר היין ליתרון 62:67, אך המארחת הצליחה לחזור ולהשוות (80:80) בזכות שתי קליעות של איוון אסקה 9.6 שניות מהסיום.

 

נס ציונה השיגה את הניצחון ללא עזרה ממיצ'ל וואט, שחזר לקבוצה בקול תרועה גדולה לאחר עזיבת דיימון סימפסון, אך איכזב עם 4 נק' וצבירת עבירות מוקדמת שהושיבה אותו על הספסל מאמצע הרבע השלישי. האיש של נס ציונה היה גיינס, ששיחק 45 דקות וקלע 25 נק'. בראשון בלטו דריל מונרו 29 נק' ו-11 ריב' ושון דוסון 19 נק' ו-11 ריב'.

 

קלעו לנס ציונה: סנדיאטה גיינס 25, איוון אסקה 22, פוקוואן אדווין 14, טל דן 12 ו-10 ריבאונדים, יובל נעימי 9 ו-8 אסיסטים, מיטשל וואט 4, איגור נסטרנקו 4. למכבי ראשון לציון: דריל מונרו 29 ו-11 ריבאונדים, שון דוסון 19 ו-11 ריבאונדים, קווין פאלמר 16, מארק ליונס 13, אבי בן שימול 7, טוני יאנגר 4, עידן זלמנסון 1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי