פניני ואנדרו גאודלוק צלפו, 83:94 למכבי ת"א בדרבי

הקפטן הצטיין בדרבי
הקפטן הצטיין בדרבי | צילום: עדי אבישי

הקפטן והגארד חגגו עם 15 שלשות. וויליאמס בלט בהפועל ת"א

(גודל טקסט)

אחרי תשעה ימים בלבד כמאמן הראשי של מכבי תל אביב, רמי הדר כבר עם ניצחון שלישי ברצף אחרי 83:94 יוקרתי בחוץ על הפועל תל אביב בדרייב אין.

 

להפועל ת"א: וויליאמס 22 ו-11 ריבאונדים, טאקר 21, האוול 14, בנקס 9, בלאט 7 ו-6 אסיסטים, נאור 5, לימונד 3, גינת ובן משה 1 כ"א.

למכבי ת"א: פניני (5/8 ל-3) וגאודלוק (6/9 ל-3) 21 כ"א, ראד 14, צירבס 12, מקל 11 ו-9 אסיסטים, אייברסון 6 ו-7 ריבאונדים, יבזורי 5, אוחיון 4.

 

 

עם שני ניצחונות רצופים ביורוליג, הדר ערך בכורה בליגה על הקווים של הצהובים וסיים אותה עם חיוך גדול הרבה בזכות הקפטן שלו. גיא פניני, כמו שור, ראה אדום והגיב עם חמש שלשות גדולות ו-21 נקודות, כאשר הצהובים מפציצים 15 צליפות מחוץ לקשת ב-48 אחוז.

 

פניני פתח את המפגש עם שלוש שלושת רצופות, ונראה שהאדומים מתפלאים לגלות את יכולת הקליעה הנהדרת שלו. הקפטן נתן את הטון להמשך המשחק, שלמעט כמה דקות בין הרבע הראשון לשני, היה בשליטה מוחלטת של האורחים.

כבר מרשה לעצמו לחייך. הדר (עדי אבישי)

 

הדרבי כולו שלו. פניני (עדי אבישי)

 

הדקות הטובות של הפועל ת"א בפתיחה, היו בחסותו של ריצ'ארד האוול שבמהירות כבר הגיע לספרות כפולות. אבל הסנטר, שהיה מועמד לצהובים בקיץ, נבלם בחצי השני והותיר את עיקר הנטל בהתקפה לדרל וויליאמס (22 נקודות) ואלאנדו טאקר (21).

 

למרות שעלה בחמישייה, רביב לימונד התקשה להשאיר את הפציעה מאחוריו והוגבל לשלוש נקודות ב-21 דקות כאשר ניכר כי הוא אינו כשיר לחלוטין. לימונד אולי יכול להתנחם בכך שחצה את רף 1,000 האסיסטים בקריירה והוא רק הגארד הישראלי שעושה זאת מאז שהחלו לעקוב אחרי הסטטיסטיקה. אך שרון אברהמי ודאי לא יכול להתנחם בשום דבר, אחרי שספג הפסד ליגה שני ברצף וירד למאזן 2:2 בליגה.

לימונד (משמאל), התקשה לבוא לידי ביטוי (עדי אבישי)

 

הפסד שני ברצף בליגה. אברהמי (עדי אבישי)

אחרי מחצית ראשונה רגועה אנדרו גאודלוק, שמסתמן כנשק הכי קטלני של הצהובים בהתקפה, הצטרף לפניני בהפגזה האווירית. כמו הקפטן, גם הגארד סיים עם 21 נקודות כאשר הוא מתעלה על הפורוורד עם שש שלשות (מתשעה ניסיונות).

 

הצהובים הגיעו עם סגל דליל ללא די.ג'יי סילי וסילבן לנדסברג הפצועים, דווין סמית' שלא נרשם וג'ו אלכסנדר שנרשם אך בקושי שיחק בשל מחלה. הוואקום הזה, לצד החוק הרוסי, איפשר להדר לשתף את גל מקל שסיפק שורה סטטיסטית נהדרת של 11 נקודות ו-9 אסיסטים. אפילו דגן יבזורי זכה לדקות, והחזיר עם 5 נקודות משלו. גם מאיק צירבס המושמץ גילה נוכחות בצבע (12) מאידך, סוני ווימס החטיא את כל ששת הזריקות שלו וסיים עם 0 נקודות ב-25 דקות.

 

הישראלים הצהובים בלטו (עדי אבישי)

 

הדר אולי שמח על התפוקה של הישראלים אבל יזדקק לווימס מול ברצלונה ביום רביעי, אם הוא רוצה לשמור על מאזן מושלם ולהשיג ניצחון רביעי ברציפות.

 

מהלך המשחק:

מעט מאוד מהשחקנים על המגרש יודעים או מרגישים מה זה "דרבי" באמת, גיא פניני הוא בוודאות לא אחד מהם. הקפטן הצהוב הראה כמה המפגש חשוב לו כשהחל בסערה עם שלוש צליפות מהירות מבחוץ, והצהובים עלו ליתרון 3:13 אחרי ארבע דקות. ריצ'ארד האוול, שבקיץ היה מועמד למכבי ת"א, התעורר בצד השני ולאט לאט האדומים החלו לנגוס בפער. תמיר בלאט עלה מהספסל וקלע שלשה על הפנים של אנדרו גאודלוק, ובסיום הרבע הראשון האורחים ביתרון 3 בלבד (21:24).

 

האוול. עובד מתחת לסלים (עדי אבישי)

 

אלאנדו טאקר השווה את התוצאה בפתיחה עם מהלך יפה של שלוש נקודות, אבל מכאן פניני וויקטור ראד חזרו להשתלט על המשחק. ראד עלה מהספסל והראה כמה הוא מגוון בהתקפה עם 2 שלשות בדרך ל-12 נקודות עד ההפסקה. פניני הוסיף מהלך של 4, בדרך ל-15 אישיות ב-20 הדקות הראשונות, ולהפסקה הצהובים ירדו שוב ביתרון דו ספרתי, 47:37.

ראד. תנופה מהספסל (עדי אבישי)

פניני המשיך ברבע השלישי מאותה נקודה, תרתי משמע, ועם עוד שלשה העלה את הצהובים לפלוס 14 (42:56), רגע אחרי ששרון אברהמי ספגה עבירה טכנית בטענה שהשופטים פספסו עבירה של מאיק צירבס על מתן נאור. צירבס גם הפך לכתובת בהתקפה הצהובה, ויחד עם גאודלוק (שתי שלשות רצופות) שמר את האורחים ביתרון משמעותי. אך בצד השני אלאנדו טאקר ודרל וויליאמס סייעו להאוול ושמרו את האדומים בתמונה. טאקר גם חתם את הרבע בשנייה האחרונה, 61:68 לאורחים.

טאקר ו-וויליאמס המשיכו לבלוט בהתקפה האדומה, אך גאודלוק (2 שלשות), מקל ויבזורי שוב צלפו מבחוץ ופשוט לא איפשרו למקומיים לחזור. שתי דקות וחצי לסיום גם אברהמי נכנע, עשה כמה חילופים ונתן לטאקר ואחרים לנוח. הדר דווקא החזיר את פניני שסגר את הסיפור, 83:94 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי