פעם ב-50 שנה: ראשל"צ העיפה את מכבי ת"א

פניני. החטיא עם הבאזר והודח שנתיים ברציפות בחצי
פניני. החטיא עם הבאזר והודח שנתיים ברציפות בחצי | צילום: דני מרון

הצהובים נכנעו 71:69 בארנה, איבדו שתי אליפויות ברצף לראשונה מאז 1965/6

(גודל טקסט)

אחת העונות היותר קשות בתולדות מכבי תל אביב הסתיימה במפח נפש נוסף. אחרי ההדחה מהיורוליג עוד לפני הטופ 16, הקמפיין המביך ביורוקאפ ולמרות הזכייה בגביע המדינה, הצהובים נותרו ללא צלחת האליפות שנתיים ברציפות לראשונה מזה 50 שנה אחרי 71:69 לאריק שיבק ומכבי ראשון לציון.

בעונה שעברה מכבי תל אביב הודחה בחצי הגמר בסדרה מול הפועל אילת, אותה אימן אריק שיבק, ושוב הוא האחראי הגדול לכך שהצהובים מסיימים את העונה מוקדם מהצפוי ואפילו לא מגיעים למשחק הגמר.

מעולם לא קרה שמכבי תל אביב לא הגיעה לסדרת הגמר או למשחק הגמר שנתיים ברציפות, והאחראים לכך הפעם הם שלושת הזרים של ראשון לציון, דריל מונרו (20 נ קודות), מארק ליונס (19) וכריס רייט (15) שלצהובים לא היו תשובות כיצד לעצור אותם.

מקל. תשע נקודות במחצית השנייה ואסיסט אחד בלבד (ערן לוף)

ז'אן טבק, שלא ימשיך בעונה הבאה ולא מן הנמנע כי עוד בשעות הקרובות יעזוב רשמית, לא רשם למשחק את דראגן בנדר וריצ'ארד הנדריקס, אליהם הצטרף ביציע דווין סמית' הפצוע, וכמעט שלא זכה לתפוקה משחקניו, למעט טיילור רוצ'סטי (20 נקודות, 6 מ-9 מהשלוש) שנעלם מאמצע הרבע השלישי ועד לסיום, יוגב אוחיון שהתעורר במחצית השנייה וסיים עם 15 נקודות ב-50 אחוז מהשדה וגל מקל שסיים עם 9 נקודות בלבד וסיפק אסיסט אחד.

מונרו. הוביל את הכתומים להיסטוריה (ערן לוף)

קלעו למכבי תל אביב: טיילור רוצ'סטי 20 נקודות, יוגב אוחיון 15 נקודות, גל מקל 9 נקודות, טרבור אמבקווה 7 נקודות, בריאן רנדל ואייק אופייבו 5 נקודות כ"א, גיא פניני 3 נקודות, סילבן לנדסברג ודגן יבזורי 2 נקודות כ"א, איתי שגב נקודה אחת.

קלעו למכבי ראשון לציון: דריל מונרו 20 נקודות, מארק ליונס 19 נקודות, כריס רייט 15 נקודות, אבי בן שימול 6 נקודות, שון דאוסון 5 נקודות, קווין פאלמר, ניצן חנוכי וטוני יאנגר 2 נקודות כ"א.

ביציעים הצהובים מחו, וזה בוודאי לא מה שמטריד אותם כרגע (ערן לוף)

רבע 1

טבק העלה בחמישיית מכבי תל אביב את דגן יבזורי, גל מקל, סילבן לנדסברג, איתי שגב, טרבור אמבקווה מול מארק ליונס, ניצן חנוכי, שון דאוסון, גריס רייט ודריל מונרו עמם פתח שיבק.

הפתיחה הייתה צהובה ושחקניו של טבק עלו ל-0:4 מהיר, אך שלשה של ליונס סיפקה נקודות ראשונות לכתומים. היתרון עבר מצד לצד, כאשר ליונס היה המצטיין במשחק ועם 10 נקודות עד סוף הרבע שמר על ראשל"צ צמודה למחזיקת הגביע.

טבק שיתף לא פחות מעשרה שחקנים במהלך הרבע הראשון, אך לא מצא הרכב שהצליח לרוץ ורק שלשה של יוגב אוחיון עם הבאזר וצליפה מחוץ לקשת עוד קודם לכן מצד טיילור רוצ'סטי הורידו את מכבי ת"א ביתרון 14:16.

ליונס זוכה לברכות. דאג לשמור את הכתומים במרחק נגיעה (ערן לוף)

רבע 2

מכבי ת"א עלתה ליתרון השיא שלה במשחק בזכות שתי שלשות נוספות של רוצ'סטי שקבע 16:22, אבל מארק ליונס חיפה על היעדר התרומה ההתקפתית של חבריו ועם שני סלים רצופים מחק את הפער. דווקא אז הוא נחת לא טוב על הרגל והוחלף, אבל אז דריל מונרו לקח אחריות ובצוותא עם רייט העלו את הכתומים ל-25:27. 

כשכבר היה נראה שהכתומים ירדו להפסקה ביתרון, רוצ'סטי עם שתי שלשות נוספות (100 אחוזים מחוץ לקשת בהפסקה) העלה את מאזנו ל-14 נקודות עד ההפסקה ובמחצית התוצאה 34:36 למכבי ת"א.

רוצ'סטי. צלף מחוץ לקשת ללא היכר (ערן לוף)

רבע 3

דריל מונרו הצליח אחרי דקה וחצי ברבע השלישי לסחוט מבראיין רנדל עבירה שלשית, דייק מהעונשין והשיב את הכתומים ל-38:39, אך רוצ'סטי שוב צלף פעמיים מחוץ לקשת, כבר עם 6 מ-6 מהשלוש, כדי לשמור על הצהובים בשוויון.

הכתומים המשיכו לשלוט בקצב המשחק ודריל מונרו כבר העלה את מאזנו עד סוף הרבע ל-18 נקודות, אלא שלמזלה של מכבי תל אביב החלו להתעורר גל מקל ויוגב אוחיון, שהאחרון אף סידר לגיא פניני שלשה ונקודות ראשונות כדי להשיב את היתרון לצהובים, 55:57 בסוף הרבע. דווקא ליונס, מצטיין המחצית הראשונה, ללא אף נקודה בעשר דקות אלה.

ליונס. נעלם אחרי פתיחה פשוט נפלאה (ערן לוף)

רבע 4

שלוש דקות בתוך הרבע האחרון והמכריע, ליונס דייק מהצבע והעלה את הכתומים ל-57:59, אך ראשל"צ לא ניצלה רצף החטאות מצד אוחיון ופניני והיה זה יאנגר שהחטיא מן העבר השני ואפשר לרנדל לקלוע סל שדה ראשון ולאזן את התוצאה. מקל ירד לספסל של מכבי ת"א ויוגב אוחיון עם חדירה נפלאה השיב את היתרון לצהובים, אבל גם בן שימול הוכיח שהוא יודע לחדור והמשיך את הנדנדה.

4:05 לסיום, דייק גיא פניני מחוץ לקשת, אך צוות השיפוט טען כי פניני בעט ביריב, פסל את הסל והחליטו על עבירת תוקף. בן שימול ניצל זאת ועם סל נוסף שוב העלה את הכתומים ל-61:63, אבל שלשה של אוחיון דאגה להחזיר את הצבע ללחיים של הצהובים. טיילור רוצ'סטי יכול היה אף להגדיל את היתרון ל-63:67, אבל החטיא מחוץ לקשת בפעם הראשונה במשחק ושלוש דקות לסיום הפער נותר על נקודה אחת בלבד.

אוחיון. לא אפשר לכתומים לברוח במאני טיים (ערן לוף)

שתי דקות ו-50 שניות לסיום, מארק ליונס איבד כדור ברשלנות ואז ביצע ניצן חנוכי עבירה על בראיין רנדל – והשופטים קבעו כי זו עבירה בלתי ספורטיבית. טעות שיפוט קשה שאפשרה לרנדל לדייק פעמיים מקו העונשין, אך בהתקפה שלאחר מכן נפסקה עבירת תוקף כנגד גל מקל והכדור חזר לכתומים בפיגור שלוש נקודות.

גל מקל הצליח לקלוע שלשה ראשונה שלו במשחק כשנותרו על השעון 1:48 דקות לסיום, וליונס בשלשה משוגעת בניסיון לצמק את פער ארבע הנקודות כמעט החריב לשיבק ולשחקניו את המשחק, אבל אמבקווה מסר את הכדור לידיים של רייט שסחט עבירה ודייק פעמיים מהעונשין. הדרמה הגיעה לשיאה דקה לסיום, אז הכתומים שוב הצליחו להשוות – 69:69 אחרי שליונס החטיא מתחת לסל, רנדל שקטף את הריבאונד איבד את הכדור וחנוכי נשלח לקו על ידי מקל וקלע פעמיים.

בלבול גדול בדקות הסיום. פניני נראה עצבני (ערן לוף)

רוצ'סטי לקח את האחריות, אלא אחרי דקות ארוכות ללא סל פספס גם מהצבע, אמבקווה הגיע ראשון לכדור החוזר והשאיר את הצהובים בחיים, אבל אז גל מקל החטיא שלשה ודריל מונרו ניצל זאת כדי לקבוע 69:71. 

לכתומים הייתה עבירה לתת, וניצן חנוכי ביצע את העבירה החמישית שלו על רוצ'סטי כשעל השעון נותרו 9.2 שניות לסיום – האחרון שוב החטיא ברשלנות, מקל עת על הריבאונד והוציא לפניני שניסה לנצח עם הבאזר, החטיא ונתן את האות לחגיגות של אריק שיבק והכתומים. 69:71 מוצדק לראשון לציון שעולה למשחק הגמר על צלחת האליפות.

ומחטיא עם הבאזר הזדמנות לנצח את המשחק (ערן לוף)

מכבי ת"א מסיימת שנה נוספת ללא צלחת האליפות (ערן לוף)

אריק שיבק עשה זאת שנתיים ברציפות על חשבון הצהובים (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי