פרי: גרמנו לגדולות להתחזק וזה טוב לכדורסל הישראלי

שחקני ראשלצ מניפים את צלחת האליפות. העירו דובים
שחקני ראשלצ מניפים את צלחת האליפות. העירו דובים | צילום: דני מרון

יו"ר האלופה מכבי ראשון לציון בראיון: "התקציב גדל, רוצים להיות בפיינל פור"

(גודל טקסט)

איבוד האליפות הוביל לשינויים נרחבים בסגל של הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, אך כנראה שאת המחיר היקר ביותר משלמת דווקא האלופה מכבי ראשון לציון.

 

הכתומים מעיר היין, שהיו גם הקבוצה שהגיעה הכי רחוק במסגרת האירופית, לא הצליחו לשמור על הזרים שהיו לה והחליפה את כולם. במקביל, שון דוסון מנסה את מזלו ב־NBA ואף אחד עדיין לא יודע אם יקבל חוזה בניו אורלינס. המתאזרח טוני יאנגר בחר לשחק העונה בהפועל חולון והרכש המשמעותי היחיד עד כה הוא אלישי כדיר, שהגיע מהפועל אילת.

 

 

יושב הראש יצחק פרי, שהתעורר מהקיץ הנעים והמפנק שעבר עליו, על קבוצתו ועל העיר, יודע שמשימת ההגנה על התואר לא תהיה קלה לאחר שקבוצתו העירה דובים מתרדמתם. שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי – מכבי ת"א והפועל ירושלים – פתחו במירוץ חימוש חסר מעצורים.

 

פרי. "האליפות היתה שווה כל אגורה" (עדי אבישי)

 

"האליפות שבה זכינו לא הייתה זולה, היא עלתה לנו הרבה כסף, אבל אני יכול להגיד שהיא הייתה שווה כל אגורה", אמר פרי בראיון ל"מעריב־השבוע".

 

הכנסתם עיר ומדינה שלמה לשיגעון.

"אנשים תלשו שערות בגלל דברים שהם ראו במגרש. כולם ראו והבינו שהגיע לנו לזכות באליפות. זה קרה בזכות ולא בחסד. הפיינל פור היה אירוע מרשים ונוצץ, אבל ראשל"צ זכתה בו בצדק ולא לאחר ניצחון במשחק אחד".

 

גרמתם לשתי הגדולות להוציא הרבה מאוד כסף על רכש.

"הצלחנו לגרום למכבי ת"א ולהפועל ירושלים לפתוח במירוץ חימוש, וזה טוב לכדורסל הישראלי. הפיינל פור מאפשר שבוע של אקסטזה ובעיקר נותן לעוד קבוצות אפשרות להגיע לשיאן".

 

אמארה סטודמאייר ואורי אלון. מירוץ חימוש (הפועל ירושלים)

 

אני מבין שאתה בעד המשך שיטת הפיינל פור.

"חד משמעית. האפשרות שקבוצה נוספת תיקח את האליפות חשובה לכדורסל הישראלי, לערים ולראשי הערים. מי שלא זכה באליפות לא יודע עד כמה היא משדרגת את העיר. חשוב מאוד שעוד קבוצות יזכו באליפויות, וזה דבר שיכול לקרות רק בפיינל פור".

 

והיום אתם משלמים על כך, הזרים שלכם עזבו.

"שחקנים שמביאים קבוצה להצלחה מחפשים שכר גבוה יותר, זה טבעי. דרישות השכר של הזרים שלנו היו בשמיים ולא היינו מסוגלים לעמוד בהן. כל הזרים שלנו שידרגו את עצמם, אבל אל דאגה, הבאנו זרים טובים העונה ואנחנו מקווים להצליח גם איתם".

 

גם שון דוסון מנסה לטעום מפירות ההצלחה.

"שון שחקן נהדר. הענקנו לו את ברכת הדרך בניסיון שלו להתקבל ל־NBA. אם הוא לא יצליח, הוא יחזור אלינו. יש לנו סבלנות".

 

דוסון. "יש לנו סבלנות" (דני מרון)

 

הסגל הישראלי שלכם פחות טוב מזה שהיה בעונה שעברה?

"לא נחלשנו בסגל הישראלי. החתמנו את אלישי כדיר, שהוא שחקן מוביל בכדורסל הישראלי. אם שון יחזור, התחזקנו מאוד. אם לא, יש לנו קבוצה טובה".

 

טוני יאנגר העדיף את הפועל חולון המתחדשת.

"יאנגר קיבל הצעה טובה מחולון, מה שלא יכולנו להבטיח לו. נפרדנו ברוח טובה".

 

העונה שבפתח לא תהיה דומה לזו שהייתה בעונה שעברה.

"בנוסף למשחקי הליגה, הגביע וגביע ווינר, יהיו לנו עוד 16 משחקים באירופה. אנחנו הולכים על קונספציה של חמישה זרים, כי צפויים לנו בין 60 ל־70 משחקים".

 

השחקנים החדשים של ראשל"צ. "לא נחלשנו" (עדי אבישי)

 

פתחתם את הכיס?

"האליפות הביאה איתה הרבה ספונסרים. ההצלחה גורמת לאנשי עסקים להתקרב. ראש העיר, שהוא האוהד מספר 1 של הקבוצה, מסייע לנו, כי הכבוד שהבאנו לעיר הוא ענק. התקציב שלנו יגדל ב־30 אחוזים לעומת השנה שעברה".

 

עד כמה הוא קרוב לתקציב של מכבי ת"א והפועל ירושלים?

"הוא בכלל לא קרוב. תקציב הקבוצות בליגה מתחלק לשניים: מכבי ת"א וירושלים נמצאות בספרות אחרות. להערכתי, אנחנו נמצאים בראש המחנה שאחרי שתי הגדולות".

 

אתם יכולים להסתכל לשתיהן בעיניים.

"זו שאלה קשה. לפני שנה כולם היו בטוחים שמכבי ת"א תאכל את הליגה. הם לא  התחברו, אנחנו כן ולכן לקחנו אליפות. מה יהיה השנה? אף אחד לא יודע. בנינו קבוצה שהיא לא פחות טובה מזו שהייתה בעונה שעברה".

 

טבעות האליפות. "הפיינל פור מאפשר לקבוצות לחלום" (מנהלת הליגה)

 

מה המטרות?

"אנחנו ריאלים, המטרות שהצבנו לצוות המקצועי הן להגיע לפיינל פור בליגה ולהגיע לטופ 16 בליגת האלופות. אם נעמוד במשימה, דיינו".

 

כל המשחקים ייערכו בבית מכבי?

"יש לנו הרגשה טובה לשחק בבית מכבי, לא נעבור לאולמות גדולים יותר. בעוד שנתיים או שלוש תהיה בראשל"צ ארנה בסדר גודל של ירושלים ותל אביב. השאלה היכן נארח לא תעלה על הפרק".

 

כמה מנויים מכרתם?

"נמכור השנה את כל 2,200 המנויים שהוצאנו. זה המקסימום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי