פרנקל: נעלה את נושא הסדרות בקרוב במנהלת

פרנקל. הקבוצות הקטנות מתנגדות לסדרות
פרנקל. הקבוצות הקטנות מתנגדות לסדרות | צילום: עדי אבישי

טבק לקראת הפיינל פור: "מאמן תמיד יכול להיות מפוטר". אליהו שחקן העונה

(גודל טקסט)

פלייאוף ליגת העל יגיע ביום שני לנקודת רתיחה, עם משחקי חצי גמר הפיינל פור של עונת 2015/16. הראשונות לעלות על הפרקט יהיו מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון שיפתחו את החגיגות כבר ב-18:10. האלופה הפועל ירושלים תפגוש את הפועל אילת במשחק המרכזי של הערב (21:05).

 

לקראת המשחקים קיימה מנהלת הליגה מסיבת עיתונאים בה נכחו נציגי הקבוצות. יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל, התייחס לביקורת הציבורית בנושא הפיינל פור ואמר: "אנחנו רואים את הסדרות ב-NBA, באירופה וכאן אצלנו בליגת העל והליגה הלאומית. כולן היו נהדרות ויש לבחון את זה. הקבוצות הקטנות מתנגדות לסדרות, אך אני מתאר לעצמי שהנושא הזה יעלה בקרוב במנהלת".

 

 

"אין לנו זמן לבזבז על היסטוריה ודיבורים", אמר מאמן ירושלים דני פרנקו. "את התיאוריות וההשערות אני שומע, אבל נצטרך להתמקד בעבודה שלנו ביום שני. לא חשבתי על לחץ, זה משחק אחד ובמשחק אחד ההתעסקות שלנו היא לשחק את המשחק בצורה נכונה מההתחלה ועד הסוף".

 

הלפרין ויתר השחקנים עם צלחת האליפות. "הישראלים של ירושלים נמצאים תחת זכוכית מגדלת" (עדי אבישי)

 

יותם הלפרין הוסיף: עברנו שבועיים עמוסים, אבל נותרו רק שני משחקים. החלק הישראלי של הפועל ירושלים נמצא לדעתי בזכוכית מגדלת הכי גדולה בכדורסל הישראלי, הלחץ עלינו הוא הכי גדול. מעבר לשזה שאנחנו חשובים לקבוצה, אנחנו בני אדם בסופו של דבר. זה הגיוני שיהיו לנו ימים פחות טובים, מגיע קרדיט להפועל תל אביב שעשו עלינו עבודה טובה".

 

"קשה לדעת מה יקרה אחרי עשרה ימים ללא משחק", אמר מאמן אילת עודד קטש. "אני חושב שיש לירושלים סגל ארוך ורחב כדי להתמודד עם עומס. אנחנו שמחים להיות במעמד הזה, זו הפעם הרביעית ברציפות שאילת במעמד הזה. אנחנו באים כאנדרדוג מולם בארנה, זה אתגר גדול בשבילנו".

 

טבק. "פיטורין? אני לא מרגיש לחץ" (עדי אבישי)

 

בצד הצהוב התייחסו לפציעות הרבות של שחקני הקבוצה וגם בהכנות לעונה הבאה: "המצב של הסגל נשאר זהה לכל העונה. אנחנו מתמודדים עם השינויים במצבת השחקנים, אך זה לא באמת משנה", אמן ז'אן טבק. "אסיים את דרכי בסוף העונה? אם יש מאמנים שלא מסוגלים להתמודד עם העובדה שהם מסוגלים להיות מפוטרים בכל רגע, אז הם לא במקום הנכון. אני לא מרגיש לחץ".

 

גיא פניני: "עם או בלי דווין סמית' נצטרך לעשות את המיטב. אנחנו מתמודדים בלעדיו כבר שלושה חודשים. כל העונה מתנקזת לשני משחקים ומי שתגיע יותר שקולה ותשתחרר מהר יותר מהלחץ היא הראשונה שתיכנס למשחק".

 

"אני רוצה מאוד לשחזר את ההישג של העונה שעברה", אמר מאמן ראשל"צ, אריק שיבק, שהדיח את מכבי ת"א באותו השלב בעונה שעברה. "כמו כל ספורטאי אני מסמן את המטרה הבאה. יש איזו נטייה להמעיט בערכה של מכבי תל אביב. זה נכון שהם לא השיגו הצלחה ביורוליג וביורוקאפ. בישראל הם הקבוצה השנייה בטיבה בארץ". 

 

חמישיית העונה (עדי אבישי)

 

במקביל, חילקה המנהלת את פרסי העונה הסדירה, כשליאור אליהו נבחר לשחקן המצטיין של עונה 2015/16. כרם משעור, שקיבל רק אתמול (חמישי) זימון ראשון לנבחרת ישראל, זכתה בתואר תגלית העונה. נבחרי העונה קיבלו שעון מתנת חברת התכשיטים ה.שטרן.

 

הרשימה המלאה

השחקן המצטיין: ליאור אליהו (הפועל ירושלים)

שחקן ההגנה: גרגורי ורגאס (מכבי חיפה)

תגלית העונה: כרם משעור (בני הרצליה)

השחקן השישי: בר טימור (הפועל ירושלים)

השחקן המשתפר: איתי שגב (מכבי ת"א)

 

החמישייה הראשונה: גל מקל (מכבי ת"א), קאליף וואייט (הפועל אילת), דונטה סמית' (הפועל ירושלים), ליאור אליהו (הפועל ירושלים) ודריל מונרו (מכבי ראשל"צ).

 

החמישייה השנייה: גרגורי ורגאס (מכבי חיפה), רביב לימונד (הפועל ת"א), שון דוסון (מכבי ראשל"צ), וויל קלייבורן (הפועל חולון) וריצ'ארד האוול (עירוני נהריה).

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי