קלייבורן, לימונד ופרנקו נבחרי חודש אפריל

קלייבורן. 25.6 נקודות ו-10.6 ריבאונדים בממוצע באפריל
קלייבורן. 25.6 נקודות ו-10.6 ריבאונדים בממוצע באפריל |

הצלף של חולון, הגארד של הפועל ת"א ומאמן ירושלים קיבלו את ההכרה מהמנהלת

(גודל טקסט)

וויל קלייברן, רביב לימונד ודני פרנקו – אלו הם נבחרי חודש אפריל בליגת ווינר סל. פאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאי כדורסל מכל גופי התקשורת, בחר את מלך סלי הליגה מהפועל "הכשרה ביטוח" חולון ל-MVP של החודש, את הגארד הלוהט של הפועל "SP מצרפלס" ת"א לשחקן הישראלי המצטיין של החודש ואת מאמן האלופה למאמן החודש בפעם השנייה ברציפות. לימונד יזכה למלגת לימודים בסך 2,000 דולרים מתנת רענן כץ.

 

קלייברן הציג חודש פנטסטי, בו נבחר פעמיים למצטיין המחזור וברח לצ'ארלס תומאס בטבלת מלך הסלים. הפורוורד הפך לשחקן שקבוצתו הכי תלויה בו בליגה ובכל חמשת המשחקים באפריל שיחק 40 דקות! הוא העמיד ממוצעים מרשימים מאוד של 25.6 נקודות, 10.6 ריבאונדים, 4.0 אסיסטים ומדד 33.4, כשהוא מדייק ב-52% לשתיים, 40% לשלוש ו-73% מהקו.

 

 

באף משחק החודש הוא לא ירד מ-16 נקודות, כאשר בשיאו קלע 32 נקודות נגד הפועל "פתאל" אילת ו-31 נקודות בניצחון החוץ הקריטי על מכבי אשדוד/באר טוביה. הוא יקבל את הפרס לפני משחק הבית הקריטי מול עירוני "דיזנגוף סחר" נס ציונה, שניצחון בו יקרב מאוד את חולון להישארות בליגה.

 

קלייברן מוביל את טבלת מלך הסלים בליגה עם 20.8 נקודות למשחק, והוא היחיד שקלע לפחות 30 נקודות בחמישה משחקים שונים. נכון לעכשיו, הוא בדרך הבטוחה להיות השחקן הראשון מאז ג'רום דייסון (ששיחק גם הוא בחולון) בעונת 12/13 שמסיים את העונה עם למעלה מ-20 נקודות בממוצע. בנוסף, הוא שני בליגה בדקות (35.8 בממוצע) ומדורג שלישי בזריקות עונשין (6.6) ובנקודות לדקה (0.58), רביעי במדד (21.6), חמישי בהטבעות (1.2) ושישי בריבאונדים (8.0).

 

קלייברן זכה ל-38% מהקולות במשאל העיתונאים והקדים את רביב לימונד מהפועל "SP מצרפלס" ת"א שסיים שני וטוני גפני מהפועל "בנק יהב" ירושלים שהגיע למקום השלישי. שחקנים נוספים שזכו בקולות: אי.ג'יי רולנד (הפועל "בנק יהב" ירושלים), קאליף ווייאט (הפועל "פתאל" אילת), ג'ף אלן (הפועל "SP מצרפלס" ת"א), אלאנדו טאקר (מכבי קריית גת), סקוטי ריינולדס (הפועל "הכשרה ביטוח" חולון) וסנדיאטה גיינס (עירוני "דיזנגוף סחר" נס ציונה).

 

לימונד מחץ את כל מתחריו

המשאל על השחקן הישראלי של החודש היה צמוד הרבה פחות. רביב לימונד מהפועל "SP מצרפלס" ת"א, שכאמור לא היה רחוק מזכייה בתואר ה-MVP החודשי, גרף 76% מהקולות והקדים את חברו לקבוצה מתן נאור ואת איתי שגב ממכבי "FOX" ת"א שחלקו את מקומות 2-3 ואת כרם משעור מבני הרצליה שהגיע למקום הרביעי.

 

 

לימונד הוביל את האדומים לארבעה ניצחונות מתוך חמישה משחקים בחודש החולף, שעזרו לקבוצה לברוח מהתחתית הלוהטת ולשים את עצמה עם רגל וחצי בפלייאוף. הוא יקבל את הפרס לפני המשחק הערב מול הפועל "בנק יהב" ירושלים ויזכה כאמור גם במילגת לימודים בסך 2,000 דולרים מתנת רענן כץ.

 

גארד הנבחרת סבל מפציעה בתחילת העונה שגרמה לו להחמיץ יותר ממחצית ממשחקי הסיבוב הראשון, אבל בחודשים האחרונים הוא נמצא בכושר מצוין ואת אפריל סיים עם ממוצעים של 19.4 נקודות, 5.0 ריבאונדים ומדד 19.6, כשהוא מדייק ב-58% לשתיים וקובר שתי שלשות לערב ב-62%.

 

לימונד עומד על רצף של 16 משחקים בדו-ספרתי ובכל אחד מחמשת הניצחונות האחרונים קלע 18 נקודות ומעלה. עם 16.5 נקודות למשחק, הוא בדרך לזכייה שנייה תוך שלוש שנים בתואר מלך הסלים הישראלי. בנוסף, הוא מוביל את כל הישראלים בליגה בדקות משחק (34.3) ומדורג בין חמשת הראשונים גם באסיסטים ובמדד.

 

פרנקו קיבל הכרה במאזן של 0:5

בפעם השנייה ברציפות, דני פרנקו הוא מאמן החודש בליגת ווינר סל. המאמן הוביל את הפועל "בנק יהב" ירושלים לחודש מושלם נוסף במאזן 0:5, כאשר כל חמשת הניצחונות מגיעים בפער דו-ספרתי. האלופה קלעה באפריל 92.4 נקודות בממוצע לעומת 73.4 של היריבות, כשהיא מוסרת 26.6 אסיסטים לעומת 10.2 איבודים ומדייקת ב-56% לשתיים ו-48% לשלוש בדרך למדד מפלצתי של 126.4 בממוצע.

 

 

שלושה מחזורים לסיום העונה הרגילה, האלופה כבר הבטיחה את המקום הראשון ואת יתרון הביתיות בפלייאוף והיא רחוקה ניצחון בודד מהשוואת שיא המועדון לניצחונות בעונה הרגילה, 25, אותו קבעה רק אשתקד תחת פרנקו. המאמן יקבל את הפרס לפני המשחק הערב מול הפועל "SP מצרפלס" ת"א.

 

במהלך החודש עלה פרנקו למקום השלישי במספר הניצחונות כמאמן הראשי של הפועל ירושלים, ואם ינצח גם היום יגיע ל-50 ניצחונות בעונה הרגילה עם האלופה, כאשר רק יורם חרוש ואריה כהן מקדימים אותו. פרנקו זכה ל-62% מהקולות במשאל העיתונאים והקדים את עודד קטש (הפועל "פתאל" אילת), שרון אברהמי (הפועל "SP מצרפלס" ת"א) ואריק אלפסי (עירוני נהריה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי