רוזפלט: המעמד ישתנה? עדיין אדע לשמש כמנהיג

רוזפלט. בטוח שאמצא את מקומי
רוזפלט. בטוח שאמצא את מקומי | צילום: אודי ציטיאט

הפורוורד מצפה לאתגר החדש בהפועל ירושלים: "אני בכושר הכי טוב בחיי"

(גודל טקסט)

אייזק רוזפלט (31, 2.04 מ') יכול היה לסיים את הקריירה שלו בהפועל חולון כאייקון בעיר הילדים. לאחר שלוש שנים עם הסגולים הפך רוזפלט ליקיר האוהדים, שאף הדביקו לו משום מה את הכינוי "משוגע". והוא בכלל לא כזה.

 

חוסר הבהירות לגבי השליטה בקבוצה גלשה אל היום האחרון שבו לחולון הייתה אופציה להשאיר בשורותיה את המתאזרח החביב והיעיל (כמעט דאבל-דאבל בממוצע עונתי), אך המועד הקובע נפל בתפר שבין חילופי ההנהלות, ולמרות בקשה של שלמה אייזיק מרוזפלט להמתין עוד כמה ימים, הסנטר הישראלי בחר להצטרף לסגנית האלופה הפועל ירושלים.

 

 

"אין מילים שיוכלו לבטא את האהבה שלי לאוהדי חולון, וכל מה שיש לי לומר להם זה תודה על שלוש שנים נהדרות שבהן זכיתי לתמיכה ללא גבולות", אומר השחקן בן ה-31.

 

"זכיתי לתמיכה ללא גבולות", רוזפלט נפרד מחולון (אודי ציטיאט)

 

אתה מאמין שחולון תצליח למרות הזעזועים שהיא עוברת?

"כמובן שמגיע להם להצליח. למועדון כמו חולון יש היסטוריה ארוכה בכדורסל הישראלי. הליגה הישראלית חייבת קבוצה כמו חולון, שמביאה לכל משחק מאות אוהדים והמון צבע".

 

לא כל יום שחקן עוזב קבוצה שהוא כל כך מזוהה איתה

"בכל פעם ששחקן מפתח עוזב קבוצה זה יכול לגרום לבעיות. אני בטוח שחולון תביא שחקנים לא פחות טובים ממני כדי לעזור לה להתאושש מהעונה הקודמת שבה היא נלחמה בתחתית. למועדון הזה יש גאווה גדולה והוא ימשיך להיאבק ולייצג את העיר והאוהדים בכבוד".

 

לא היה עדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות?

"במשך שלוש שנים נהניתי להיות מוביל בחולון. נהניתי להיות שחקן משמעותי. ידוע שכדורסל הוא משחק קבוצתי, וזה לא קשור לשחקן כזה או אחר, או כמה דקות משחק כל אחד. יש יותר מדרך אחת להוביל קבוצה. ייתכן והמעמד שלי ישתנה בגלל שינויי תפקוד וכו', זה לא אומר שלא אהיה מנהיג. אני בן 31, ותיק בליגה הזאת, ראיתי וחוויתי את כל סוגי המנהיגות, ואני בטוח שאמצא את המקום שלי כאן בירושלים".

 

"יש יותר מדרך אחת להוביל קבוצה", רוזפלט לא חושש (אודי ציטיאט)

 

מה הציפיות שלך מהמעבר?

"ברור שמעכשיו דברים יהיו שונים מאוד, אבל בצורה חיובית. לשחק פעמיים בשבוע זה משהו שעוד לא עשיתי, אבל אני מוכן לאתגר הזה. הציפיות בירושלים גבוהות מאוד. להיות בקבוצה ששואפת לזכות באליפות זה חדש בשבילי. המטרות שלנו בירושלים ברורות: לזכות בארץ באליפות ולשפר באופן משמעותי את ההישגים שלנו באירופה. מדובר בשני אתגרים גדולים, ואני מקווה שכל אחד מהשחקנים בירושלים יפנים מהיום הראשון מהן המטרות. לזה אני מצפה".

 

אתה מגיע לקבוצת צמרת. זה לא מעבר חד מדי?

"מוסר העבודה שלי נשאר אותו הדבר, לא משנה היכן אני נמצא. בשנה שעברה היינו בתחתית. זה לא אומר שהגישה שלי למשחק תישאר זהה. עכשיו תהיה לי מטרה. הפועל ירושלים היא קבוצה  שכולם רוצים לנצח אותה, ובגלל זה כל שחקן יצטרך לתת מעצמו 100%. אני חושב שיהיה לי אתגר מאוד מעניין בשנתיים הקרובות".

 

מבחינת כושר גופני, אתה יכול להתמודד עם שני משחקים בשבוע?

"זה משהו שלא עשיתי מאז הקולג', אבל פיזית, אני לא מודאג בכלל. אני בכושר הכי טוב בחיים שלי. אם מדברים על עיתוי מתאים לשחק פעמיים בשבוע, זה עכשיו".

 

"בכושר הכי טוב בחיי", רוזפלט מוכן למאבקים מתחת לסל בארנה (אודי ציטיאט)

 

כמה אתה מכיר את הפועל ירושלים?

"אני משחק בישראל שבע שנים, שיחקתי וראיתי מקרוב את הפועל ירושלים. סגנון המשחק של הקבוצה מתאים לי. בניתי את הקריירה שלי על הסגנון הזה. זה יעזור לי להיכנס במהירות למערכת, מה גם שאני מכיר לא מעט שחקנים. אני שמח מאחר שמדובר בשחקנים שרוצים לנצח, וזה מרגש אותי, כי גם לי את התשוקה לנצח כל משחק".

 

עוד חידוש, מאמן זר. איטלקי.

"אני מכיר את סימונה פיאניג'אני, הוא מאמן מאוד מכובד ומנוסה. הידע שלו של בכדורסל האירופי בהחלט יעזור לנו לשפר את הקמפיין ביורוקאפ, ואני בטוח שגם בזירה המקומית נקצור איתו הצלחות".

 

אתה מקווה להגיע לנבחרת דרך הפועל ירושלים?

"לא התמקדתי בזה בכלל. עכשיו הפוקוס שלי הוא על הקבוצה ואיך אני עושה הכל כדי לעזור לירושלים לזכות בכמה שיותר אליפויות ולהצליח באירופה. כשהעונה תסתיים, אוכל לבדוק את הנושא הזה יותר לעומק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי