שירי שואה ואבוקות לפני הדרבי התל אביבי

| צילום: דני מרון

לא היה שקט מחוץ לדרייב אין. הקהל האדום לא חדל מקללות, הצהובים הדליקו

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בליגת העל יינעל הערב עם הדרבי של תל אביב במסגרתו מכבי תגיע לדרייב אין להתמודדות נגד הפועל (21:05), וכבר שעה קלה לפני שהמשחק נפתח החלו אוהדי הקבוצות לחמם את האווירה.

 

מכבי ת"א היא עדיין הקבוצה היחידה שטרם הפסידה העונה, והיא תרצה להישאר כך גם אחרי הביקור בדרייב אין, שצפוי כרגיל להיות לא נעים עבורה. בעונה שעברה הצהובים התקבלו עם כרזות רבות, חלקן אישיות כנגד היו"ר שמעון מזרחי, ואלו לוו בשירים בגנותו של מזרחי. דגל ענק שפרשו האוהדים מאחורי אחד הסלים בזמן המשחק כלל ציון של שלל פרשות שנקשרו בצהובים ברבות השנים. על ההתנהגות הזו ספגה הפועל ת"א קנס, כמו גם מכבי ת"א שאוהדיה הורשעו בשירה גזענית ובשבירת כסאות.

 

 

 

גם הערב האווירה דומה ואוהדי הפועל תל אביב שרו "שואה למכבי", על אף שביום שישי האחרון הפיצה עמותת "האדומים" פנייה נרחבת לאוהדים לא להשתמש במילים "שואה" ו"נאצים" והם צפויים לעמוד לדין בשל כך.

 

המשכנווווווו pic.twitter.com/nkwQemotH4

— Dubi Yakubovitz (@dubi_ya) October 31, 2016

 

התקלקלו קצת, פעם עשו יותר רעש פה pic.twitter.com/hxd3SRkwi9

— Dubi Yakubovitz (@dubi_ya) October 31, 2016

 

מבחינה מקצועית, רביב לימונד צפוי לעמוד לרשותו של אברהמי, אולם לא ברור באיזה כושר הוא יהיה מכיוון שהוא טרם החלים מהפציעה שלו. אם הוא ישחק הוא יקווה למסור לפחות אסיסט אחד, שיהיה האסיסט האלף שלו בליגה. מאז שהחלה הספירה הרשמית של הסטטיסטיקה רק שלושה שחקנים אחרים הצליחו לעשות זאת: מאיר טפירו, יוגב אוחיון ומורן רוט. מתחילת העונה נכתב רבות אודות מעמדו הלא יציב של מאמן הקבוצה, שרון אברהמי, אולם הוא הצליח להוביל את הקבוצה לשני ניצחונות, ואת הפסד הבכורה שלה היא ספגה במחזור האחרון אצל הפועל אילת.

 

התצוגה מהעונה שעברה תחזור על עצמה? (דני מרון)

 

בצד הצהוב של העיר, נראה שדברים מתחילים להתייצב אחרי הסערה הגדולה. מארז אדלשטיין "נחסכה" קבלת פנים לא סימפטית, ומחליפו רמי הדר עומד על מאזן מושלם אחרי שניצח את שני משחקיו ביורוליג. הדרבי יהיה המשחק השלישי בשישה ימים של הצהובים, אבל הם לא יזכו למנוחה בכלל מכיוון שכבר ביום רביעי הם יארחו ביד אליהו את ברצלונה.

 

מבחינה מקצועית, הדר לא רשם למשחק את די ג'יי סילי וסילבן לנדסברג הפצועים, שיישבו בצד יחד עם דווין סמית' שלא מתלבש למשחקי הליגה. ג'ו אלכסנדר החולה ו-ויקטור ראד שאינו כשיר לחלוטין יתלבשו, וטרם ברור לכמה דקות הם יזכו, אם בכלל. אוהדי הקבוצה חיכו לשחקנים לפני הדרבי והדליקו אבוקות ושרו "תלחמו בשביל הסמל והחולצה הצהובה".

 

"תלחמו בשביל הסמל, והחולצה הצהובה!" #HAPMTApic.twitter.com/nwJHOx6FFK

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) October 31, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי