תסמין ארז: כשאובססיה וקפריזיות מתנגשות חזיתית

אדלשטיין. התחזית אמרה שיפוטר רק בחנוכה
אדלשטיין. התחזית אמרה שיפוטר רק בחנוכה | צילום: עדי אבישי

השילוב בין אדלשטיין המאמן הטוטאלי להנהלת מכבי ת"א, נועד לכישלון

(גודל טקסט)

כמעט כל מי שהתייחס לפיטורים של אדלשטיין ממכבי ת"א בחצי היממה מאז שזה קרה טען שהשידוך בין הצדדים היה כשלון ידוע מראש ושזה היה ענין של זמן עד שמכבי תבעט במאמן החוצה מיד אליהו.

 

במסגרת הטענה הזו מכבי מוצגת כפקטור שנתון לגזירות שמים, כאילו ההחלטה האם לסיים את היחסים עם אדלשטיין (אחרי חמישה משחקים רשמיים בלבד!) לא היתה בידיים שלה, והיא בסה"כ שימשה שחקן בתסריט כתוב.

 

 

אז זהו שלא. אפקט ה"כרוניקה של כשלון ידוע מראש", שבהחלט הורגש באוויר כשאדלשטיין הדהים וחתם במכבי בקיץ, העריך שהשידוך יסתיים איפושהו בתוך החורף, אחרי משבר פוסט-חנוכה שיכלול כמה הפסדי יורוליג ואיזו התבזות מונומנטלית בליגה. אבל פיטורים לפני שמחת תורה הם צעד קיצוני שאף אחד לא חזה, ובצדק. זוהי החלטה קפריזית על גבול חסרת האחריות, בהתחשב בעובדה שהאפקט שהיא תיצור יקשה מאוד על המאמן שיחליף את אדלשטיין – ישראלי או זר – לבנות מחדש את הסמכותיות שלו מול השחקנים.

 

כי החלק הכי חמור בפרשת הפיטורים האלה היא העובדה שלפי כמה דיווחים הזרים של מכבי נפגשו בשבוע שעבר לשיחה בינהם שבה ביקרו את אדלשטיין, ואז העבירו להנהלה מסר משותף לפיו קשה להם לעבוד עם המאמן. בכמה אתרים קראו לזה "ארז איבד את חדר ההלבשה", אבל האמת זה נשמע יותר כמו מרד שחקנים.

 

אדלשטיין. לא פעם ראשונה שהזרים מואסים בו (עדי אבישי)

 

זו לא הפעם הראשונה בקריירה של אדלשטיין שצצים סיפורים לפיהם השחקנים, בעיקר הזרים, מואסים בו. מאחר ומדובר במאמן תשוקתי על גבול האובססיבי שחי את המשחק 24 שעות ביממה וחושב על הקבוצה גם בשעות הקטנות של הלילה, אפשר להבין איך בשלב מסוים הגישה שלו עשויה להעיק על חלק מהשחקנים. כדורסלנים מקצוענים, בעיקר אמריקאים עם עבר ב-NBA, מחפשים מסגרת שתיתן מקום לכשרון שלהם לצד התווית דרך של המאמן, ולא מעונינים בדמות שתטיף להם בכל רגע נתון כיצד להשתפר. את זה היה להם מספיק בקולג'.

 

זו בדיוק הסיבה מדוע אדלשטיין הוא המומחה מס' 1 בארץ בפיתוח שחקנים צעירים (ע"ע בר טימור וקרלון בראון בהפועל ת"א) אבל בא לא טוב לזרים מנוסים יותר. זה לא אומר בהכרח שאדלשטיין טועה, ואין עוררין על כך שהוא מאמן מצוין. זה פשוט הסגנון שלו ולא כל השחקנים מסוגלים לעמוד במידת התובענות הזו.

 

איבוד חדר ההלבשה או מרד שחקנים? (עדי אבישי)

 

הענין הוא שהמיאוס של השחקנים באדלשטיין קורה לרוב בסביבות מרץ-אפריל, כשהאפקט המצטבר של דמותו הטוטאלית הופך כבד מדי, אבל לא בסוף אוקטובר. העובדה שהזרים של מכבי העזו להפגש כך מאחורי גבו של המאמן, לטנף עליו ועוד לספר על כך להנהלה מעוררת את החשד שהם קיבלו גב מלמעלה.

 

מקצוענים כמו אנדרו גאודלוק, סוני ווימס די.ג'יי. סילי ומאיק צירבס לא ימהרו לסכן את חוזי העתק שלהם בשלב כ"כ מוקדם של העונה רק בגלל מאמן שעושה יותר מדי שיחות מוטיבציה. מספיק שאחד מהמנהלים/בעלים של מכבי זרק להם מתישהו מילה על כך ש"דה קואוץ' איז נודניק, איי נואו" או סתפ עוקץ אותו המסיבת עיתונאים, כדי שיבינו שמותר להם לשים פס על אדלשטיין.

 

הדר (במרכז). שלא יבנה על ביסוס הסמכותיות (עדי אבישי)

 

המחליף שלו – רמי הדר נכון לכתיבת שורות אלו –  צריך לדעת שהוא לבד במערכה. יש לו אולי סגל ב-100 מיליון שקל, אבל שלא יבנה על כך שהבוסים יעזרו לבסס את הסמכותיות שלו. להיפך, בעיקר כשהעסק לא עובד, ייתכן שבהתנהלותם אף יפגעו בה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי