5 קבוצות בליגת העל דורשות לפזר את המנהלת

סוף למנהלת?
סוף למנהלת? | צילום: עדי אבישי

במכתב לאיגוד הכדורסל נטען: "המבנה יוצר ניגוד עניינים, ההחלטות פוגעות"

(גודל טקסט)

האם הכדורסל הישראלי בדרך לשינוי נוסף? כמחצית מקבוצות ליגת העל פנו לאיגוד בדרישה לפיזור דירקטוריון מנהלת הליגה והקמת מנהלת חדשה.

מדובר במכבי תל אביב, הפועל ירושלים, מכבי חיפה, הפועל חולון וקריית גת, שפנו במטרה להקים מנהלת ללא התערבות של נציגי הקבוצות ובעלי ניגוד עניינים, אלא שתציג ניהול תקין באמצעות הענקת רוב לנציגי הציבור. כמחצית מקבוצות ליגת העל כבר חתמו על הבקשה, וקבוצות נוספות הביעו את תמיכתן.

"לדעתנו המנהלת הגיעה אל סוף דרכה במתכונתה הנוכחית וספק אם נותר בסיס חוקי לפעילותה", נטען במכתב שנשלח לאיגוד. "המנהלת כושלת בתפקודה ואינה מסוגלת עוד למלא את המטרות שלשמן הוקמה".

המבנה הארגוני ספג ביקורת עיקרית: "הוא יוצר ניגוד עניינים אינהרנטיים שאינם ניתנים לגישור בין טובת הליגה בכללותה לטובתן של קבוצות ספציפיות ומעקר מכל תוכן את סמכויות הנהלת המנהלת. מתוך 15 חברי דירקטוריון המנהלת, 12 הם נציגי הקבוצות שמרביתם מונעים משיקולים צרים של טובת שולחיהם". 


בדרך החוצה? שמואל פרנקל (עדי אבישי)

"הדירקטוריון הוא מי שמנהל בפועל את המנהלת ומכתיב את התנהלותה בכל דבר ועניין- קטן, שולי וזניח ככל שיהיה. הנהלת המנהלת ומי שעומד בראשה חסרי סמכויות וכוח ממשי לנהל את המנהלת וניצבת חסרת אונים מול עריצות הדירקטוריון והתערבותו הבלתי פוסקת בעבודתה".


"ההחלטות המתקבלות בדירקטוריון מקפחות את המיעוט ואינן לטובת המנהלת בכללותה… הן פוגעות בתחרות הספורטיבית וההוגנת בין הקבוצות, מעוותות את חלוקת הנטל בין הקבוצות וחלוקת ההכנסות ביניהן ואף מפלות בין אזרחים ישראלים מלידה לבין עולים חדשים וקבוצות אשר משחקות במפעלים האירופיים השונים".


גם מכבי ת"א וירושלים תומכות (עדי אבישי)
 

בנוסף, הקבוצות הציגו את המנהלת החדשה בה הן מעוניינות: "הליגה החדשה תעניק סמכויות ניהול ברורות וחופש פעולה נרחב להנהלה מקצועית וחזקה, במודל של קומישינר כמקובל בעולם. רוב חברי הדירקטוריון יהיו נציגי ציבור בלתי תלויים שרק טובת הכדורסל תעמוד לנגד עיניהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי