בר אילן תעניק תואר ד"ר לשם כבוד לטל ברודי

| צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90

האוניברסיטה תכבד את פועלו של כדורסלן העבר: "סמל ספורט לאומי"

(גודל טקסט)

אוניברסיטת בר אילן החליטה להעניק השנה תואר ד"ר לשם כבוד לכדורסלן העבר של מכבי תל אביב טל ברודי, חתן פרס ישראל, שגריר ההסברה של ישראל וגיבור ספורט לאומי. התואר יינתן לברודי  באירועי חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן בחודש מאי.

 

בנימוקי הפרס נכתב: "אוניברסיטת בר-אילן תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לכדורסלן המצטיין, טל ברודי, על מחויבותו הנלהבת לחיזוק 'הרוח הישראלית', ועל היותו שגריר של רצון טוב שהעלה את המדינה על מפת הספורט בעולם. כשחקן על מגרש הכדורסל, וכשחקן בזירת ההסברה הבין-לאומית, ברודי הביע תמיד את אהבתו העמוקה לעם היהודי ואת גאוותו במדינה. בזכות זאת הוא הפך למודל נערץ בעיני ספורטאים צעירים ולסמל ספורט לאומי עבור ישראלים רבים ועבור יהודי ארצות הברית".

 

 

בשבוע שעבר ביקר ברודי באוניברסיטת בר-אילן כאורחו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל הרשקוביץ. במהלך הביקור הודה ברודי על ההחלטה להעניק לו את התואר היוקרתי.

 

טל ברודי סיים את לימודיו האקדמיים בהצטיינות באוניברסיטת אילינוי ב- 1965 ובאותה שנה נבחר לדראפט של ליגת ה- NBA, אך העדיף לחזור לאילינוי ולסיים שם את התואר השני. באותו קיץ נבחר ברודי לשחק בנבחרת ארה"ב למכביה והגיע לישראל בפעם הראשונה. הוא הוביל את נבחרת ארה"ב לזכייה במדליית בזהב במשחקי המכביה. בשנת 1968, גויס ברודי לצבא ארה"ב, שם הוביל את נבחרת הצבא האמריקאית למדליית הארד באליפות העולם בבלגרד.

 

בשנת 1970 'עשה עלייה' והפך לאזרח ישראלי. ברודי הנחיל לישראל את אחד ההישגים הספורטיביים הבולטים כאשר הוביל את מכבי תל- אביב ב- 1977 לזכות באליפות אירופה לאחר ניצחון בחצי הגמר על צסק"א מוסקבה, אלופת ברית–המועצות ומחזיקת הגביע האירופי ארבע פעמים. הניצחון על האלופה הסובייטית היה על רקע המלחמה הקרה והחרם הסובייטי על ישראל והאיסור על יציאת יהודים משטחה. במהלך קריירת המשחק שלו, זכתה מכבי-תל אביב בהנהגת ברודי ב- 10 אליפויות ישראל וב -6 גביעי המדינה. בשנת 1979 זכה ברודי בפרס ישראל. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי