החלטת בג"צ: 84:93 למכבי ת"א על ראשל"צ

הצהובים סימנו וי עם המאמן החדש
הצהובים סימנו וי עם המאמן החדש | צילום: עדי אבישי

הבכורה של בגאצקיס כמעט הסתיימה במפח נפש. לנדסברג דאג להרגיע

(גודל טקסט)

איינראס בגאצקיס פתח ברגל ימין את משרתו כמאמן מכבי תל אביב, כשבמסגרת המחזור ה-11 בליגת העל הוא והצהובים גברו בבית מכבי על מכבי ראשון לציון 84:93. סילבן לנדסברג היה הקלע המוביל אצל המנצחים עם 21 נקודות, ובעקבותיו גם קולטון אייברסון עם 20 נקודות והרבה לחימה מתחת לסלים. צ'ארלס תומאס במשחק גדול מבחינתו עם 22 נקודות ו-8 ריבאונדים לא מנע את ההפסד.

הגנות לא היו במשחק הזה, אבל ההתקפות באו לידי ביטוי עם סקור גבוה וצליפות רבות מחוץ לקשת של שתי הקבוצות (11 לראשל"צ ו-9 לת"א). הצהובים כבר הובילו ב-20 הפרש, אבל האלופה חזרה עם ריצה מדהימה של 4:19 בתחילת הרבע האחרון והורידה לארבע בלבד. לפתע היה נדמה כי סימפטום השמטת ההובלה של יתרון דו-ספרתי גדול, שהיה מול צסק"א ודרושאפקה חוזר על עצמו.

המוביל בקלעי ת"א, סילבן לינדסברג, שלא קיבל קרדיט בקדנציה של רמי הדר, עצר את הריצה הכתומה, ובחמש דקות לסיום היה המוציא לפועל העיקרי של הצהובים מבצורת הקליעות. המתאזרח היה אחראי על שני סלים רצופים, משם הקבוצה מעיר היין פשוט החלה לבעוט בדלי – הרבתה לאבד כדורים, שחקניה התעקשו לזרוק ממצבים קשים ומאולצים מדי. 

מי שעוד קיבל דקות רבות של משחק ולא זכה לאשראי בימי רמי הדר, היה גל מקל, שגם פתח בחמישייה. כזכור, מקל שיחק תחת שרביטו של המאמן הלטבי בעונה שעברה במדי ניז'ני נובגרוד. שינוי נוסף של הלטבי היה שילוב משחק ההגנה האיזורית במחצית הראשונה, אליו ראשון לא היו מוכנים. 

לנדסברג, ניצל את הקרדיט בגדול (עדי אבישי)

ביום חמישי הקרוב, תתמודד מכבי ת"א בוויטוריה במשחק שיינעל את הסיבוב הראשון ביורוליג מול באסקוניה. שם בגאצקיס יודע שמדובר באופרה אחרת ומשחק ההגנה ייצטרך להיות קשוח יותר.

מכבי ת"א ממשיכה להתבסס במקום הראשון עם מאזן 2:10, בצד השני, האלופה ירדה למקום השישי עם מאזן 5:6. 

בסיום אמר המאמן החדש: "כמובן שיש מה לשנות בקבוצה, אבל העיקר שרשמנו ניצחון. מסתכל כבר אל המשחק הבא ומה שהיה מאחורינו. בכדורסל צריכים לשחק טוב לאורך 40 דקות ולא רק במשך חלקים מסוימים לאורך ההתמודדות". 



בגאצקיס: "העיקר הניצחון" (עדי אבישי)

קולטון אייברסון: "בגאצקיס הביא איתו הרבה אנרגיות טובות. אני אוהב את סגנון המשחק שלו".

למכבי ראשון לציון: צ'ארלס תומאס 22  ו-8 ריבאונדים, פטריק ריצ'ארד 15, ג'אבון מקריי 14 ו-7 ריבאונדים, מאליק וויינס 13, נמרוד לוי 8, אבי בן שימול 7 ו-5 אסיסטים, ניצן חנוכי 3 ואלישי כדיר 2. 

למכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 21 נקודות ו-7 ריבאונדים, קולטון אייברסון 20 ו-8 ריבאונדים , גיא פניני 12 ו-5 אסיסטים, אנדרו גאודלוק 12, ויקטור ראד 11 (5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), די ג'יי סילי 9 וגל מקל 8 ו- 6 אסיסטים.

מהלך המשחק

רבע ראשון

מכבי ראשון לציון פתחה עם: מאליק וויינס, ניצן חנוכי, פטריק ריצ'רד, אלישי כדיר וג'בון מקריי. מכבי תל אביב עם: גל מקל, אנדרו גאודלוק, סילבן לנדסברג, ויקטור ראד וקולטון אייברסון.

תל אביב פתחה טוב ועלתה ליתרון שש (9:15) עם שלושה סלים רצופים של קולט אייברסון. האלופה נשארה במשחק בזכות ג'אבון מקריי וצ'ארלס תומאס שהציגו לחימה בצבע, עד לסיום הרבע, שתי הקבוצות המשיכו בנדנדת הסלים.  בסיום הרבע הראשון 19:21 למכבי ת"א.

רבע שני

עבירה טכנית של אריק שיבק גרמה לנקודת מפנה, כשלאחריה החלו הצהובים לברוח עם שתי שלשות של די ג'יי סילי שהעלה אותם ל-24:33. נמרוד לוי עם מהלך של שתי נקודות ועבירה צימק ל-34:32 בלבד והשלים ריצת 1:8 כתומה.



עבירה הטכנית של שיבק, אחת מנקודות המפנה במשחק (עדי אבישי)
 

גיא פניני עם חמש נקודות רצופות העלה חזרה את היתרון של ת"א לשבע. שלשה של פטריק ריצ'ארד ודאנק של ג'אבון מקריי הורידו לשלוש (44:41) ואנדרו גאודלוק עם שלשה על הבאזר קבע 41:47 למכבי ת"א בסיום המחצית. 

רבע שלישי

הצהובים פתחו חזק, עם ריצת 0:9 מסלים של קולטון אייברסון וסילבן לנדסברג ועלו ליתרון 15 (41:56). פטריק ריצ'ארד קלע שלשה וצימק ל-12, אבל בגאצקיס ושחקניו המשיכו בריצה, ואחרי סל של ויקטור ראד עלו ליתרון 20 (48:68). אבל הכתומים, בזכות מאליק ווינס עם 8 נקודות רצופות, המשיכו בריצת 2:13 והורידו את הפער רק לתשע , אחרי שלשה של תומאס (70:61). די.ג'יי סילי קבע 61:72 למכבי ת"א בסיום הרבע השלישי.



קולטון אייברסון, נאחז חזק ברשתות הערב (עדי אבישי)

רבע רביעי

המארחת החלה חזקה והשלימה ריצת 4:19 והורידה את ההפרש רק לארבע (74:70). אבל לנדסברג עם שני סלים וגאודלוק עם חדירה החזירו ליתרון 10 בצהוב (70:80), אחרי שניצלו איבודי כדור וטעויות של האלופה.

הצהובים החלו בריצת 2:11 והשיבו את היתרון הדו-ספרתי (72:85). צ'ארלס תומאס עם ארבע נקודות הוריד לשמונה (85:77) ואייברסון עם דאנק החזיר ל-10 עבור בגאצקיס ושחקניו, דקה וחצי לסיום (77:87). בדקה האחרונה, הכתומים קיבלו הזדמנויות רבות לחתוך את הפיגור, אבל זה היה כבר מאוחר מדי ומעט מדי. בסיום 84:93 למכבי ת"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי