המועמדים לאימון מכבי ת"א בעונה הבאה

שאראס
שאראס |

המנוסה, המועדף, המבריק, הרעב והישראלי. הצצה להתלבטויות

(גודל טקסט)

גם אם מכבי תל אביב תזכה איכשהו באליפות ליגת ווינר סל, די ברור שאיינרס בגאצקיס לא ימשיך בתפקיד המאמן בעונה הבאה. לכן נראה ששוב השאלה הבוערת בקיץ תהיה מי יחליף את הלטבי ולא פחות חשוב מכך, האם הפעם ההנהלה תיתן למאמן החדש את המפתחות. הנה הם חמשת המועמדים הריאליים שעשויים להגיע בקיץ להיכל ולנסות להחזיר את האימפריה הצהובה לגדולה.

 


דייויד בלאט. בעיית מס

 

המנוסה – דייויד בלאט

הרוב המוחלט של אוהדי מכבי ת"א ואפילו האנשים בתוך המועדון יודעים שבלאט הוא האיש שיכול להוציא את הצהובים מהבוץ אליו נקלעו. הוא עשה את זה ב-2010 ויכול לעשות זאת גם כעת. סיכוייה של דרושפאקה להשתתף בעונה הבאה ביורוליג נמוכים וקשה לראות את הישראלי נשאר איתה ביורוקאפ. שתי בעיות מעכבות את החזרה של המאמן המוערך לתל אביב. הראשונה, הרצון שלו – כלקח מאירועי הקדנציה האחרונה – לשלוט בבניית הסגל. השנייה, סכומי המס הגבוהים שיצטרך לשלם לרשויות אם יחזור, בשל היותו רק שלוש שנים רצופות מחוץ לישראל. בעיית השליטה ניתנת לפתרון (ראשי המועדון מבינים את המצב הקשה אליו נקלעו), אבל בעיית המס נראית מה שיפריד בקיץ בין בלאט לצהובים.

 


שארונאס יסיקבצ'יוס. האוהדים מתים עליו 

 

המועדף – שארונאס יסיקביצ'יוס

אם אמרנו שכמעט כולם במכבי ומסביב לה מבינים שבלאט יכול להחזיר את הקבוצה לגדולה, אז שאראס הוא המועמד המועדף כמעט על כל מקבלי ההחלטות. הוא אהוב בקרב האוהדים (נתון שיכול לסייע במכירת המנויים שמסתמנת כבעייתית), הוא כריזמטי (מרענן אחרי שלוש עונות עם מאמנים אפורים) והמנייה שלו נמצאת בקו עלייה (עונה נהדרת עם ז'לגיריס קובנה). הבעיה – שאראס לא טיפש וספק גדול אם ירצה לסכן את הקריירה שלו בהגעה למועדון במגמת התרסקות, כל עוד ההתנהלות הנוכחית נמשכת.

 


אנדראה טרינקיירי. כוח עולה (gettyimages)

 

המבריק – אנדראה טרינקיירי

אחד הכוחות העולים ביבשת הוא מאמן באמברג, אנדראה טרינקיירי. ה'פרופסור' האיטלקי הצליח כמעט בכל מקום בו אימן ונחשב לאחד שמצליח להוציא את המיטב מהסגל העומד לרשותו. לא מעט שחקנים עשו תחתיו קפיצת מדרגה והיתרונות הללו גורמים לאנשים במכבי לסמן אותו גבוה ברשימות. לפי הפרסומים גורמים בהנהלת המועדון כבר נפגשו בעבר עם האיטלקי ויש סיכוי גבוה שבקיץ הקרוב זה יבשיל לידי חתימה.

 


יורגוס ברצוקאס. נכשל בברצלונה (gettyimages)

 

הרעב – יורגוס ברצוקאס

ברצוקאס הצליח בעבר גם בקבוצה גדולה (אליפות אירופה עם אולימפיאקוס) וגם עם קבוצה בינונית (הוביל את לוקומוטיב קובאן לפיינל פור היסטורי). הנתונים הללו הפכו אותו בעונה שעברה לאחד המאמנים המבוקשים ביבשת, אך סעיף שחרור גבוה מקובאן היה אחד הגורמים שמנעו את הגעתו למכבי ת"א בקיץ האחרון. העונה הוא נכשל בברצלונה, גם בשל מכת פציעות משמעותית, וסיכוייו להישאר בקטלוניה בעונה הבאה נראים נמוכים. הצלחה בתל אביב יכולה להחזיר את הקריירה של היווני למסלול ההצלחה.

 


דן שמיר. יגיע מתישהו להיכל (דני מרון)

 

הישראלי – דן שמיר

חוץ מדייויד בלאט, דן שמיר הוא המאמן הישראלי המוביל כיום. ההצלחה הגדולה העונה בהפועל חולון החייתה מחדש את הקריירה של ה'לפטופ' וזכייה באליפות בסוף העונה יכולה לזרז את הגעתו להיכל שבשכונת יד אליהו. נראה שכולם יודעים ששמיר יגיע מתישהו למכבי ת"א, השאלה היא באיזה עיתוי. אם בהנהלת המועדון יחליטו ללכת על מאמן ישראלי, שמיר יהיה האופציה המובילה, גם בזכות הידע הרב וההיכרות עם המערכת. למרות זאת, מדובר באופציה הפחות סבירה. אולי בעונות הבאות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי