לא ברח: 73:78 למכבי ת"א בחוץ אצל חולון

גל מקל
גל מקל | צילום: אודי ציטיאט

בניגוד למשחק במדריד, האורחים שמרו על קור רוח בסיום. מקל הצטיין עם 22

(גודל טקסט)

אחרי שני הפסדים רצופים, מכבי תל אביב חזרה למסלול הניצחונות עם 73:78 קשה בחוץ על הפועל חולון בזכות משחק מצוין של גל מקל שבלט בהיעדרם של אנדרו גאודלוק ודי.ג'יי סילי הפצועים.

 

עדיין כאן, למי ששכח. מקל (אודי ציטיאט)

 

רק ביום בחמישי תל אביב הייתה בעמדה טובה במדריד, אך קפאה בסיום ואיבדה הזדמנות לניצחון חשוב ויוקרתי על ריאל. הפעם שחקניו של איינארס בגאצקיס, ומקל בראשם, שמרו על קור רוח ולא נתנו לניצחון לברוח.

 

 

על הנייר, זה היה מפגש בין שתי מוליכות הטבלה. בפועל, המחצית הראשונה הייתה רחוקה מלשקף את מיקומן בצמרת. חולון התקשתה לייצר נקודות וקלעה סל שדה ראשון רק אחרי שמונה דקות, בצד השני האורחים הרבו לאבד וגם ההתקפה שלהם נראתה תקועה.

 

רק מקל וסוני ווימס בלטו אצל בגאצקיס, בעוד רועי הובר עלה מהספסל ושמר את חולון בתמונה עם 10 נקודות (שיא עונתי) עד ההפסקה. אבל היכולת החלשה השתקפה בתוצאה כשהשתיים חולקות במשותף 62 נקודות בלבד אחרי 20 דקות (31:31).

 

הובר (במרכז). בלט בחצי הראשון (אודי ציטיאט)

 

נתן תפוקה. ווימס (אודי ציטיאט)

 

מקל והאורחים עלו נחושים יותר לחצי השני. רבע שלישי נהדר שכלל 31 נקודות (אותה כמות שקלעו עד המחצית) הוביל אותם ליתרון 14 (48:62). חולון עשתה קצת קולות של חזרה בדקות הסיום בזכות יד חמה של ג'יימס בל שקיזז את הפער לחמש בלבד (67:72), אבל זה היה הכי קרוב שהגיעו שחקניו של דן שמיר שנוצחו בפעם התשיעית ברצף בעונה הרגילה על ידי מכבי ת"א.

 

מקל לא נתן לניצחון לברוח למכבי ת"א מהידיים, ואולי הוכיח למאמנו כי ניתן לסמוך עליו גם באירופה אחרי שלא שותף כלל בהפסד במדריד. "זה ניצחון מאוד חשוב במקום מאוד קשה לשחק בו", הסביר מקל בסיום, "כנראה אנחנו אוהבים לעשות את זה קשה". גם הגארד הביע תקווה שהוכיח כי מקומו ברוטציה גם בימי חמישי. "ברור שזה לא קל לי לשחק בליגה ולא ביורוליג", אמר מקל, "בשבוע שעבר הייתי טוב בליגה ולא שיחקתי ביורוליג ונקווה שזה ישתנה"

 

יספיק לחמישי? מקל (אודי ציטיאט)

 

חזר לנצח. בגאצקיס (אודי ציטיאט)

 

בצד השני, דגן יבזורי ציין בכורה לא חגיגית מדי עם 3 נקודות בלבד מול האקסית, וחולון כבר סופרת הפסד ליגה שלישי ברצף בבית.

 

בכורה פושרת. יבזורי (אודי ציטיאט)

 

קלעים:

הפועל חולון: בל (8 ריבאונדים) 17, ווייאט (3/17 מהשדה) ואטקינס (12 ריבאונדים) 16 כ"א, הובר (8 ריבאונדים, 4/4 מהשדה) 10, הרוש 5, טיילור 4, יבזורי (1/4 מהשדה) 3, צ'וברביץ' 2. יזרעאלי לא קלע.

מכבי ת"א: מקל (6 ריבאונדים) 22, לנדסברג 14, אייברסון (8 ריבאונדים) 13, ווימס 12, פניני 7, ראד 6, אוחיון 4. אלכסנדר לא קלע.

 

מהלך המשחק:

חולון עלתה עם חמישייה קצת ניסיונית, שכללה את יבזורי, ונראתה מבולבלת בפתיחה. רק אחרי ארבע דקות קאליף ווייאט העניק לה נקודות ראשונות מהקו, תוך שהיא מחטיאה את עשר הזריקות הראשונות שלה מהשדה. בצד השני, ווימס הרשים עם דאנק נהדר, לנדסברג הוסיף מהלך של ארבע והצהובים ביתרון 4:12 אחרי חמש דקות.

אתלט גדול. ווימס (אודי ציטיאט)

בעוד חולון קפאה בהתקפה, הצהובים לא ניצלו זאת מספיק כדי לברוח. רק אחרי שמונה דקות שבר דריון אטקינס את הבצורת והעניק למקומיים סל שדה ראשון. בל מיד הצטרף אליו עם אחד משלו, והובר השלים ריצת 0:6 לקראת סיום הרבע שקיצצה את ההפרש התל אביבי ל-3 בלבד (14:11). הצהובים יצאו להתקפה אחרונה, חולון, משום מה, לא ביצעה עבירה למרות שהיו לה שתיים לתת, סוני ווימס אמר תודה וצלף מחוץ לקשת. 11:17 לת"א אחרי 10 דקות.

היכולת ההתקפית החלשה נמשכה גם בפתיחת הרבע השני. אחרי ששחקניו של בגאצקיס החטיאו ארבע פעמים בהתקפה אחת, הובר בצד השני התחמם עם שמונה נקודת רצופות, ווייאט הצטרף והעלה את חולון ליתרון ראשון במשחק (20:21). בצד השני, גל מקל השתלט על ההתקפה של האורחים. הגארד ענה עם שלשה מהירה, הוסיף עוד נקודות בדקה ל-11 אישיות עד המחצית. ת"א יצאה להתקפה אחרונה ביתרון 2, אבל ווימס זרק מוקדם מבחוץ, הובר לקח ריבאונד ושלח מהר את אטקינס שבשניה האחרונה קבע את תוצאת המחצית, 31:31. הובר עם 10 נקודות במחצית כבר שבר שיא אישי.

מחצית ראשונה בינונית. בגאצקיס (אודי ציטיאט)

מכבי ת"א עלתה נחושה יותר לרבע השלישי. חולון חזרה להחטיא ולאבד, ווימס ופניני השלימו ריצת 0:9 והאורחים עלו ל-40:31. יבזורי הגיב עם שלשה ונקודות ראשונות במדי קבוצתו החדשה, אבל זה לא עצר את הריצה של ת"א שבזכות לנדסברג ואוחיון עלתה לפלוס 14 (48:34). ווייאט ניסה להחזיר את קבוצתו לעניינים עם שלשה ראשונה במשחק, אבל מקל הגיב עם חמש רצופות משלו וההפרש המשיך לזנק (59:42). הרוש וחולון ניסו לצמצם פערים, אך פניני סגר את הרבע עם שלשה גדולה והצהובים השלימו רבע של 31 נקודות (כמו שקלעו בכל המחצית הראשונה) בדרך ל-62:48 אחרי 30 דקות.

פורח בקלאץ'. פניני (אודי ציטיאט)

תל אביב כבר הייתה בדרך לניצחון כשהובילה ב-13, חמש דקות לסיום (72:59). אבל ג'יימס בל לא הסכים להניף דגל לבן, האמריקאי הוביל ריצת 0:8 של המקומיים, כולל שלשה גדולה שקיזזה את הפער לחמש בלבד, (72:67). אבל מקל הגיב עם חדירה ויפה ונקודות מהקו, והשאיר את הניצחון בצד התל-אביבי. 73:78 בסיום.

שמר על הניצחון. מקל (אודי ציטיאט)

מכבי חיפה – מכבי קריית גת 85:80

אם התחלתם להספיד את מכבי קריית גת ואת סיכוייה להישאר בליגת העל, כדאי שתפסיקו. הערב (שני), במשחק הבכורה של ברנדון בואומן וג'וש סלבי שבקושי הספיקו להתאמן עם חבריהם החדשים לקבוצה, הפתיעה נועלת הטבלה את מכבי חיפה ברוממה עם 80:85 לאחר הארכה (71:71) והוכיחה שהכל עדיין פתוח בתחתית.

קלעו מכבי חיפה: ורגאס 21 נקודות, ו-8 ריבאונדים, דיברתולומיאו ומנדז-ולדז  14 כ"א, שמחון 13, בלייזר 9, מיצ'ל 4, וורקמן 3, גרייבס 2.

קלעו למכבי קריית גת: קלי 21 נקודות ו-12 ריבאונדים, בואומן 20, ו-16 ריבאונדים, שולמן וקרטר 15 כ"א, סלבי 10, סולומון (11 ריבאונדים) ורוזנברג 2 כ"א. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי