עצבני ומותח: 81:86 לגלבוע על הפועל ת"א

גיבור בצפון. גריפין
גיבור בצפון. גריפין | צילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

חזרה מפיגור 12. 79:80 דרמטי להרצליה בקריית גת. הפסד חמישי ברצף לאשדוד

(גודל טקסט)

יום אחרי שהפועל ירושלים גברה על מכבי תל אביב בקלאסיקו הישראלי, הושלם המחזור ה-18 בליגת העל עם שלושה משחקים שאולי לא יעמדו במוקדו, אבל סיפקו לא מעט עניין. בעיקר בקריית גת, שם הרצליה חילצה ניצחון דרמטי. גלבוע שברה רצף הפסדים בן ארבע שנים מול הפועל ת"א, בעוד מאיר טפירומתרגל לחיים כמאמן קבוצת תחתית אחרי שאשדוד נוצחה על ידי מכבי חיפה והפסידה בפעם החמישית ברצף.

 

גלבוע/גליל – הפועל ת"א 81:86

לראשונה מאז נובמבר 2013, ואחרי חמישה הפסדי ליגה רצופים, גלבוע חזרה מפיגור 12 נקודות וניצחה את הפועל ת"א בסיומו של משחק מותח, דרמטי ובעיקר – עצבני. 61 עבירות נרשמו במפגש בגן נר, שיא ליגה חדש, כאשר לא פחות משבעה שחקנים יוצאים בחמש עבירות.

 

אחת מ-61. הרבה עבירות (לילך וייס, מנהלת הליגה)

 

שני הניצחונות הקודמים של גלבוע בליגה הגיעו בזכות סלי ניצחון של ג'ייסון סיגרס. האמריקאי לא הבריק הפעם, אך שוב פרח בדקות הסיום עם 6 מ-8 הנקודות האחרונות של המקומיים, כולל שתיים חשובות מהקו 20 שניות לסיום. שתי דקות לבאזר מארק ליונס עוד העניק לאורחים את היתרון האחרון שלהם במשחק (77:76) עם שלשה קשה ואופיינית. אבל יחזקאל סקוור וסיגרס הגיבו עם 4 מהירות, אלאנדו טאקר איבד כדור קריטי 30 שניות לסיום בפיגור 3 וסיגרס סגר את הסיפור.

 

אריק גריפין ומרפי הולוואי הובילו את גלבוע וסיימו עם שורה סטטיסטית זהה (20 נקודות ו-10 ריבאונדים). סיגרס הוסיף 14, רובן בדקות הסיום. בצד השני, 17 של ליונס וריצ'ארד האוול לא הספיקו.

 

שמח בגן נר (לילך וייס, מנהלת הליגה)

 

מכבי קריית גת – בני הרצליה 80:79

אם קריית גת תרד בסיום העונה, היא תסתכל על משחקים כגון זה מול הרצליה כאחת הסיבות מדוע. הקבוצה במקום האחרון בליגה, שלזכותה שלושה ניצחונות כל העונה, כבר הייתה בעמדה טובה אך שוב הניצחון חמק לה מבין האצבעות אחרי דרמה גדולה, בדרך להפסד ליגה רביעי ברצף.

 

היתרון החליף צד לאורך כל הדקות האחרונות. שלשה גדולה של טוריאן גרין העניק להרצליה יתרון מינימלי (72:71), ארבע דקות וחצי לסיום. קרטיס קלי החזיר את ההובלה לקריית גת (74:75) אך בהמשך החטיא שתיים קריטיות מהקו, דקה וחצי לסיום.

 

סטיבן דניס וגרין כבר העניקו להרצליה יתרון ארבע, אבל ברנדון באומון הנפלא (30 נקודות) לקח ריבאונד התקפה חשוב ובמהלך של שלוש קיזז את הפער לנקודה בלבד (79:78), 36 שניות לסיום. דניס איבד כדור, וג'סטין קרטר קיבל הזדמנות להחזיר את קריית גת ליתרון מהקו. אך הגארד רק השווה, שבע שניות לסיום, גרין רץ מחוף לחוף וסחט פאול (גבולי) והכריע את המפגש מהקו אחרי שהחטיא בכוונה את הזריקה השניה כשנותרו 2.2 שניות לסיום.

 

חילצו ניצחון. שחקני הרצליה (נמרוד גליקמן, מנהלת הליגה)

 

ניצחון שני ברצף להרצליה וראשון בחוץ ב-2017. קריית גת תקווה לא להתחרט על הפספוס הזה. גרין הוביל את המנצחים עם 19 נקודות ו-5 אסיסטים, כרם משעור הוסיף עוד דאבל-דאבל של 12 ו-12. משחק נפלא של באומון (30 ו-8) לא הספיק למקומיים.

 

מכבי אשדוד – מכבי חיפה 72:59

אחרי פתיחת עונה יפה, הקבוצה של מאיר טפירו כבר סופרת הפסד חמישי ברציפות. וההתפרקות הזו באה לידי כבר ברבע הראשון, שלמעשה תימצת את כל המשחק. בסיומן של 10 דקות, הירוקים ששיחקו בסגל חסר היו ביתרון 8:26, אחרי שאשדוד איבדה לא פחות מ-11 כדורים.

 

ההמשך היה יותר שקול, אבל המקומיים אפילו לא איימו לחזור למשחק, ורק להתקפה אחת הצליחו לקזז את הפער לחד ספרתי (54:45). גרגורי ורגאס המשיך להציג יכולת נהדרת מאז חזר לכרמל עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. עוז בלייזר הוסיף 15 ו-12 למנצחים. יפתח זיו היחיד שבלט באשדוד עם 11 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי