שמיר הוא מאמן החודש, בל ומנקו המצטיינים

שמיר. בדרך לתואר מאמן העונה?
שמיר. בדרך לתואר מאמן העונה? | צילום: מנהלת הליגה

מאמן חולון זכה בתואר המנהלת בפעם ה-3 העונה, הפורוורד שלו ה-MVP

(גודל טקסט)

מנהלת הליגה בכדורסל הציגה את מצטיינים חודש מרץ של הליגה. מאמן החודש הוא דן שמיר מהפועל חולון,

 

שחקן החודש הישראלי הוא רפי מנקו מהפועל אילת והשחקן הזר של החודש הוא ג'יימס בל מהפועל חולון.

 

MVP

"ההשתלטות" של שחקני הפועל חולון על התארים האישיים נמשכת. אחרי דריון אטקינס שנבחר לשחקן החודש של ליגת ווינר סל באוקטובר ובפברואר וקאליף ווייאט שנבחר למצטיין בדצמבר, הגיע תורו של ג'יימס בל. פאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאי כדורסל מכל גופי התקשורת, העניק לפורוורד של הסגולים את תואר ה-MVP של חודש מרץ עם רוב של 61% מהקולות.

הפורוורד האמריקאי בן ה-25, שנבחר השבוע בפעם השלישית העונה למצטיין המחזור, הפך מאז פציעתו של ווייאט לשחקן הכי משמעותי ויציב בהתקפה של חולון. בחודש האחרון הוא קלע 20.5 נקודות למשחק, כשהוא מדייק ב-65% לשתיים ו-89% מהקו, לצד 4.3 ריבאונדים שהוריד, 2.8 אסיסטים שמסר ו-1.8 כדורים שחטף בדרך למדד ממוצע 22.0.

בל. "כבוד גדול" (מנהלת הליגה)

"זה כבוד גדול להיבחר לשחקן החודש", הגיב בל, "אני מרגיש נהדר לשחק עבור מאמן מצוין וקהל נפלא, אבל אנחנו חייבים להשתפר כדי להיות הקבוצה הכי טובה שאנחנו יכולים להיות עד תום העונה".

השחקן הישראלי של החודש

בפתיחת העונה, הפועל אילת עוד נאבקה בתחתית הטבלה ורפי מנקו מיעט לשחק, אבל מאז שהוא עבר מהבירה דרומה, החבורה של עודד קטש חזרה למקומה הטבעי בצמרת והפורוורד הפך לאחד השחקנים הכי משמעותיים בליגה. פאנל העיתונאים בחר אותו כמעט פה אחד לשחקן הישראלי המצטיין של חודש מרץ בליגת ווינר סל והוא יזכה במלגת לימודים בסך 2,000 דולרים מתנת רענן כץ.

הפורוורד מרשים מאוד ביציבות שלו בתקופה האחרונה, עם רצף של שבעה משחקים במדד דו-ספרתי, ובשיפור המתמיד שלו בקליעה. את חודש מרץ הוא סיים באחוזים בלתי נתפסים מהשדה: 9 מ-12 מטווח השתיים (75%) ו-8 מ-10 מעבר לקשת (80%). מאז הצטרפותו לאילת עומדת הקבוצה הכי דרומית בליגה על מאזן 5:12 לעומת 5:2 בלבד טרם הגעתו.

מנקו. "מרגש" (מנהלת הליגה)

"כבוד גדול לקבל את ההכרה הזאת, זה מרגש לקבל את התואר האישי הזה", אמר מנקו, "אני ושאר חבריי לקבוצה מסתכלים קדימה לעבר המשך העונה".

מאמן החודש

אם המשאל למאמן החודש בליגת ווינר סל מהווה אינדיקציה גם לבחירת מאמן העונה, כנראה שאפשר לסגור את התחרות. בפעם השלישית העונה זכה דן שמיר בכבוד, כאשר פאנל הבוחרים העניק לו את תואר מאמן חודש מרץ ברוב של 52%, כשהוא מקדים את מאיר טפירו ממכבי אשדוד/באר טוביה ועופר רחימי ממכבי חיפה.

שמיר יזכור את מרץ 2017 עוד זמן רב: זה התחיל בהודעה על הארכת חוזהו בהפועל חולון לשנתיים נוספות, נמשך בהפיכתו למאמן עם המספר הרב ביותר של ניצחונות בתולדות הסגולים בליגה הבכירה כשהוא עוקף את מייסד המועדון, מיכה שמבן ז"ל, והסתיים בניצחון חוץ היסטורי על מכבי ת"א ששם את קבוצתו בשוויון נקודות עם המקום הראשון.

"תודה לבוחרים, זה בעיקר כבוד גדול לשחקנים ולצוות על חודש טוב, בתקווה להמשך העבודה הטובה בחודשים הקרובים", הגיב שמיר על בחירתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי