גאודלוק: אנחנו נגד העולם, דוסון: ננצח בכל דרך אפשרית

שיבק, פיאניג'אני, ברנר, רחימי
שיבק, פיאניג'אני, ברנר, רחימי | אודי ציטיאט

חצאי גמר הפלייאוף יצאו לדרך בצמד משחקים מרתק. ב-18:15: ראשל"צ תנסה לשחזר את גמר אשתקד מול ירושלים. מכבי ת"א רוצה דאבל וצריכה לדלג על מכבי חיפה

(גודל טקסט)

שבוע הפיינל פור הגיע, ומחר (שני) יחלו משחקי חצי גמר הפלייאוף בליגת ווינר. היכל "מנורה מבטחים" יהיה מלא מפה לפה, לאחר שכל הכרטיסים למשחקים נמכרו. שתי המנצחות ייפגשו ביום חמישי (21:15), ויתמודדו על צלחת האליפות הנכספת.

בתשע השנים הקודמות, זכו באליפות ישראל שש קבוצות שונות. מכבי ת"א (4) הפועל חולון, הפועל גלבוע גליל, מכבי חיפה, הפועל ירושלים ומכבי ראשל"צ. מאז שהחלו במנהלת הליגה לשחק בשיטת הפיינל פור, מכבי ת"א והפועל ירושלים נפגשו ראש בראש בשנתיים הראשונות לקיומה של שיטת הנוק אאוט. בשנה הראשונה (2006) הביסו הצהובים את האדומים 66-99. שנה לאחר מכן שוב מכבי גברה על יריבתה 78-80 מסל ניצחון של ג'יימי ארנולד. מאז במעמד הפיינל פור השתיים לא פגשו זו את זו אפילו לא בחצי הגמר.

הפועל ירושלים – מכבי ראשל"צ (18:45)
ביום חמישי האחרון שתי הקבוצות הבטיחו סופית את עלייתן לפיינל פור, לאחר סדרות קשות שנגררו לחמישה משחקים. בעונה שעברה גברה מכבי ראשל"צ על הפועל ירושלים בגמר הפלייאוף, ועשתה היסטוריה כשזכתה באליפות לראשונה בתולדותיה. מנגד, האדומים מעיר הבירה ינסו לנקום ביריבתה הכתומה, במטרה להחזיר לידיה את התואר.

יותם הלפרין לא יצא בהצהרות: "קשה לדעת איך יתפתח המשחק ולאיזה כיוון זה יילך, נשתדל להביא את כל העומק שלנו ולראות אילו  הרכבים יתאימו נגד ראשל"צ. הם קבוצה מאוד חזקה ומסוכנת, יש להם הרבה עומק, בטח בגזרת הישראלים. יהיה משחק קשה מאוד. הכל הולך הפוך כרגע בליגה, ואני בטוח שגם בפיינל פור יהיו הפתעות".

"זה לא סוד שירושלים חזקה, אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות", אמר שון דוסון, כוכב ראשל"צ. "ניצחנו אותם העונה עם סגל חסר. אני בטוח בעצמי, בטוח בקבוצה שלי, אנחנו בתקופה טובה ומרגישים טוב. ננסה לנצח בכל דרך אפשרית. ניצחון על ירושלים הוא הדבר החשוב ביותר".

שון דוסון.
שון דוסון. "במשחק אחד הכל יכול לקרות (עדי אבישי)

מכבי ת"א – מכבי חיפה (21:15)
פרק נוסף ייפתח ביו שתי הפיינליסטיות של פלייאוף 2014. הצהובים ניצחו העונה פעמיים את הירוקים במשחקים צמודים וקשוחים, מה שעשוי לאפיין גם את המשחק מחר בהיכל "מנורה מבטחים". קבוצתו של אריק שיבק מגיע לאחר ניצחון חלק בסדרה על בני הרצליה (0:3), ואילו חיפה נזקקה לארבעה משחקים כדי לנצח את הפועל ת"א (1:4).

מאמן הצהובים, אריק שיבק, שינסה לזכות שוב בתואר האליפות אמר: "אנחנו לא נמצאים איפה שמכבי היו לפני כמה שבועות, אלא במקום אחר. אנחנו נותנים הרבה כבוד לחיפה. לא פשוט לשמור קבוצה בפוקוס בשלב כזה של העונה. יש לנו מספיק שחקנים שיכולים לשמור על הגארדים של חיפה, יש לנו מספיק עומק בסגל". גם אנדרו גאודלוק התייחס להתמודדות מחר: " זה שיש לנו צ'יפ על הכתפיים זה נהדר עבורנו, אנחנו מרגישים שזה אנחנו נגד העולם. ביקרו אותנו וירדו עלינו כל העונה, אבל אני לא מאמין שהם ינצחו. אנחנו עובדים קשה, ואין תירוצים. יש להם קבוצה חזקה, אבל יש לנו יתרון בעמדות ארבע וחמש ואני מאמין שנדע לנצל את זה".

אנדרו גאודלוק.
אנדרו גאודלוק. "אנחנו נגד העולם" (עדי אבישי)

עוז בלייזר, הקפטן הירוק, התייחס לקושי בפיינל פור הראשון שלו וחבריו: "אני יכול להעיד שאנחנו מחכים מאוד למעמד הזה, עבדנו בשבילו כל העונה. יש לנו משימה לא פשוטה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו יודעים מה יש לנו בקבוצה. זה החלום של כל שחקן וכל מועדון להניף צלחת אליפות, וזה כמובן גם חלום אישי שלי".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי