שיבק: מעולם לא פגשתי שחקנים עם מטען כזה של משקעים

אריק שיבק. לא מצטער שהגעתי למכבי
אריק שיבק. לא מצטער שהגעתי למכבי | עד אבישי

מאמן מכבי ת"א שהודח בחצי גמר הפיינל פור ל-103FM: "לא התבזנו כי למדנו את מכבי חיפה, אבל לא תמיד הביצוע עובד", "לא קיבלתי הוראה למחוק את לנדסברג", "הייתי עושה שינויים בזרים אבל לא זורק את כולם"

(גודל טקסט)
"לא טעיתי כשהלכתי למכבי תל אביב. כל חיי עשיתי מה שהרגש אמר לי, גם אם זה היה נגד הזרם", כך אמר אריק שיבק מאמן הצהובים ל-103FM, אחרי שקבוצתו נוצחה 85:74 בחצי גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה, "כשנסעתי לאמן להולנד אמרו לי לא לנסוע, והצלחתי שם ולא הצטערתי לשנייה".


שיבק היה המאמן החמישי העונה של מכבי תל אביב, בעונה הגרועה בתולדותיה, לאחר ארז אדלשטיין, רמי הדר, ליאור ליובין ואיינראס בגאצקיס, וההתחלה שלו היתה מצוינת: טיול 0:3 בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול בני הרצליה ומקום בפיינל פור. ואז הגיע ההפסד המבזה בחצי הגמר אמש (שני) והצהובים מצאו את עצמם לא רק ללא אליפות בפעם השלישית בתולדותיהם אלא במעמד גמר.


"התוצאה הסופית כמובן לא לטעמי, אבל אני לא אוהב את המושג להתבזות", אמר שיבק, "התכוננו לקראת כל נקודות המפתח של מכבי חיפה – השלשות, ריבאונד ההתקפה, אגרסיביות. דיברתי על הנושא הזה 11 ימים, תאמינו לי. אבל מתחילת העונה יש למכבי בעיה בריבאונד הגנה, בעיקר של הגארדים. אם היו מבצעים אחד לאחד מה שאמרתי אז היינו מנצחים את כל המשחקים, אבל זה לא עובד ככה. דברים שאתה מדבר עליהם לא תמיד מצליחים לצאת לפועל".


ח
"מילר טוב ומוכשר אבל לא נכנס טוב למשחק" (עדי אבישי)


שיבק התייחס לספציפית לשחקנים ולמהלכים בהפסד למכבי חיפה: "קווינסי מילר שחקן טוב ומוכשר, מול מכבי חיפה הוא לא נכנס טוב למשחק. בכל העונה יש לה בעיה בריבאונד הגנה, בעיקר של הגארדים, אבל דברים שאתה מדבר לא תמיד מצליחים לצאת לפועל. אם זה היה אחד לאחד מה שאמרתי אז היינו מנצחים את כל המשחקים, אבל זה לא עובד ככה. לגבי אנדרו גאודלוק, החמישיה הראשונה לא פתחה טוב את המשחק. עם החילוף של איתי שגב בחצי השני ירדנו לשלוש הפרש, אבל המומנטום נעצר עם שלשה מהירה של חיפה".


מאמן מכבי הוסיף בנושא המקצועי: "ויקטור ראד עשה עבודה פנטסטית מול הרצליה על גרין, והכוונה שלי הייתה שישמור על עמית שמחון, . ניסיתי לבנות היררכיה ברורה שיוגב אוחיון יוביל את הקבוצה, גל מקל עשה עבודה טובה כשהחליף אותו. אתמול רציתי לשחק עם קו קדמי של ישראלי ואחורי של זרים. אולי זה עשה להם פלאשבק. אף אחד לא נתן הוראה למחוק את סילבן לנדסברג. באתי לתקופה קצרה והגעתי להחלטה ללכת עם שחקנים מסוימים, לצערי סילבן נפגע מזה, אבל זה לא בהוראה של מישהו".


כאן החל מאמן הצהובים לספק הסברים להפסד: "בשבוע שבועיים הראשונים ובסדרה מול הרצליה היו נהדרים, אבל בדיעבד היו לנו 11 יום חופש וזה לא עשה לנו טוב. המצב במכבי כל העונה לא היה טוב, וברגע שנתקלנו ביריב עיקש המשחק שלנו נתקע, והשחקנים חזרו להרגלים של פעם ולא הצלחנו לנצח. מעולם לא פגשתי כמות כאלה של משקעים כמו אצל שחקני מכבי תל אביב בגלל העונה שהם עברו".



ל
שיבק סבור שאסור למכבי לשפוט אותו לפי תקופה קצרה (עדי אבישי)


המאמן הוותיק מודע לכך שההפסד למכבי חיפה חיסל כנראה את סיכוייו להמשיך אצל הצהובים אבל לא מוריד ראש. "אם דייויד פדרמן ישאל אותי אם אני יכול לקחת את מכבי תל אביב בעונה הבאה ולהצעיד אותה קדימה, אענה ב'כן'", אמר המאמן בנחרצות, "אין הרבה מאמנים שעבדו ברוב המועדונים בקריירה שלהם יותר מעונה כפי שאני עשיתי. אני מאמן 26 שנים בליגות הראשונות, אי אפשר לשפוט אותי לפי תקופה קצרה ואני גם לא מקבל את זה לגבי מאמנים אחרים".


לסיום נתן שיבק כמה טיפים לקראת העונה הבאה של הצהובים: יש שחקנים שיש להם חוזה ויש שחקנים שהיו להם משקעים השנה, אבל בקונסטלציה אחרת, עם שחקנים אחרים הם יכולים להצליח. הייתי עושה שינויים בזרים. את הבעיות במכבי הכרתי לפני שהגעתי למועדון. לא נורמלי לבוא ולומר שכל ה-12 זרים צריכים ללכת הביתה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי