67:82 לירושלים באילת. מכבי ת"א שרדה מותחן בראשל"צ

אלכס טיוס נגד עידן זלמנסון
אלכס טיוס נגד עידן זלמנסון | לירון מולדובן

אחרי ההפסד לאשדוד, האלופה שבה למסלול הניצחונות בליגה בעיר הדרומית. פרפרוגלו (15) והלפרין (14) בלטו. הצהובים איבדו יתרון דו-ספרתי אך נותרו מושלמים בליגה עם 86:90 על הכתומים. לאומית: 80:88 לרחובות

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים רשמה יום מולצח משתי בחינות. ראשית, קיילין לוקאס הצטרף לאלופה כמחליפו של קרטיס ג'רלס. שנית, הקבוצה חזרה למסלול הניצחונות בליגה בזכות 67:82 בחוץ על הפועל אילת.


היריבה הדרומית לא באמת שלטה במשחק, והיא נמצאת בבור עמוק כשאל מול ניצחון אחד בלבד, עומדת הקבוצה על ארבעה הפסדים. המאמן מאיר טפירו ניסה במשחק פתרונות יצירתיים כמו למשל שיתופו הנרחב של עמית עבו הצעיר, אך זה לא הספיק ליותר ממיני קאמבק במחצית השניה.




אצל האדומים נראה שיש קולות קטנים אך עקביים של התקדמות. אחרי ניצחון היורוקאפ הראשון לעונה, השיגו האורחים את הניצחון הרבה בזכות יכולת נהדרת של סטראטוס פרפרוגלו (15 נקודות וארבעה ריבאונדים), יותם הלפרין (14 נקודות, שתיים משתיים לשלוש) ואלן אומיץ' (11 נקודות, רובן במחצית הראשונה).


קציקאריס
קציקאריס. הגיע הזמן לייצב את הספינה (דני מרון)


המאמן פוטיס קציקאריס גם הרוויח בחזרה את טרנס קינסי, שקיבל כמעט 23 דקות לפני המשחק החשוב ביום רביעי בארנה נגד גלאטסראיי (20:00, שידור ישיר בספורט1). ניצחון יורוקאפ שני ברציפות יוכל להשמיע צפירת הרגעה אצל האדומים, שידעו בעיקר לחץ מאז פתיחת העונה.


קלעו להפועל אילת: עמית שמחון 13, אייזיק רוזפלט, דימיטריוס טרידוול (10 ריבאונדים) ורוסאריו 10 כל אחד, ג'ורדן לויד ועמית עבו 8 כל אחד, אלאנדו טאקר 6, עמית ביר-כץ 2.


קלעו להפועל ירושלים: סטראטוס פרפרוגלו 15, יותם הלפרין 14, ג'רום דייסון 12, אלן אומיץ' 11, ריצ'ארד האוול 10, ליאור אליהו 9, טרנס קינסי 5, יוגב אוחיון 4, אוסטין דיי 2.


סיום המשחק 82-67 לירושלים.

— Hapoel Eilat BC (@HapoelEilat) November 5, 2017

מהלך המשחק
רבע ראשון
הפועל אילת פתחה בחמישייה עם ג'ורדן לויד, עמית שמחון, אלאנדו טאקר, דימיטריוס טרידוול ואייזיק רוזפלט. הפועל ירושלים עם יוגב אוחיון, ג'רום דייסון, סטראטוס פרפרוגלו, אוסטין דיי וריצ'ארד האוול.


אוחיון הפגיז שלשה כבר בפתיחה והאוול עם סל נאה העלה ל-3:5. טאקר ולויד לא הראו ריכוז גבוה ואילת לא הצליחה לקלוע סל שדה עד ש-5:03 מפתיחת המשחק הזעיק מאיר טפירו פסק זמן ראשון, על רקע דאנק מהדהד של אומיץ' שהעלה ל-3:10. מייק רוסאריו חזר לפרקט עם שלשה שצימקה ל-10:6. הלפרין ואליהו פתחו מבערים בדרך ל-8:19, ואילו אוחיון טס למתפרצת, הרוויח שתי זריקות והחטיא את שתיהן. התקפה אחרונה של האילתים לא צלחה, והתוצאה נותרה בעינה בסיום עשר הדקות הראשונות.


רבע שני
אומיץ' המשיך בכושר הטוב שלו מיום רביעי והוסיף עוד שתיים, אך לויז וטאקר צימקו מהר ל-23:17 וקציקאריס מיהר לבקש טיים אאוט. הלפרין דפק שלשה אלא שלויד מיהר להגיב עם עוד אחת משלו. רוסאריו הוסיף גם הוא שלוש, אך פרפרוגלו נעל את המחצית על 29:39.


טפירו
טפירו. זקוק בדחיפות לניצחון (עדי אבישי)


רבע שלישי
פרפרוגלו ודייסון יצאו מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח, וקלעו ארבע נקודות זריזות שהעלו ל-29:43. רוסאריו ניסה מעט למזער נזקים אך דייסון הגיב עם לשה וסל של שתיים שהעלו ליתרון השיא – 35:50, חמש דקות לסיום הרבע. שמחון צימק בשלשה ואילו קינסי הגיב בדאנק מרשים. העצבים החלו לשחק תפקיד אצל המארחת, ומאמן הקבוצה טפירו אף ספג עבירה טכנית. אומיץ' והלפרין דייקו מהקו, ולעשר הדקות האחרונות נכנסה האלופה ביתרון 48:60.


רבע רביעי
קינסי בספק צעדין הגדיל את הפער, אך שמחון ועמית עבו הצעיר הורידו ל-56:65. עבו המושאל ממכבי תל אביב הראה עודף מוטיבציה מול היריבה האדומה, ואף ניסה עם הרבה חוצפה חיובית לסחוט עבירת תוקף מאליהו, שלבסוף נשרקה לחובתו. הגארד הצעיר המשיך לקבל קרדיט ממאיר טפירו למרות אנוכיות התקפית, אך למזלה של אילת שמחון לקח פיקוד וצימק ל-67:61, פחות מחמש דקות לסיום. הלפרין ודייסון חזרו חדים מפסק הזמן של קציקאריס והחזירו את היתרון הדו ספרתי. מכאן כבר שייטה האלופה בדרך לניצחון, והאוול בשלשה קבע 67:82 בסיום.


Five players score in double-figures as #Hapoel beat @HapoelEilat in the Israeli League #YallaHapoelpic.twitter.com/PFihCWllq0

— Hapoel Jerusalem B.C (@JerusalemBasket) November 5, 2017

מכבי תל אביב איבדה יתרון דו-ספרתי אך נותרה מושלמת בליגה
גם אחרי חמישה מחזורים, מכבי תל אביב נותרה הקבוצה היחידה בליגת העל בכדורסל עם מאזן מושלם, שעה שרשמה 86:90 בבית מכבי על מכבי ראשון לציון.


הצהובים שלטו מהפתיחה, ועלו מהר מאוד ליתרון דו-ספרתי שלא בישר טובות עבור המארחת. שמוליק ברנר ניסה וניסה אך ב-20 הדקות הראשונות זה לא באמת היה צמוד.


ניצחון קשה
ניצחון קשה. טיוס מול זלמנסון (לירון מולדובן)


גם ברבע השלישי נראה המשחק בדרך לשיוט קליל לניצחון חוץ, אך אז התעוררה הקבוצה הביתית. ניצן חנוכי ודרו קרופורד סיפקו רבע רביעי עצום, מה שרק קירב את הכתומים כדי שלוש וארבע נקודות לקראת סיום המשחק אך לא מנע את ההפסד. ג'ייסון סיגרס, שחקן עם קבלות נגד מכבי ת"א, עמד על הקו דקה לסיום ויכול היה להקטין לשלוש הפרש אך החטיא שתיים.



אצל האורחת היה זה שוב דשון תומאס שלקח עליו את המשחק בדקות המכריעות, ועם סלים קריטיים ו-18 נקודות הבטיח את הניצחון. מייקל רול ונוריס קול הוסיפו 33 משותפות. ביום חמישי תיתקל מכבי במשוכה גבוהה בהרבה – ריאל מדריד האימתנית שתגיע ליד-אליהו.


מהלך המשחק
רבע ראשון
מכבי ראשון לציון פתחה בחמישייה עם עודד ברנדוויין, ניצן חנוכי, דרו קרופורד, מארק טולפסן ומרפי הולוואי, מכבי תל אביב עם מייקל רול, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, ג'ונה בולדן ואיתי שגב.


רול הריץ את מכבי ת"א בפתיחה ל-2:6, אך המארחת מיד השוותה ל-6:6. קול וקיין לא התרגשו והקפיצו חזרה ל-8:15 מהיר, והכתומים הגיבו בלחץ אגרסיבי על מובילי הכדור של האורחת, שהביא לצעדים של כארם משעור. מכבי יצאה לכדור אחרון, קיין סחט עבירה ו-3.4 שניות לסיום הרבע לקח קול כדור עד לטבעת והתוצאה בסיום עשר הדקות הראשונות 12:19 צהוב.


הולוואי מטביע על מכבי תל אביב
הולוואי מטביע על מכבי תל אביב (לירון מולדובן)


רבע שני
עידן זלמנסון עלה בטירוף לרבע מול קבוצת נעוריו, ואחרי 16:24 הקטין ל-20:26 ושחרר שאגה. שחקן הפנים הוסיף עוד סל של נחישות אך רול קבר שלשה חשובה שהפכה את המומנטום. הבליץ המכבי נמשך על רקע איבוד כדור חולמני של קרופורד, כשבולדן וזוסמן רק מגדילים את הפער. בסיום המחצית התוצאה כבר טיפסה ל32:49, שקשה לראות את המארחת חוזרת ממנו.


רבע שלישי
סיגרס עם חדירה הזויה תוך כדי סבסוב סידר לזלמנסון סל יפה, ואילו האחרון מצא נפלא את חנוכי שחתך יפהפה לצבע. הבחורים של ספאחיה התעשתו, וקול שגב ותומאס דאגו לשמר את הפער הדו ספרתי. שמוליק ברנר ניסה לדרבן את חניכיו אך הרבע נסגר על 66:51, והמארחים ירדו שפופי ראש לתדרוך.


רבע רביעי
צעדים של קול, דאנק של טולפסן ושתי שלשות של ברנדווין ולפתע זה רק 66:59. ג'ייק כהן קלע שתי נודות אך אלו היו הדקות של הקבוצה הביתית. שלשה של קרופורד, קליעה הזויה של חנוכי מחוץ לקשת, ובלוק של האמריקאי על תומאס הורידו ל-68:65 כבר, אבל רול ותומאס עם חמש נקודות רצופות השכיחו זאת בדרך ל-65:73. המשחק שוב נראה גמור אבל לא אם שואלים את ניצן חנוכי. טולפסן צימק קודם לכן ל-78:71, והגארד הישראלי תפר שלשת ענק שהורידה לארבע בלבד וגרמה לספאחיה להזעיק פסק זמן בהול. תומאס חזר לפרקט ולקח את המשחק על גבו, כשבסל ענק ושלשה חשובה הקפיץ מחדש ל-76:83. סיגרס וברנדוויין לא ויתרו, הורידו לשלוש, אך הצהובים שוב קפצו לשש. סיגרס נשלח לקו לשלוש זריקות, אלא שהאיש שניצח את מכבי פעמיים בעונה שעברה החטיא שתיים, ולמעשה המשחק נסגר. בסופו של ערב הראה לוח התוצאות 86:90.


מכבי "FOX" ת"א שרדה קאמבק מאוחר של מכבי "https://t.co/p0pjTofXyO" ראשל"צ ושמרה על מאזן מושלם עם ניצחון 86:90 >>>https://t.co/xHobxvLBs3pic.twitter.com/zAOQXjKjuQ

— Winner League (@WinnerLeague) November 5, 2017



קלעו למכבי ראשון לציון:
עודד ברנדוויין 16, ג'ייסון סיגרס 14, מרפי הולוואי 13, דרו קרופורד 12, עידן זלמנסון וניצן חנוכי 10 כל אחד, מארק טולפסן 9, יניב סולומון 2.

קלעו למכבי תל אביב: דשון תומאס 18, מייקל רול 17, נוריס קול 16, ג'ון דיברתולומיאו 8, איתי שגב ויובל זוסמן 7 כל אחד, ג'ייק כהן 6, ג'ונה בולדן 5, דיאנדרה קיין 4, כארם משעור 2.


מכבי רחובות – מכבי קרית גת 80:88

ובליגה מתחת, משחק ענק ברחובות, שבסופו מי שנשארה במאזן מושלם היא מכבי המקומית. המארחת פתחה טוב והובילה לאורך רוב המשחק עם יכולת טובה של גור פורת, אבל מחצית שנייה נהדרת של קרית גת החזירה אותה למשחק. ברבע האחרון קרית גת הוליכה 72:68 אבל רחובות הגיבה טוב וכפתה שוויון בדרך להארכה – 72:72. בהארכה רחובות כיכבה עם אלונסו קולמן ולא אפשרה לקרית גת להשלים מהפך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי