קאמבק מטורף להרצליה, מכבי חיפה עמוק במקום האחרון

בני הרצליה מכבי חיפה כדורסל
בני הרצליה מכבי חיפה כדורסל | אודי ציטיאט

הקבוצה מהשרון כבר הייתה בפיגור 20, אך יכולת מדהימה במחצית השנייה של ברנדון טריש נתנה לה 75:79. אילת ניצחה באותה התוצאה (!) את ראשון לציון בדרך למקום ה-6. נס ציונה ניצחה בנהריה

(גודל טקסט)

כשההבדל בין פלייאוף למאבקי תחתית קשים הוא ניצחון, אין פלא ששלושת משחקי התחתית שהתקיימו הערב (שני) בליגת ווינר סיפקו הרבה דרמות, לחץ וקאמבקים מופלאים. הרצליה חזרה מפיגור 20 (43:23) לניצחון ביתי, אילת מפיגור 17 ונס ציונה השלימה ניצחון כפול העונה על נהריה.

בני הרצליה – מכבי חיפה 75:79
כשהיא סוחבת את כל הליגה על הגב, הגיעה מכבי חיפה למגרש בהרצליה בידיעה שהיא חייבת להתפוצץ. וזה בדיוק מה שקרה ברבע הראשון שנגמר בתוצאה המדהימה 6:21 לירוקים! ברבע השני העניינים התאזנו כשברנדון טריש מהרצליה מציג יכולת טובה. אבל חיפה הוכיחה שהיא באה למשחק הזה במטרה לנצח, הידקה את ההגנה וסיימה את המחצית ביתרון 25:43.

גמור? גארבג' טיים? לא היום. לאחר שקיזזה מהיתרון של חיפה ברבע השלישי, הרצליה עלתה בטירוף לרבע הרביעי ובריצת 0:13 מפתיחתו היא הצליחה להשוות את התוצאה חמש דקות לסיום ועלתה ליתרון ראשון במשחק 70:72 3:30 לסיום. מכאן מי שדיברו היו בעיקר העצבים של השחקנים בשתי הקבוצות, כל נקודה הושגה עם הרבה דם, יזע ודמעות ובסיום הרצליה הביטה בלוח התוצאות ובעצמה לא האמינה שהיא הצליחה לבצע את אחד הקאמבקים הגדולים אי פעם בליגת העל ולנצח 75:79. ברנדון טריש עם 29 נקודות הוא המצטיין. מכבי חיפה עמוק במקום האחרון ומעמדו של המאמן עופר רחימי מעורער.

ברנדון טריש עם הכדור. הוביל את הרצליה לניצחון מדהים (אודי ציטיאט)
ברנדון טריש עם הכדור. הוביל את הרצליה לניצחון מדהים (אודי ציטיאט)


הפועל אילת – מכבי ראשון לציון 75:79
עדיין ללא הרכש הנוצץ והמפתיע קית' לנגפורד, ראשון לציון פתחה את המשחק באילת בטירוף וכעבור שתי דקות כבר הייתה ב0:7. הכתומים שלטו במחצית הראשונה לכל אורכה ובזכות יכולת טובה של הולוואי וקרופורד, שיודעים שמקומם בקבוצה בסכנה, ראשון הגיעה עד ליתרון שיא של 30:44 שתי דקות לסיום המחצית. אלא שאז הדרומיים התעוררו והצליחו לסיים את החצי בפיגור סביר של 44:37.

מי שהתעורר בחצי השני הוא דרווין קיצ'ן, אקס ראשל"צ, שהצליח להחזיר את אילת לשיוויון 48:48 בדקה ה-25 והדרומיים עלו ליתרון ראשון לאחר חטיפת כדור וליי אפ קל של עמית שמחון 50:52. סיום הרבע השלישי אופיין בהחטאות ובאיבודי כדור של שתי הקבוצות והוא הסתיים בשיוויון 58:58. שתי הקבוצות לא התכוונו לוותר על המשחק וגם ברבע הרביעי היתרון המשיך לעבור מצד לצד כשבסופו של דבר אילת מצליחה להשיג ניצחון רביעי ברציפות בליגה 75:79 ומצליחה לצאת מהמאזן השלילי ל-10:10. ראשון לציון לעומת זאת יורדת למאזן 12:8 וממש לא בטוח שתצליח להגיע לפלייאוף העונה. עמית שמחון עם 18 נקודות הוא המצטיין במשחק.

עירוני נהריה – עירוני נס ציונה 96:88
שתי הקבוצות הגיעו למשחק הזה כשהן צמודות בטבלה עם מאזן זהה, כשהעולה החדשה מנס ציונה רוצה להשלים ניצחון כפול העונה על נהריה. הקבוצות נשארו צמודות ברבע הראשון כשהיתרון עובר מצד לצד והסתיים 22:24 לאורחת. המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע השני כשיפתח זיו וקורי וובסטר מנהריה מובילים את קבוצתם ליתרון 42:46 במחצית.

רבע שלישי ענק, אולי הכי טוב של נס ציונה העונה (15:33), הביא את הקבוצה ביתרון מבטיח של 61:75 לרבע הרביעי. אבל גם כאן הקבוצות הציגו חוסר יציבות מהי ונהריה הצליחה לקזז אט אט ביתרון עד 86:90 לנס ציונה שתי דקות לסיום. כאן דקוואן קוק החליט לקחת את המשחק לידיים, קלע חמש נקודות רצופות ונס ציונה שייטה לניצחון 88:96 והיא חזק בתמונת הפלייאוף. טאליב זאנה עם דאבל-דאבל של 24 נקודות ו-13 ריבאונדים הוא המצטיין.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי