הפועל תל אביב ניצחה אחרי דרמה, גלבוע הדהימה את חולון

הפועל חולון גלבוע גליל
הפועל חולון גלבוע גליל | אודי ציטיאט

השחקנים של דני פרנקו עלו ליתרון ראשון רק שלוש דקות לסיום, אבל ניצחו 79:82. מוליכת הטבלה נראתה מבולגנת ולא מרוכזת וספגה הפסד ביתי 94:89 מול החבורה השמחה של אריאל בית הלחמי. אילת חזרה מפיגור וניצחה

(גודל טקסט)

 המחזור ה-23 בליגת העל בכדורסל, שפותח את הסיבוב השלישי, נמשך היום עם שלושה משחקים משפיעים מאוד על המיקומים בטבלה. הפועל אילת אירחה את עירוני נהריה לקרב קצוות גיאוגרפי, הפועל חולון אירחה את גלבוע גליל והפועל תל אביב אירחה את ראשון לציון.

הפועל אילת – עירוני נהריה 73:83
קרב הקצוות הגיאוגרפי הפגיש את אילת שהפסידה רק פעם אחת בשישה המשחקים האחרונים ואת נהריה נועלת הטבלה שניצחה רק פעם אחת בשבעה משחקים. בכל זאת, הצפוניים פתחו את המשחק טוב וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 19:21. הקבוצה של אריק אלפסי המשיכה להיראות טוב ורצה ליתרון שיא של 30:41 בראשות טיירון נאש שלוש דקות לסיום המחצית. אילת לא התכוונה לוותר, הידקה את ההגנה וירדה בפיגור מינימלי למחצית 41:38.

אבל הסגל הקצר של נהריה שוב פגע בה ובמחצית השנייה רק אילת הייתה על המגרש. ביתרון 14 נקודות שתי דקות לסיום הורידו הדרומיים את הרגל מהגז וניצחו 73:83, ג'ורדן לויד הצטיין עם 25 נקודות. הקבוצה של שרון דרוקר חוזרת למאזן חיובי (11:12) ומתבססת במקום ה-5, נהריה תמשיך להילחם ראש בראש עם מכבי חיפה כדי להימנע מהמקום האחרון.

הפועל חולון – גלבוע גליל 94:89
רבע ראשון התקפי מפחיד של מוליכת הטבלה (32) רק הסתיר לזמן קצר את חוסר האכפתיות בהגנה. גלבוע גליל ניצלה את זה כמו שצריך, קלעה בעצמה 32 ברבע השני וירדה למחצית ביתרון 48:53. חולון הצליחה לפתוח טוב את המחצית השנייה ואפילו לעלות ליתרון, אבל רייס איבד את הראש, ספג עבירה טכנית וגלבוע החזירה אליה את היתרון.

אלטיט חוסם את אלכסנדר (אודי ציטיאט)
אלטיט חוסם את אלכסנדר (אודי ציטיאט)

ההגנה של חולון המשיכה לא לתפקד, ג'ייקובן בראון (32 נקודות) וזאק לידיי (30) תפסו יום משוגע ולא השאירו למקומיים סיכוי. דן שמיר לא הצליח להעיר את הקבוצה שלו וגליל מדהימה את מוליכת הטבלה עם ניצחון 89:94 שלא עמד בספק לכל אורך הרבע הרביעי. הקבוצה של אריאל בית הלחמי תוקעת יתד בפלייאוף העליון ויהיה קשה להוציא אותה משם.

הפועל תל אביב – מכבי ראשון לציון 79:82
2600 הצופים שהגיעו להיכל שלמה רצו לראות את הפועל תל אביב שניצחה בשבוע שעבר בדרבי, אבל במחצית הראשונה קיבלו את זו שהפסידה לנס ציונה שבוע קודם. ראשון לציון שלטה בקצב המשחק לכל אורך המחצית הראשונה וירדה ביתרון 30:39 להפסקה. שם המשחק של שתי הקבוצות ברבע השלישי היה התקפה (20:20 ברבע הזה) וזה עזר לשחקנים של שמוליק ברנר לשמור על היתרון. אבל הפועל תל אביב לא התכוונה לוותר.

לאורך כל הרבע הרביעי השחקנים של דני פרנקו נגסו בהפרש ושלוש דקות ו-20 שניות לסיום המשחק עלו ליתרון ראשון במשחק. המשחק התנקז כולו לדקה האחרונה, וזו דקה שבקבוצה הכתומה יתפסו את הראש הרבה זמן בגללה. אדריאן בנקס מהפועל החטיא זריקה לשלוש בסוף שעון, אבל השחקנים של ראשון לציון ראו דווקא את תומר גינת לוקח את הריבאונד ומוסר לרביב לימונד שהחטיא גם הוא. השחקנים של ראשל"צ שוב היו נאיביים וראו את מאט הווארד לוקח ריבאונד התקפה נוסף, מוסר למקניל שנתן אסיסט נהדר לרביב לימונד בין שני כתומים לסל קל.

דני פרנקו. השחקנים שלו התעוררו ברגע הנכון (עדי אבישי)
דני פרנקו. השחקנים שלו התעוררו ברגע הנכון (עדי אבישי)

קרופורד בשלשה ראשונה במשחק 11 שניות לסיום צימק לנקודה. טוני גפני לא עמד בלחץ והחטיא שתי זריקות עונשין, אבל סיגרס מהצד השני איבד כדור בצעדים קריטיים והפועל תל אביב נעלה את המשחק עם 79:82 קשה. משחק ענק של זלמנסון (20 נקודות, 10 ריבאונדים) ואבי בן שימול (11 נקודות ו-16 אסיסטים בשיא קריירה) לא עזרו לראשון לציון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי