רומן סורקין חתם על חוזה לשלוש שנים במכבי חיפה

רומן סורקין
רומן סורקין | מכבי חיפה, אתר רשמי

הפורוורד הישראלי יליד בלארוס, ששיחק ארבע עונות באוניברסיטת אורגון בליגת המכללות, יהיה הצירוף הראשון של ברק פלג כמאמן הקבוצה. ג'ף רוזן: "מרכיבים גרעין מוצק של כישרון ישראלי לעתיד". רכש חדש גם לנהריה

(גודל טקסט)

אחרי שהודיעו אתמול על מינוי ברק פלג למאמן הקבוצה, החתימה מכבי חיפה היום (שבת) את רומן סורקין על חוזה עד סוף עונת 2020-21. הפורוורד הישראלי בן ה-21 הופיע ב-21 משחקים בעונה הרביעית שלו באוניברסיטת אורגון, שם העמיד ממוצע של 2.9 נקודות ב-6.8 דקות למשחק.

סורקין, המתנשא לגובה 2.08 מ' ושוקל כמאה ק"ג, קבע שיא קריירה בעונת 2017-18 מול אוני' קופין וקלע 23 נקודות ו-7 ריבאונדים. במהלך ארבע שנות קריירת המכללות שלו שיחק סורקין 74 משחקים במדי אוני' אורגון והעפיל לפיינל פור אליפות המכללות בעונת 2016-17.

"אנו שמחים על צירופו של רומן למכבי חיפה, כאשר אנו מרכיבים גרעין מוצק של כישרון ישראלי לעתיד", אמר בעלי מכבי חיפה ג'ף רוזן. "היכולת של רומן לזרוק מהשלוש בגובהו היא נדירה, הוא סיים ארבע שנים בתכנית קולג' ברמה גבוהה ולכן אנחנו מצפים להמשך הפיתוח והתרומה שלו לקבוצה".

סורקין גדל באשדוד לאחר שעלה ארצה מבלארוס, והופיע גם במדי נבחרות ישראל. בשנת 2015 באליפות אירופה מתחת לגיל 20 באיטליה, סורקין העמיד ממוצע של 5.3 נק' ו- 3.6 ריב' ב- 9 משחקים כשהוא מדייק ב- 52% מהשדה (36-19). הוא הרשים בשנת 2014 באליפות אירופה מתחת לגיל 18 בבולגריה, שם העמיד ממוצע של 14.1 נק' ו- 9.9 ריב' ב- 9 משחקים. בניצחון על הונגריה, סורקין קבע שיא קריירה עם 25 נק'. הוא הוריד 24 ריב', כולל 15 ריב' התקפה בניצחון בהארכה על אסטוניה.

עירוני נהריה: רכש אמריקאי חדש
הסנטר האקים ווריק חתם בעירוני נהריה עד לסיום העונה הנוכחית וינסה לסייע לקבוצה לשרוד במאבקי התחתית ואולי אף להגיע לפלייאוף.

ווריק. שמונה עונות בליגה הטובה בעולם (Gettyimages)
ווריק. שמונה עונות בליגה הטובה בעולם (Gettyimages)

ווריק בן ה-36 מתנשא לגובה של 2.06 מטרים ומחזיק בעבר עשיר ב-NBA עם הופעות בממפיס, מילווקי, שיקגו, פיניקס, ניו אורלינס, ושארלוט. בעונה האחרונה קלע 18.2 נקודות למשחק והוריד 7.8 ריבאונדים במדי אל מועתחד מהליגה הלבנונית ולאונאס דה פונס מהליגה בפוארטו ריקו. בשמונה שנותיו בליגה הטובה בעולם, ווריק העמיד ממוצעי קריירה של 9.4 נקודות, 4 ריבאונדים ו-0.8 אסיסטים למשחק. עונתו המוצלחת ביותר היתה 2006/7 במדי ממפיס, אז קלע בממוצע 12.7 נקודות למשחק.

נכון לעכשיו, ווריק לא מגיע במקום אחד הזרים אלא כתוספת. על כן, הסגל של אריק אלפסי מונה כרגע שישה זרים, כאשר בשבועות האחרונים השחקן שלא התלבש היה קורי וובסטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי