רשמית: המנהלת סיימה את העונה בליגת העל

מירי רגב וארגון השחקנים
מירי רגב וארגון השחקנים | אודי ציטיאט

דרמת ענק בכדורסל: הצדדים נפגשו פעם נוספת אך ארגון השחקנים התנגדו שוב למתווה, דבר שגרם להחלטה הקשה: "בהעדר שחקנים לא ניתן לקיים משחקי ליגה". בהמשך ייקבע אם תהיה אלופה ויורדת

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי: אחרי ימים ארוכים של שיחות, חוסר וודאות, דחיות ודיונים, הגיעה היום (חמישי) ההודעה ממנהלת הליגה שהייתה באוויר ב-48 השעות האחרונות לפיה עונת 2017/18 של ליגת העל הגיעה לסיומה.

לא מעט לכלוכים עברו בין הצדדים עד שהגענו לרגע הזה. המשחק האחרון שהתקיים למעשה הוא בין חולון להרצליה,  בו עלתה חולון למקום הראשון ואולי בעקבות הניצחון הזה תזכה באליפות, למרות שלפי המנהלת לא הוחלט עדיין אם תינתן אליפות העונה. המחזור ה-33 בתחילה נדחה ואז בוטל. במוקד הסכסוך עמד החוק הרוסי עליו טענו במנהלת כי עבר זמנו והוא לא תורם יותר לכדורסל הישראלי. לאחר שגם התערבות של שרת הספורט מירי רגב לא עזרה, הליגה בוטלה לחלוטין ויהיה מעניין לראות מה יהיו הצעדים הבאים של שני הצדדים.

ממנהלת הליגה נמסר: "צר לנו על שהגענו לנקודת שבר זו. המנהלת עשתה מאמצים עילאיים להגיע לפתרון מוסכם עם ארגון השחקנים, כולל הבוקר, על מנת שיהיה אפשר להמשיך בפעילות הסדירה של הליגה. ניהלנו משא ומתן במשך שבועות ארוכים והצענו הצעות פשרה שלא התקבלו על ידי השחקנים, שביקשו את שרת הספורט לפשר בין הצדדים, אך לבסוף גם דחו את מתווה הפשרה של השרה, בניגוד למנהלת הליגה שקיבלה אותו.

"שביתת השחקנים מונעת את המשך העונה, בהיעדר שחקנים לא ניתן לקיים משחקי ליגה. לאור אילוצי לוחות זמנים, וגורמים אובייקטיביים נוספים, במצב הנתון לא ניתן להמשיך את העונה. ליבנו עם אוהדי הכדורסל, מאות העובדים הקשורים לליגה, עם בעלי הקבוצות ועם כל הגורמים הקשורים לענף ואנו שותפים לאכזבה ומפח הנפש שנגרמים לכל אוהבי הכדורסל".


פרנקל וצלחת האליפות שכבר לא תונף העונה (אודי ציטיאט)

מהשרה רגב נמסר: "שרת התרבות והספורט מירי רגב מביעה צער על כך שמנהלת ליגת העל בכדורסל נאלצה להודיע על הפסקת משחקי הליגה בטרם סיום העונה. השרה מתנצלת בפני האוהדים הרבים שמשלמים את מחיר הכישלון בהתנהלות של הגופים שניהלו את המשבר הזה. בפני ארגון השחקנים הונח מתווה שללא ספק היה מטיב ומשפר את מעמדו של השחקן הישראלי, וחוסר הרצון של הארגון לאמץ אותו על אף ההבנות שהיו, מאכזב וטעות גדולה ביסודו. מדובר במתווה שהוצג על ידי השרה רגב, בסיומו של דיון ארוך בו נכחו הצדדים הנוגעים בדבר. המשבר אליו נקלעה ליגת העל בכדורסל מהווה נורה אדומה מהבהבת ומחייבת אותי כשרה ואת המשרד לנקוט בצעדים מעשיים עליהם אודיע בקרוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי