יו"ר ההסתדרות ינסה ליישב את הסכסוך בין השחקנים למנהלת הליגה

קוז'יקרו. אומרים שכשדלת נסגרת נפתחות דלתות אחרות
עידו קוז'יקרו | צילום: אודי ציטיאט

אבי ניסנקורן, הממונה על ניר אלון, נכנס לעובי הקורה. כדורסלן העבר, עידו קוז'יקרו, תקף בראיון ברדיו 103FM את יו"ר המנהלת וטען כי הוא פועל כדי לשרת את האינטרסים של מכבי ת"א

(גודל טקסט)
גם לאחר ההודעה הדרמטית של מנהלת הליגה על סיום העונה, נמשכים הניסיונות למנוע את המהלך ולתמונה נכנס יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן, הממונה על יושב ראש איגוד השחקנים ניר אלון, על מנת לסיים את השביתה. לניסנקורן הובהרו המשמעויות הכלכליות של סיום העונה בשלב הנוכחי והוא מעוניין להקים וועדה שתבחן איך ניתן לפתור את המשבר. ארגון השחקנים פרסם הערב הודעה שבה נאמר: "המנהלת היא האחראית הבלעדית לסיום הליגה וארגון השחקנים לא יירד לרמה הנמוכה בה המנהלת מתנהלת".


הקבוצות התבקשו שלא לשחרר בשלב זה את השחקנים הזרים שלהן והרוב נעתרו לבקשה. מכבי חיפה שכבר ירדה ליגה ואמורה לשחק מול הפועל חולון במחזור האחרון שבוטל, שיחררה את שחקניה הזרים כבר בשעות הבוקר. 



בתוך כך, כדורסלן העבר, עידו קוז'יקרו, מסייע לארגון שחקני הכדורסל במאבקו. "אין לי אינטרס כלכלי אישי. אני עושה את זה מרצוני כדי לסייע, כפי שסייעו לי כשהייתי שחקן. אני משמש במאבק כיועץ של השחקנים אפילו אולי כחצי דובר", אמר קוז'יקרו בראיון לתוכנית הספורט של 103 FM.


אבי נניסקורן. לוחץ למציאת פיתרון (באדיבות הסתדרות העובדים)
אבי נניסקורן. לוחץ למציאת פיתרון (באדיבות הסתדרות העובדים)


הוא זועם על המצב שנוצר ומאשים את מנהלת הליגה: "אולי צריך ללמד את פרנקל משהו שהוא לא יודע בעניין מנהיגות או נקיטת עמדה. אני מאמין בצדקת דרכם של השחקנים ולכן באתי לעזור להם. כדאי לדעת שהשחקנים נתונים תחת לחץ כבד ואני מבין אותם. המנהלת משחקת כאן משחק מלוכלך. אם השחקנים הגיעו למסקנה שהם לא מוכנים לשבת עם היו"ר שמואל פרנקל, אלא רק עם בעלי הקבוצות, כנראה שיש להם סיבה לכך. כנראה שפרנקל מדבר חצאי אמיתות וכנראה שמכבי תל אביב מוליכה אותו בדעתו ובהחלטותיו".


קוז'יקרו המשיך ותקף: "למכבי תל אביב יש כאן אינטרס ברור שלא יוגבל מספר הזרים. לאן נגיע? 11 שנים נבחרת ישראל לא עלתה שלב באליפות אירופה. ריבוי הזרים תרם לכך המון. אנחנו לא נגד זרים. אני לא רואה בזה דבר רע. אבל צריך לזכור שכדורסל הוא ספורט שיש לו אפקט חינוכי. כשלילדים יש לאן לשאוף, ההשקעה של הרשויות בקבוצות הופכת לכדאית. אבל במציאות שהמנהלת רוצה להביא אותנו אליה, אין לדור הצעיר לאן לשאוף. כיום, כספי הציבור שמועברים לקבוצות, משמשים לתשלום משכורות לשחקנים זרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי