הפועל ת"א: "המשטרה מלבה אלימות". המשטרה: "טענות סרק"

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

האדומים הגיבו לאירוע באשדוד בו נעצרו שני אוהדים לאחר שתקפו שוטרים, וטענו שהקהל סבל מתגובה פראית של המשטרה, שמצידה הודיעה: "מדובר בפורעי חוק שרוצים להצדיק את מעשיהם". צפו בתגובה של הנרי

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב הביסה אתמול (שבת) את אשדוד, עלתה ליתרון 1:2 בסדרה ויכולה לעלות כבר מחר לפיינל פור, אבל כנראה שלא משנה מה הקבוצה עושה על המגרש מי שתופסים את הכותרות הם האוהדים, שבמהלך המשחק החלו להפר את הסדר במקום ובשלב מסוים התעמתו עם המשטרה מחוץ לאולם ורוססו בגז מדמיע. האוהדים טוענים כי הם בסך הכל ניסו למנוע מעצר של ילד בן 10 במחאה לא אלימה.


בעקבות כך נעצרו שני חשודים צעירים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה. אוהדים נוספים שביקשו למנוע זאת והפריעו לכוחות, ניסו לחסום את כביש היציאה אך ללא הצלחה. רק לאחר שהמהומה פוזרה, יתר האוהדים עזבו את המקום ופונו לבתיהם.


"נכון שקיללנו את אנשי ערוץ הספורט ואת השחקנים היריבים, אבל אלה היו קללות לגיטימיות שיש בכל משחק. כשזה אוהדי הפועל המשטרה ממהרת להגיב ביד קשה", אמר היום אחד האוהדים שהעדיף להישאר בעילום שם. אוהד אחר ניסה לתאר את האירועים: "השוטרים שולפים אקדח על אוהדים, מרססים קהל שלם בגז מדמיע, אבל קללות זה בראש סדר העדיפויות ואוהדים סוררים שחייב לעצור. אוהדים ניסו למנוע מעצר של ילד בן 10 שרק רצה לחזור לאולם אחרי שנגמר המשחק בכך שישבו מול הניידת, לא הפעילו שום אלימות, ורק קיבלו גז מדמיע לפנים ומכות משוטרים".


בעקבות האירוע, הוציאה הפועל תל אביב הודעה חריפה כנגד משטרת ישראל בה ניסתה להסביר מה קרה ומדוע מעצר האוהדים לא היה צריך לקרות: "לקראת סיום המשחק הערב באשדוד הגיעו אוהדי מכבי תל אביב לאולם במטרה לתקוף את אוהדי הפועל תל אביב. מסיבה שאינה ברורה בסיום המשחק, עיכבה המשטרה קטין תוך שהיא מפעילה כלפיו אלימות קשה. 

"אוהדי הפועל, במחאה לא אלימה, התיישבו על הכביש הפנימי של האולם. משטרת ישראל פעלה תוך הפעלת אלימות קשה, ריססה את האוהדים בגז מדמיע ולפי עדויות רבות אחד השוטרים אף שלף אקדח. מסע הדמוניזציה שעוברים אוהדי הפועל בעת האחרונה נתן כנראה לשוטרים לגיטמציה לנהוג בפראות ולהפוך לגורם שמלבה אלימות במקום למנוע אותה. אנו קוראים לאוהדי הפועל לצבוע באדום את אולמנו הביתי במשחק ביום שני, לדחוף את השחקנים ולא להיגרר לפרובקציות מכל גורם".
 



עוד תקרית אלימה. אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

משטרת ישראל הגיבה לטענות של האדומים: "מדובר בטענות סרק שנועדו ככל הנראה 'להכשיר' את התנהגותם של אוהדי הקבוצה שכללה אלימות והפרת הסדר הציבורי לקראת ובסיום משחק הכדורסל". במשטרה דחו על הסף את הטענות למעצרו של קטין כבן 10 באירוע וואת הטענה שאחד השוטרים שלף נשק: "מדובר במקרה בו בעקבות המהומה והתלהמות אוהדים סביב לוחם יס"מ נשברה פונדת האקדח שנשמט לעבר הרצפה כשהוא מאובטח כנדרש. הלוחם הרים את האקדח והכניסו במיידי אל כיס מכנסיו ללא שעשה בו מעבר לכך שימוש כלל ובשלב זה יצא השוטר מתוך ההמון. כל שימוש ציני במקרה זה לעיוות המציאות על התנהלות כוחות המשטרה באירוע, מעיד מעבר לכל ספק על רצונם של אוהדים פורעי חוק להצדיק את מעשיהם".

חוקרי משטרת ישראל יבקשו במהלך היום להאריך את מעצרם של שני האוהדים (בגילאים 22 ו-32) שנעצרו אמש בסיום המשחק, מתוך עשרות האוהדים שלקחו חלק בעימות ולטענת המשטרה אף גרמו נזק קל לרכבי משטרה. "מדובר בקומץ בן עשרות אוהדים שבחר להפר סדר ולנהוג באלימות תוך קריאות "נאצים" וגידופים נוספים לעבר השוטרים. אנו נמשיך לפעול ביד קשה כנגד כל גילוי אלימות במגרשי הספורט ובסביבתם על מנת לאפשר לקהל הנורמטיבי סביבה בטוחה והנאה מירבית מאירועי ספורט למיניהם" הדגישו במשטרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי