הלוי: יש להחמיר בענישה של קבוצות, שחקנים ומאמנים שנוהגים באלימות

עמירם הלוי
עמירם הלוי | עודד קרני

יו"ר איגוד הכדורסל מאס באלימות ושיגר מכתב ליו"ר המנהלת שמואל פרנקל: "אבקש מתובע האיגוד להגיש כתבי אישום מהירים ככל הניתן. זו חובתנו"

(גודל טקסט)
בעקבות אירועי האלימות הרבים שאנו עדים אליהם במשחקי הכדורסל בשלב הפלייאוף, הודיע יושב ראש איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, ליושב ראש המנהלת, שמואל פרנקל, כי הוא מתכוון לפעול בצורה יותר משמעותית כנגדה.

 

רק אתמול היינו עדים להתפרעות של אוהדי מכבי תל אביב בנס ציונה שהתעמתו עם מאבטחים ומנהל האולם ורק לאחר מספר דקות הסכימו לצאת בצורה מסודרת. במהלך הסדרה של הפועל תל אביב מול מכבי אשדוד, התפרע הקהל של האדומים מספר פעמים ופגע בצלמי הטלוויזיה עד לרמה שהקבוצה נאלצה לממן אבטחה מיוחדת לאנשי הגוף המשדר.
 

שחקן הפועל חולון, ג'ורדן המילטון, ירק בצורה מכוערת על שחקן הפועל אילת עמית שמחון, נקנס על ידי האיגוד ויעמוד בנוסף לדין משמעתי ביום חמישי. בעקבות כל האירועים רוצה יושב ראש האיגוד לעשות סדר ולהבטיח כי לא נחזה יותר במקרים כאלה.

 

"ראשית ברצוני לעדכן אותך שבתקופה הקרובה אני מתכוון לכנס ישיבה מיוחדת בנושא האלימות בליגת העל אליה בכוונתי לזמן בין השאר את אב בית הדין של איגוד הכדורסל, גורמי משטרה ועוד. אני בדעה שיש להחמיר בענישה של קבוצות, שחקנים, מאמנים ובעלי תפקידים שנוהגים באלימות מכל סוג שהוא", כתב הלוי.

"ראינו בימים האחרונים שחקן שיורק על שחקן אחר, אוהדים שמנסים לפגוע בצלמי טלוויזיה, אוהדים שמתפרעים ביציע ומחוץ לאולם, קבוצה שנאלצה לקיים את פסקי הזמן שלה שלא על ספסלה ועוד אירועים אלימים אחרים שמעיבים על המשחק עצמו. לצערי נתקלנו גם באנשים בעלי תפקיד שמתנהגים בצורה אלימה, בעיקר מילולית כלפי כאלו שבאים לעשות את תפקידם, שופטים, אנשי תקשורת וטלוויזיה ועוד".

 

"איגוד הכדורסל מתכוון לקחת אחריות בנושא ולפעול כדי למגר כל תופעה של אלימות. אני מתכוון להורות למשקיפים בכל המשחק להקפיד על נושא הסדר במגרשים, לדווח על כל תופעה של אלימות פיזית או מילולית או גילויי גזענות ואבקש מתובע האיגוד להגיש כתבי אישום מהירים ככל הניתן. זו חובתנו כולנו להביא להרגעת הרוחות והקטנת הלהבות גם כשהאליפות מונחת על השולחן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי