התנגשות חזיתית: גמר הפיינל פור הוא סיום מבולגן לעונה מבולגנת

גלן רייס ג'וניור מול דיאנדרה קיין
גלן רייס ג'וניור מול דיאנדרה קיין | עדי אבישי

בצד אחד קבוצה שלא צריכה חיזוק אבל בכל זאת החזירה את הכוכב אותו זרקה לפני חודשיים, בצד השני קבוצה שהתנדנדה עונה שלמה אבל הביאה כוכב בסיומה. שילינג מצפה לגמר שהכל יכול לקרות בו

(גודל טקסט)

עונת כדורסל מבורדקת, מלאה במהפכים, אירועים, שערוריות ושביתה אחת שכמעט והביאה לסיומה המוקדם, חייבת להסתיים בדיוק עם גמר כזה. מן הצד האחד תתייצב אליו קבוצה אשר הכוכב הגדול שלה משחק איתה בפעם הראשונה מזה למעלה מחודשיים, לאחר שהושעה על ידה והוחזר בצעד מפתיע ודי מוזר רק השבוע. מן הצד השני תעלה קבוצה שנשלטת בצורה אבסולוטית על ידי שחקן שעד לפני חודש וחצי עוד שיחק בליגה הלבנונית.

הימור על תוצאת משחק בין שתי קבוצות שכאלו הוא קשה במיוחד. חזרתו של גלן רייס ג'וניור לסגל החולוני עשויה להפוך את המכונה ההתקפית של דן שמיר, שגם בלעדיו נראתה לפרקים מצוין, לבלתי ניתנת לעצירה (מאיפה בדיוק מביאים עזרה בהגנה מול הרכב שכולל את אלכסנדר, רייס, המילטון, הולוואיי ובלאט?). אך היא גם עלולה ליצור לא מעט בעיות. לא ברור כיצד יעבוד השילוב בין רייס להימלטון, שני שחקנים שרגילים להיות התחנה הראשונה ולעתים קרובות גם האחרונה בהתקפה, כיצד יפגע מכך הברומטר של הקבוצה, טו האלוואי, וכיצד יראה השטף ההתקפי של קבוצה שהתאמנה לראשונה בהרכבה הנוכחי רק השבוע. קשה לדעת גם מה בדיוק נקבל ממכבי ת"א, קבוצה שאומנם נראתה נהדר במחצית השנייה של הדרבי השבוע אך כבר הרגילה אותנו לעליות וירידות קיצוניות ביכולתה העונה והתקשתה מאד במאצ'-אפ מול מחזיקת הגביע במשחקים הקודמים.

אז מי בכל זאת תניף את הצלחת בסיום הערב? קודם כל, זאת שתגרום ליריבתה לחשוב. שימוש בהגנת חילופים מהצד הצהוב, והתשתו של פארגו והוצאת הכדור מידיו בעזרת שימוש בשמירות כפולות והחלפת שומרים מצדה של חולון, יכולות לעזור לקבוצות ליצור מומנטום חיובי, שגם אם יהיה קצר יכול להיות משמעותי במשחק צמוד כפי שצפוי להתפתח. מעבר לכך ברור שמשחקים גדולים מוכרעים כמאמר הקלישאה על ידי שחקנים גדולים, והקבוצה ששחקניה המובילים יצליחו להתעלות, בעיקר בדקות ההכרעה (כשכל ארבעת המפגשים הקודמים בין הקבוצות העונה הוכרעו בפער של חמש נקודות ומטה), תזכה ככל הנראה בתואר.

פארגו. מספיק להביא כוכב גדול אחד לפני סיום העונה (דני מרון)
פארגו. מספיק להביא כוכב גדול אחד לפני סיום העונה (דני מרון)

המסר שייצא מהיכל מנורה מבטחים בסיום הערב לא צפוי להיות מעודד במיוחד. דאבל חולוני היסטורי יעמוד בסימן הניצחון מעל הכל, ולעזאזל הערכים. אליפות צהובה ראשונה מזה ארבע שנים תלמד אותנו שאין צורך בבניית קבוצה ושיטה לאורך חודשים, מספיק להביא כוכב גדול אחד סמוך לסיום העונה. נוכל לפחות לקוות למשחק צמוד, מרתק ואיכותי, מאחר ומזמן לא התקבצו כל כך הרבה שחקנים איכותיים על פרקט אחד במחוזותינו. נקווה גם שתהיה זו הפעם האחרונה בה תוכרע אליפות המדינה במשחק אחד במקום בסדרה ארוכה, שיכלה להפוך את חווית המשחק הערב לארוכה ומתמשכת. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי