ליאור אליהו מונה לקפטן הפועל ירושלים: "נכנס לנעליים גדולות"

ליאור אליהו עם עודד קטש
ליאור אליהו עם עודד קטש | דני מרון

הפוורוורד יחליף את יותם הלפרין, שפרש ומונה למהל המקצועי: "יש משהו בקבוצה שלא ראיתי בשנים האחרונות". המאמן עודד קטש דיבר על פתיחת העונה: "יש לנו קפטן ושחקנים חדשים. סטודמאייר? לא עוד שחקן, הוא מיוחד"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים פותחת בשעה זו את עונת 2018/19 במסיבת עיתונאים רשמית ובה הוצג ליאור לאיהו כקפטן החדש של הקבוצה. אליהו מחליף את יותם הלפרין, שכזכור לפני יומיים הודיע על פרישה ממשחק פעיל ומונה לפתקיד המנהל הספורטיבי של המועדון.

"אני יודע את המקום שלי בקבוצה," אמר אליהו, "מהיום אני נכנס לנעליים הגדולות של יותם, ויש ממני הרבה ציפיות והרבה אחריות. האימונים מאוד אינטסניביים לקראת פתיחת העונה. אני עוד שבועיים בן 33, אני שש שנים בקבוצה, יש הרבה חבר'ה צעירים שאני יכול לתת להם מהניסיון שלי, לתת טיפים כאלה ואחרים".

"בחמש השנים האחרונות הפועל ירושלים עושה תהליך גדול יותר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהעונה שעברה היתה פחות טובה, אבל אני לא לוקח את העונה הזאת אלא את כל התקופה. אני שמח להיות חלק מהתהליך הזה".

אליהו.
אליהו. "שמח להיות חלק מהתהליך שעובר על הקבוצה" (דני מרון)

"בסופו של דבר יש מנטליות. יש הבדל טבעי בין ישראלים ואמריקאים, אבל יש משהו שלא ראיתי פה בשנים האחרונות. סוד קטן מההנהלה – שמנו דגש השנה על הפן האישי ולא רק על המקצועי".

"קשה לי לבוא ולהגיד מהצד של יותם, מאחל לכל ילד שמתחיל לשחק שתהיה לו קריירה כמו של יותם. כולם כבר אמרו עליו הכל. אם זה מוקדם או לא? יש לו הרבה אספקטים לפרישה, אני בטוח שיותם הגיע להחלטה שלו בלב שלם, הדבר הטוב הוא שהוא נשאר איתנו במערכת".

אחרי אליהו דיבר המאמן עודד קטש: "אני יכול להיות גאה בעבודה שעשינו הקיץ. אנחנו שלושה ימים לתוך האימונים והאווירה טובה. רוצים לבנות כאן משהו מיוחד ונקווה שנצליח. יש לנו שחקנים חדשים וקפטן חדש, צוות האימון קיבל תגבור. אני גאה במה שעשינו הקיץ. הגיעו שחקנים כמו תמיר בלאט שאני שמח לצרף אותו אלינו".

קטש.
קטש. "גאה בעבודה שעשינו הקיץ" (דני מרון)

על סטודמאייר: "הקבוצה ערוכה למצב שאמארה יצטרף ולמצב שהוא לא יצטרף. תמיד עדיף שכולם יתחילו מהיום הראשון ושלא יהיו שינויים ושתהיה המשכיות, אבל אמארה הוא לא עוד שחקן, בטח שלא בשביל הפועל ירושלים, והמועד שהוא יצטרף – אם הוא יצטרף – יהיה מוקדם מספיק להכניס אותו לעניינים. אמארה לא היה רוצה שאנחנו נעשה משהו שאנחנו לא שלמים איתו".

על השינויים בין ליגת העל לליגת האלופות: "הקבוצה תהיה קבוצה אחת שמתאמנת בשיטה אחת ובדרך אחת שמשחקים בה כדורסל. בגלל ההבדל בחוקים יכול להיות שנראה רוטציה וחלוקת תפקידים שונה בין שתי המסגרות. השבוע הוא מאוד אינטסניבי כשמשחקים פעמיים בשבוע, ואי אפשר להתייחס לכל משחק באותה מידה. אני רוצה להאמין שאנחנו קבוצה מספיק רחבה כדי להתמודד עם השינויים והתקופות בשתי המסגרות כמו שצריך".

מוקדם יותר היום הגיע לארץ ג'ייקובן בראון, שעבר מגלבוע גליל להפועל ירושלים. למרות שזו תהיה העונה הראשונה שלו במועדון מוביל ולחוץ, הוא כבר הבהיר שהוא יודע מה מצופה ממנו: "אנחנו מכוונים את המחשבות שלנו לעבר אליפות, אבל קודם כל אני צריך לפגוש את החברים שלי לקבוצה. עדיין לא היה לנו אימון אחד, אבל המחשבות חיוביות".

בראון דיבר גם על הקיץ שעבר עליו: "היה לי קיץ נהדר. נתן לי זמן להתרענן ולחזור לכושר. אני מחכה לחזור לעבודה ולפגוש את החברים שלי לקבוצה". על העובדה שזו תהיה העונה הראשונה שלו במועדון גדול שרץ לכל התארים אמר: "אני חושב שאני יודע להתמודד עם לחץ. אני מוכן לכל אתגר ולהראות לכולם שאני שייך לרמות הגבוהות. הסוכן שלי אמר לי שאני הולך להיות אחד השחקנים המובילים בקבוצה ואני מוכן לזה. בכל מקרה אני צריך לדבר עם המאמן על זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי