טראוויס ווריק מוכן למכבי ת"א: "ננסה לנצל את הלו"ז שלהם"

טראוויס ווריק
טראוויס ווריק | דני מרון

המשפחה שברחה מגרמניה לפני המלחמה, החזרה למדינה כשחקן, העלייה לארץ והשאיפה להיות שחקן נבחרת. טראוויס ווריק מדבר לפני המשחק הגדול הערב מול מכבי ת"א

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הרבה פעמים המילה מתאזרח מעוררת בקרב אוהדי הספורט כחול-לבן הרגשה לא נעימה, כאילו מישהו מראה להם חיקוי של המוצר האמיתי. אבל טראוויס ווריק הוא ישראלי. נכון, עברית הוא עדיין לא מדבר וזו בסך הכל השנה השנייה שלו בישראל, אבל שחקן הפועל ב"ש, שגם מתגורר בעיר, מדבר על המצב הביטחוני הרעוע ממש כמו כל אחד שנולד בדרום: "הרקטה שנפלה בעיר ביום שלישי כן זיעזעה אותי קצת, אבל אני מאמין שאני לא היחיד שפחד. זו תגובה נורמלית. אבל זה לא מספיק כדי לגרום לי לחשוב על לעזוב, זה בטוח".

טראוויס ווריק נולד בארצות הברית, אך הוא נצר למשפחה יהודית שברחה מגרמניה ממש רגע לפני מלחמת העולם השנייה: "לסבתא שלי מצד אבא, שנולדה בשנת 1937, היו כמה חנויות בהמבורג אבל ב-1938 הם נאלצו לברוח כי התחילו להתעמר בה ובמשפחתה וסבתא שלי הגיעה לארצות הברית, בן דוד שלה הגיע לישראל. בעונה שעברה, כששיחקתי באשדוד, הייתה לי הזדמנות להתארח אצלו לכמה ארוחות שבת וזה היה ממש מדהים מבחינתי. חוויה מיוחדת".

למרות ההיסטוריה הקשה, את הקריירה שלו באירופה התחיל ווריק דווקא במדינה ממנה משפחתו ברחה ושיחק בה חמש עונות: "האמת שלשחק בגרמניה הייתה הרגשה מוזרה בשבילי. זה ללא ספק היה חשוב למשפחה שלי שיהיה מישהו שיחזור למקום ויחקור קצת על ההיסטוריה המשפחתית. ההורים ואחים שלי הגיעו לבקר אותי ונסענו להמבורג יחד עם מדריך שהתן לנו המון מידע על ההיסטוריה המשפחתית וזה היה פשוט מדהים. אני מקבל צמרמורת אפילו עכשיו כשאני מדבר על זה, אני לא אשכח את היום הזה לעולם".

הקבוצה הראשונה של ווריק בישראל הייתה מכבי אשדוד בעונה שעברה, שם תחת בראד גרינברג הוא סיים במקום הרביעי בתום העונה הרגילה והיה מרחק משחק מהפיינל פור. למרות שהציג עונה אישית טובה והפך לאחד הישראלים המובילים בקבוצה, באשדוד בחרו שלא להמשיך את ההתקשרות עימו. השחקן לא שומר טינה: "הייתה לנו עונה מצוינת כקבוצה ואני ממש מאושר שיצא לי לשחק עם מי שהיה שם ותחת הצוות המקצועי. אבל אני חושב שכל השחקנים המשיכו הלאה, הם פשוט לא החתימו אף אחד מהעונה הקודמת. העונה באשדוד היא אבן דרך טובה בקריירה של כל מי שהיה שם".
למה בחרת לעבור לשחק דווקא בעולה החדשה?

"כבר בסיום העונה הקודמת דיברתי עם רמי הדר והוא הסביר לי על דרך האימון שלו ומה הוא רוצה לעשות העונה וגילינו שאנחנו ממש רואים עין בעין. אני יודע שיצא לו מוניטין של מאמן הגנתי שדורש הרבה בהגנה ואני שמח שהוא ראה בי את התכונות שהוא חיפש, זו הייתה ממש התאמה".

– יש לך קשר טוב איתו?

"אני אוהב את מערכת היחסים שלנו. הוא אחד המאמנים שהכי נהניתי לעבוד תחתם. אני אוהב את הגישה שלו שזו הדרך שלו או כלום. זה מקל עליי כי אני יודע למה הוא מצפה".

– אתה חושב שיש לו מוטיבציה מיוחדת לנצח את מכבי ת"א?

"אני מכיר קצת את ההיסטוריה שלו ויודע שהוא אימן גם בהפועל ת"א אז הניצחון בשבוע שעבר היה מעין הצהרה בשבילו, אבל אני לא יודע אם יש לו אקסטרא מוטיבציה גם לקראת מכבי, צריך לשאול אותו. בכל מקרה, לא משנה מאיפה מגיעה המוטיבציה שלו – העיקר שהיא שם".

ווריק פתח את הליגה בסערה, עזר מאוד לקבוצה לנצח את שני המשחקים הראשונים מול גלבוע גליל (קלע 16 נקודות) והפועל ת"א (שיא קריירה של 20 נקודות), והוא אחד הגורמים המרכזיים לכך שהערב מכבי ת"א והפועל ב"ש ייפגשו לקרב של בלתי מנוצחות. למרות שהמשחק ייערך בהיכל מנורה מבטחים, אולי המגרש הקשה ביותר בארץ, ולמרות הבדלי התקציב בין הקבוצות, ווריק לא מתבייש להצהיר שהעולה החדשה מגיעה לנצח: "אם מישהו לא מגיע במטרה לנצח, עדיף שלא ישחק. אנחנו משחקים כדורסל טוב כרגע, אני יודע שלמכבי יש לוח זמנים קשה וזה יכול לבוא לטובתנו. בסופו של דבר, כל קבוצה תעמיד חמישה שחקנים ומי שיהיה יותר טוב ינצח".

אז למרות שווריק לא מדבר עדיין עברית ("אני יודע כמה משפטים, עדיין לא מספיק כדי לדבר"), אבל הוא מכיר ומחובר למנהגים היהודיים, גם אם מתקשה לשמור עליהם: "כשהייתי צעיר יותר כל ערב שבת היינו עושים ארוחה משפחתית ומדליקים נרות, למרות שאני ושני אחיי הצעירים ספורטאים והיה לנו לו"ז עמוס, ארוחת שבת הייתה חשובה לנו מאוד גם כדי להתאחד עם המשפחה. אבל לשמור ממש שבת, לא להשתמש בחשמל ומוצרים אלקטרוניים, זה די קשה ואני לא עושה את זה כרגע".

– כמתאזרח אתה יכול כמובן לשחק בנבחרת ישראל.

"זה יהיה לי לכבוד אם יקראו לי, אבל זה עדיין לא קרה ואני כרגע מתמקד רק בהפועל ב"ש וחושב רק על המשחק הבא בקבוצה".

– אחרי פתיחת העונה המצוינת, מה המטרות העונה של הפועל ב"ש?

"במילה אחת – לנצח! אנחנו רוצים קודם כל להגיע לפלייאוף ואם נעשה את זה נסתכל קדימה. קודם כל להגיע לפלייאוף, נעשה הכל כדי להגיע לשם".

– איפה נראה אותך בעונה הבאה?

"אף פעם אי אפשר לכוון יותר מדי גבוה, אבל זה שלב מוקדם מדי בעונה ואני לא יכול לענות על זה. אני באמת מתמקד משחק משחק בב"ש ומקווה להצליח כאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי