בחמישי: הפועל ב"ש תארח את ראשל"צ בשחזור גמר גביע ווינר

סטיבנס מול דונאלדסון
סטיבנס מול דונאלדסון | עדי אבישי

העולה החדשה תתמודד ללא טראוויס ווריק באולם הקונכיה נגד הכתומים של גיא גודס במשחק ההשלמה של המחזור השישי. הגארד אלכס המילטון שחתם בשורות המארחת נרשם לסגל ויערוך בכורה בקבוצה

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על בני הרצליה, יערך מחר (חמישי) משחק השלמה נוסף של המחזור השישי כשהעולה החדשה הפועל באר שבע תארח את מכבי ראשון לציון בשחזור גמר גביע ווינר. כזכור המשחק נדחה ממועדו המקורי במחזור השישי בשל המצב הביטחוני בדרום באותה תקופה.

מבחניה מקצועית הגארד אמריקאי אלכס המילטון (25, 1.93 מ'), שפתח את העונה ביובנטוס הליטאית, חתם במכבי ראשל"צ ונרשם בסגל למשחק, טראוויס ווריק ימשיך להיעדר בשורות באר שבע

בגמר גביע ווינר סל לקחו הקבוצות כמות דומה של זריקות מהשדה, אבל בחלוקה שונה לחלוטין: ראשל"צ זרקה 43 פעמים לשתיים לעומת 20 לשלוש, בעוד באר שבע זרקה 39 (!) פעמים מעבר לקשת לעומת 26 בלבד בתוכה. כתוצאה מכך, הכתומים זרקו וקלעו מהקו כמעט פי שניים: 24 מ-30 לעומת 13 מ-17 של העולה החדשה. בפעם הקודמת שבאר שבע אירחה את ראשון לציון, השבוע לפני שנתיים, היא עוד שיחקה בליגה הלאומית אבל זה לא מנע ממנה להדיח את אלופת המדינה דאז בשמינית גמר הגביע עם ניצחון 96:104.


ייעדר גם במשחק הקרוב. טראוויס ווריק (דני מרון)

הפועל באר שבע היא הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן זהה במשחקי הבית והחוץ: 2:2 בקונכיה, 2:2 בחוץ. ההבדל הגדול הוא בהתקפה: במשחקי הבית העולה החדשה קולעת 86.5 נקודות עם 41% לשלוש ומוסרת 20.0 אסיסטים, בעוד בחוץ היא יורדת ל-79.5 נקודות, 34% לשלוש ו-16.5 אסיסטים. בבית באר שבע קולעת 6.0 שלשות יותר מיריבותיה, בחוץ היא קולעת 9.0 שלשות וסופגת 9.0 שלשות.

עמית גרשון עלה לראשונה העונה בחמישייה במחזור שעבר במקום טראוויס ווריק הפצוע והגיב עם שיאי עונה בנקודות (9), שלשות (3 מ-6) ודקות (23). לפני כן העונה הוא עמד במצטבר על ארבע נקודות עם 1 מ-10 מעבר לקשת. הגארד הרוקי היה מחליפו של איגור קולשוב בנבחרת האולימפית באוניברסיאדה לפני שנה.

מכבי ראשון לציון נוצחה בכל ארבעת משחקיה האחרונים בהפרש מצטבר של 68 נקודות. מאז שקלעה שיא עונתי של 90 נקודות בניצחון החוץ באשדוד, היא מתקשה מאוד בקליעה ובארבעת ההפסדים נעצרה על 67.0 נקודות, 42% לשתיים, 23% לשלוש ומדד 68.2 בלבד, כשהיא לוקחת 7.5 ריבאונדים פחות מיריבותיה ומוסרת 6.3 אסיסטים פחות מהן.

איתי שגב חזר מפציעה במחזור שעבר וב-27 דקות מהספסל תרם 13 נקודות, 6 ריבאונדים ומדד 16 (שיא עונתי). בנוסף, הסנטר של הכתומים מסר שלושה אסיסטים – שווה לשיא הקריירה שלו ואחד יותר ממה שהיה לו במצטבר עד אז העונה. שגב מדורג שישי בליגה עם 1.3 הטבעות, אבל בעוד מהשדה הוא מדייק ב-57.5%, מהקו הוא קלע רק שליש מזריקותיו עד כה: 7 מתוך 21.


יגיע למפגש אחרי שיא עונתי. איתי שגב (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי