שמואל פרנקל: "מכבי ת"א זכתה ביורוליג עם החוק הרוסי"

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

הסערה נמשכת. מנהלת הליגה כינסה מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה הגיבה לטענות הצהובים: "אני אוהד מכבי 40 שנה, אבל אני יושב ראש המנהלת של כל הקבוצות"

(גודל טקסט)
הסכסוך בין מנהלת הליגה למכבי תל אביב עולה מדרגה. היום (שני), יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה הגיב לטענות של ראשי האלופה על החוק הרוסי, שיטת הסדרות, מחאת האוהדים והאפשרות שמכבי תפרוש מהליגה. במנהלת הציגו את ההגבלות בליגות המקומיות ברחבי אירופה, כולל החוק הרוסי, היווני והאיטלקי שמחמיר עם שיתוף זרים בזירה המקומית.


פרנקל גם הזכיר כי החוק הרוסי ייגמר בעונה הבאה, כידוע לראשי מכבי תל אביב, והכריז ששיטת הסדרות תעלה על הפרק. "הליגה מוכנה לסדרות, והנושא יעלה על הפרק בקרוב", אמר. היו"ר סיפר גם על עליית הרייטינג של המשחק המרכזי בכדורסל כשהצהיר כי "הגענו לחצי מהרייטינג של כדורגל" ודיבר בפתיחות על השתלשלות האירועים האחרונים.


"אין לנו טענות מקבוצות אחרות. מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה שיש לה טענות ונלחמת כל הזמן במנהלת. בזמן האחרון הטונים עלו והקולות התגברו, יש גם כאלה ששמו את הכישלונות של מכבי בעונות האחרונות על חוקי המנהלת. לא היינו יכולים לשבת בצד ולהתעלם מהדברים, כמו שאמרנו מכבי זאת קבוצה מאוד חשובה לליגה. יש לה קהל נהדר שחקנים נהדרים, זה מועדון נהדר, אבל אנחנו לא יכולים להתעלם ממה שהיא מעלה בתקשורת בפומבי וחשבנו שיש צורך להתייחס לזה. חושב שעשינו את זה מצוין היום".




מצגת ההגבלות שהכינה המנהלת


על העימות עם אוהדי מכבי סיפר פרנקל: "ראשי מכבי צלצלו ואמרו לי שהם סובלים מלחץ רב של אוהדים. ביקשו ממני להיפגש עם האוהדים מארגון THE GATE. ישבתי ודיברתי איתם למחרת, הסברתי להם שאני בעד סדרות ושהנושא עומד לעלות וחשבתי שבזה יסתיים העניין. הופתעתי מאוד ממה שהם עשו, הופתעתי מאוד. אני חושב שלא יכול להיות שאני כיושב ראש מנהלת מגיע למקום שבו אני יושב 35 שנה ומשלם עליו באופן מלא ללא הנחה, ובאמצע המשחק הם יבואו ויפריעו לכל האנשים שיושבים שם ולי, יקללו ויאיימו וכדומה. ציפיתי ממכבי ואמרתי להם את זה, הרי כולם מצולמים שם, ציפיתי ממכבי שייקחו להם את המנויים.


"וזאת אותה מכבי שבצדק מתלוננת על מה שקרה לדרבי", המשיך היו"ר, "היא התלוננה למנהלת, לאיגוד ולמשטרה, וראיתי שהפועל עומדת לדין הבוקר על כל מה שקרה, וצר לי על ראשי הפועל כי הם צריכים לשלם קנסות על מיעוט שפוגע בהם – הרי כל לירה חשובה להם להמשך הליגה וחבל לי שזה קורה. לא היה לי למי להתלונן – למי אתלונן, לג'ורדי ברתומיאו?"



על העימות המתמשך עם ניקולה וויצ'יץ: "אני לא חושב שניקולה יכול לשבת בטלוויזיה ולהפיל את כל הכישלונות של מכבי על החוק הרוסי. הרי עם

החוק הרוסי הם זכו ב-2014 את היורוליג, הם ניצחו, אני הייתי שם, זה היה אירוע פנטסטי".



"וויצ'יץ' לא יכול להפיל את כל הכישלונות של מכבי על המנהלת" (אודי צטיאט)


אירועי הדרבי: "הוצאנו גינוי באותו ערב על כל מה שקרה בדרבי. הנהלת הפועל תל אביב ביקשו מאיתנו לדחות את הטקסט כיוון שיש חשש לגינוי השואה, וביקשו לדחות את זה ולכן נענינו. הפעלנו שיקול דעת והיגיון. רצינו להימנע מהקנסות".


חשיבותה של מכבי תל אביב לליגה: "מכבי מאוד חשובה לליגה והליגה מאוד חשובה למכבי. שמעון מזרחי אמר שזה הלחם והחמאה שלהם. לפני חצי שנה ראינו את השמחה האדירה כשהם זכו באליפות. הרבה אוהדי מכבי שלחו לי הודעות תמיכה. לפני שנתיים התחברו חמש קבוצות וביקשו לפרוש מהליגה – זה היה משבר מאוד קשה ובסופו הגענו להסכמות, כשבין השאר נקבע פיינל פור בשלוש השנים הבאות למעשה עד תום העונה הבאה, 2019/20. ראשי מכבי בעצמם חתמו על ההסכם הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי